KOPka Lúčky Kúpele 2009

8.15h minerálna vaňa 9.10h parafín 10.30h vírivá vaňa,vonkajší bazén...

3.6-4.6.2009
Ani jsem dnešní narozeniny neslavil,spíš jsem se doma snažil dodělat resty před odjezdem..sekám narychlo trávu a balím věci s sebou.Večer v sedm odjíždím ku Praze s vědomím,že kdybych důkladněji prostudoval JŘ,tak jsem mohl jet z Plzně až ve 22.08h rychlíkem z Frant.Lázní,který veze přímé vozy na Slovensko a připojují se na Excelsior,na který máme rezervace na kola.Vlakem z Ž.Rudy se jelo příjemně,vlak byl poloprázdný a do oken ještě pralo podvečerní sluníčko.V Praze si oblékám mikinu a bundu,je mi zima.V jedenáct se u vlaku setkáváme s Karlem,podáváme kola a se štěstím zabíráme tři místa v kupé,vlak už je docela zaplněný.Cesta zkrátka nic moc..maximálně natáhnout nožky na protější sedačku,pohodlí žádné,trochu i zima,protože jsem líný se hrabat v báglech pro dlouhé kalhoty a cestu tak absolvuji v bermudách.V Ružomberoku vystupujeme a už na kolech pokračujeme do Lúček tj.cca 15km.Sedím po 8 měsících opět na kole a závěrečné stoupání do lázeň.areálu mi dává zabrat.Počasí špatné,momentálně neprší,je jen zataženo a zima.
Jsme odbaveni v recepci lázeň.domu Choč a jdeme do pavilonu A,kde máme zamluvený třílůžkový pokoj.Na jídlo a procedury budeme chodit do hlavní budovy.Prohlídka a rozpis procedur u lékaře,oběd.Jdeme dospat cestu,procedury začínají až zítra po obědě,dopoledne máme volné na kolo,ale předpověď na Markíze je špatná:ráz počasí se zachová,zítra jen přeháňky,o víkendu se vrátí deštivé počasí.Jinak vše je tady takové letité,trochu ošuňtělé a je vidět,že se do údržby areálu moc neinvestuje.S Rájec.Teplicemi se to vůbec nedá srovnat.Po večeři jdeme do čajovny na čaj a domů.Už se těším pod peřinu.Uvidíme,jaké bude dopoledne počasí a taky,jak bude Tonymu..něco na něj leze.Na kole 15km.
Rozpis procedur:
16.6. 8.15h minerálna vaňa 9.10h diadynamik,bazén
17.6.odjezd

5.6.2009
První cyklovýlet Lúčky-Lisková-Bešeňová-Bobrovník-Bukovina-stoupání kolem Liptovského hradu na Sielnickou horu 1051m.-Malatiné-Osádka-sedlo Vrchvarta opět 11-12% a nakonec jako odměna 8km sjezd do Lúček.Od poloviny výletu se plácám na chvostu peletonu,je vidět absence tréninku a mých prvních letošních 45km jsou směšné v porovnání s minulými léty.Bolí mne zadek a závěrečné stoupání jedu už úplně sám,navíc s technickými problémy:pravá řadící páčka je vymačkaná a nedá se řadit,jedu s pastorky na rovinu a v kopcích dřu jak blázen.Oběd nestíhám,kluci se štěstím ano.V půl třetí mám první procedůru,ve tři další a pak půjdeme s Karlem sami do bazénu,neb Tony se stále potýká s virózou.V bazénu trávíme skoro 2hod do večeře,na kterou přicházíme dokonce mezi prvními a tak ještě stačíme u baru sledovat kus 1.poločasu s Maltou.Po večeři se kluci dál trápí u televize s Malťany a já jdu radši do recepce a platím si 1euro za internet a píšu domů a do Vysočan klukům.Na kole 45km.
6.6.2009
Dnes máme první balíček místo oběda,tak po snídani celodenní výlet.Trasa:Lúčky-8%stoupání na sedlo Vrchvarta a 11% klesání do Osádky-vzápětí 13% stoupání po nekvalitní vedlejší cestě do Pokryváče.Před vrcholem se cesta trochu srovnává na milosrdných 10%,aby vzápětí zase padala 16% klesáním po děravé silnici do již zmíněného Pokryváče.To vše na cca 13km od domu..hezký začátek,co?Snažíme se o výhledy,ale je zataženo,zima.Pucov-Oravský Podzámok-strmé stoupání nekvalitní silničkou na Kubínské Hol'e k lyžařskému areálu-klesáme 7km do Beňové Lehoty-VMalém Bystrci krásně rekonstruované dřevěnice k rekreaci i k běžnému bydlení-pak už vjíždíme do Dolného Kubína,kde nás šokuje rozlehlé sídliště a v kontrastu krásný,dřevěný krytý most přes Oravu,který spojuje staré centrum s již zmíněným sídlištěm panelákových věžáků.Starobylý most,jak přenesený ze švýcarského Luzernu,u něj na břehu voliéra s několika pávy a na protějším břehu obarvené paneláky..to si spojuji s odjezdem z tohoto města.Sjíždíme do obce Vyšný Kubín,kde opouštíme hlavní silnici a přes Leštiny stoupáme zpět domů.Míjíme ranní odbočku na Pokryváč a přes Osádku zpět tím ošklivým 11% stoupáním po rozbité silnici na sedlo Vrchvarta,kde se cesta láme a až domů si užíváme 8km sjezdu kvalitní lesní silničkou středem Chočských vrchů do Lúček.Míjíme po levé straně fotbalové hřiště,minigolf,kapličku,areál venkovního bazénu a jsme doma.Jsou tři hodiny,tak se jdeme převléknout a ještě před večeří do bazénu.Báječná regenerace!Jdeme rovnou na večeři a přicházíme poprvé mezi prvními.Po večeři sledujeme na pokoji zprávy a kluci se chystají do čajovny na Tatranský čaj.Já absentuji,raději odpočívám a dopisuji deník.Na kole 68km.
7.6.2009
Večer usínám u televize,venku blesky a hrozná bouřka.Kluci přicházejí kolem půlnoci,jen se převalím a spím dál.Ráno zataženo,ale teplo,dokonce chvílemi svítí sluníčko.Na snídani opět jako poslední,ale alespoň se vyhýbáme tradiční ranní bitvě u švédských stolů.Fasujeme balíčky místo oběda a na pokoji se připravujeme na pěší výstup na místní dominantu,Velký Choč.Mám nějakou depku,nevím samozřejmě proč,jen se už těším na relaxaci v bazénu po příchodu.Vrcholu V.Choče 1611m.dosahujeme po téměř tříhodinovém výstupu mazlavým terénem nejdříve lesem,poté doslova tunely v kosodřevině pod vrcholem.Celonoční bouřka se podepsala na špatných podmínkách výstupu-šíleně to klouže,převýšení je extrémní a kolikrát lezeme doslova po čtyřech.Cesta dolů bude horor!V pravé poledne dosahujeme vrcholu,kocháme se jedním z nejhezčích kruhových výhledů na Slovensku,nádhera!I to počasí je milostivé,neprší a viditelnost výborná.Po půlhodině na vrcholu se pouštíme do sestupu...ve vrchol.partiích nás kosodřevina chytá za batohy,ve druhé třetině sestupu jen kloužeme v botách obalených bahnem,balancujeme na hraně pádu v riskantních situacích.Výstup i sestup jsme absolvovali i s jedním známým,kterého jsme potkali cestou.Když se dostaneme konečně z lesa na příjezdovou asfaltku,která nás dovede do Lúček,tak si nečekaně i vítaně zkracujeme cestu.Jirka,náš nový známý má u lesa auto,tak nás odváží k penzionu.Bolí nás nohy,boty obalené bahnem,ale už jsme doma.Cesta nahoru i zpět byla náročná,ale odměnou byl ohromný zážitek.Jdeme regenerovat před večeří do bazénu,což se nám tady velmi osvědčuje a v teplé vodě,vířivkách a při příjemném nicnedělání se zbavujeme dnešní únavy.
8.6.2009
Dnes máme všichni dopoledne střídavě procedury,tak se dostaneme na kolo až odpoledne,po obědě.Jako první proceduru mám vodní masáž,chtěl jsem si to užít,jako při první návštěvě,ale dnes mi to moc nesedlo.Svaly byly po včerejší náročné tůře ještě ztuhlé a když začal masér masírovat vodním proudem,tak jsem začal skoro kvílet,jak to bolelo.Připadalo mi,že je dnes ten masážní proud nějak silnější a ostřejší,ale bylo to asi tím,jak byly všechny svaly citlivé a namožené.Honí se mraky,ale svítí sluníčko,tak jedu v dresu bez rukávů.Dnešní trasa:Lúčky-Liptovská Teplá-Liptovský Michal,kde se fotíme u dřevěného kostela ze 17.století-Partyzánská Lupča-Lúbelá-Dúbrava,kde stoupáme krásným údolím lesní silničkou k obci Lazisko.Ovšem čas velmi pokročil,tak se před nepokořeným cílem obracíme a vracíme se domů.Zpět se vracíme hezkou cyklostezkou přes Vlachy-Bešeňovou,kde se zatahuje a začíná krápat.Když se podíváme dopředu po proudu Váhu směrem ku Ružomberoku,tak vidíme,jak tam zemi bičují proudy vody.Snad to stihneme..Stihli jsme to..když vjíždíme do Lúček,tak zase svítí sluníčko.Máme ještě čas před večeří,tak se ještě zastavujeme u místního vodopádu,který se jako přírodní rarita a zajímavost objevuje i na pohledech a propagačních materiálech.Pereme se s posledním stoupáním před areálem a jsme doma.Rychlá sprcha a jdeme na večeři.Všechny nás bolí svaly na nohou,šouráme se na večeři,jako když máme pleny.Do schodů to ještě s hekáním jakžtakž jde,ale dolů trpíme tak,že Karel jde dolů po schodech pozpátku,aby si trochu ulevil..smějeme se tak,že nás navíc bolí i břicho.Na kole 52km.

9.6.2009
Po dopoledních procedůrách se domlouváme,že dnes zařadíme volný den,stále nejsme nějak fit.Po obědě jdu psát krátký článek na naše stránky a později odpoledne zažijeme legrační a velmi příjemnou 1,5hod na minigolfu.Areál ve stínu vzrostlých stromů,prima počasí a čas do večeře utekl jako nic.Po obědě si zjišťujeme vlak.spojení domů a jdeme ještě na 2hod do bazénu.Oproti včerejšku je nás zde znatelně méně a dá se i trochu plovat.Od nás se to trochu očekává,ale že riskuje i Karel...zapomněl totiž na pokoji plavky a je nucen kraulovat v trenýrkách.Guma se ve vodě natáhla a Karlík by měl logicky jen splývat,protože si oběma rukama musí držet trencle,ale náš Senior nekompromisně křižuje kraulem bazén a občas blýskne v zapadajícím slunci obnaženým pozadím...kolem bazénu se začínají stahovat plavčíci a svolávat se vysílačkama.
10.6.2009
Ráno se přinutím a vstávám jako první,protože chci být na snídani včas,abych stihnul masáž,kterou mám nezvykle brzy už v 7.30hod.Následuje parafín a plynová injekce.Masáž dobrá,parafín horší,protože kóje pro pacienty jsou krátké a navíc ukončené stěnou u hlavy a nohou,takže musím mít zvednuté nohy a bolí mne svaly.Injekce mne dnes taky docela bolí,prý jsem měl po parafínu chvíli počkat,vychladnout a nepřijít tak rozpařený.Na pokoji čekáme na Tonyho,který má proceduru až po deváté,pak pojedeme do večeře na kolo,oběd dnes vynecháme.Vyrážíme a po pár kilometrech,před prudkým stoupáním,se mi ulamuje pravá řadící páčka,která už byla načatá.Co teď s tím..?Musím to přetrpět ve stoupáních do Liptovského Mikuláše a tam najít ochotné ruce v cykloservisu.Trasa tedy pokračuje:Vlachy-Gotovany-po hlavní do Mikuláše,kde nalézáme ochotný servis,kde trávíme slabou hodinku čekáním,než mi provizorně opraví páčku.Platím 10 euro a pokračujeme směr Dämenovská dolina-Pavčina Lehota-Svätý Kríž,kde navštěvujeme evangelický kostel z r.1718,celodřevěný,který byl přenesen a zachráněn z oblasti Liptovské Mary,když se začala napouštět přehrada.Platíme u staré kostelnice výklad o historii i současnosti a protože se venku spustil velký liják,který hrozil celé odpoledne,tak podrobujeme kostel podrobné prohlídce.Kostel je celodřevěný,třípatrový,v půdorysu tvaru kříže a vejde se do něj až neuvěřitelných 6000 věřících,kteří se sešli při znovuotevření a vysvěcení kostela.Po stěnách olejomalby světců i místních dobrodinců,původní vyřezávaný oltář,krásné varhany,ale i dobové černobílé fotografie z rozebrání,přenesení a znovupostavení této nádherné památky.Kostelnice žehrá na současný stav obce..mladí nechodí,sponzoři se taky nehrnou a těch pár pamětníků pomalu odchází.Vracíme se zpět přes Gotovany-Bešeňovou domů.Nádherný výlet!Opět svítí slunce,stíháme večeři a obvyklé 2hod v bazénu.Zjišťuji,že konečně začínám mít na nohou cyklistické opálení.Na kole 68km.
11.6.2009
Dnes rychlý odpolední výlet Lúčky-Ružomberok,kde si konečně objednáváme rezervaci na kola pro odjezd z lázní domů.Na pěší zóně čekáme u pobočky Volksbank na Tonyho,který tady konečně směnuje zbylé slovenské koruny za eura.Poté se vydáváme po hlavní silnici směr Banská Bystrica.Musíme přetrpět cca 6km v hustém provozu,kolem nás sviští kamióny a osobní auta.Po pravé straně konečně odbočka Vlkolínec 3km-zahýbáme na asfaltovou silničku vinoucí se zprudka do kopců a na nejlehčí převod dorážíme do světoznámé rázovité osady Vlkolínec,která je zapsána v seznamu památek UNESCO.Obdivujeme typické dřevěnice s barevně natřenými stěnami a doškovými střechami,sýpky a hospodářské budovy..fotíme,ale protože chceme dodržet zásadu uvedenou na info tabuli u vchodu,která prosí o respektování soukromí zbývajících pár obyvatel,tak se zanedlouho vydáváme na cestu zpět.U místního kostelíka odpočíváme a po jiné,než příjezdové cestě se vydáváme zpět ku Ružomberku.Po náročné šotolinové cyklostezce klesáme a klesáme..bojím se,bojím,zatažené brzdy na doraz a zadní kolo každou chvíli ustřeluje.Fotíme a obdivujeme daleké výhledy,ale až se cesta trochu srovná...Velká Fatra,Chočské vrchy.Rychle projíždíme odpoledním provozem v Ružomberoku a jsme opět na známé trase směr Lisková a Lúčky.Počasí nám zatím přeje,čas zatím taky dobrý,tak využíváme dobrý tip a na začátku obce Lúčky zatáčíme směr Kalameny,kde se má nacházet termální jezírko,které bylo využíváno klienty lázní v době,než byl vybudován bazénový komplex.Když přijedeme blíže,tak zjišťujeme,že se jedná spíš o vývěr a větší louži kolem,ve které si hoví pár místních obyvatel.Voda je skutečně teplá,ale celé mi to trochu připomíná napajedlo pro bůvoly v Africe.Prostředí tedy nic moc,tak to obracíme a odjíždíme domů.Večeře,obvyklá relaxace ve skutečném bazénu...v teplé vodě sledujeme oblohu,těhotnou dešťovými mraky.Zatahuje se,sílící vítr přináší déšť a dělá vlnky na hladině.Jsme po krk v teplé vodě a na hlavu nám prší.Když odcházím domů,tak už normálně leje.Přebíháme těch pár metrů,aby jsme pak v suchu vychutnali kávičku a v teple postelí sledujeme Hercula Poirota,jak řeší Smrt na Nilu.Na kole50km.
12.6.2009
V 9hod mám již procedury za sebou,venku prší,takže klid na pokoji.Jdu napsat článek na stránky a hned na oběd.Špatné počasí trvá,kluci jdou hrát pinčes.Já zkouším 2x neúspěšně net/přitom ale stále běží zaplacený čas!/,ale nakonec zaúřaduje místní technik,který začíná spravovat PC a přiděluje mi jako bonus 30min pro příští připojení.Zkusím to až večer,jestli se podaří oprava.

13.6.2009
Sobota,máme balíček místo oběda,tak po snídani zjišťujeme vlak.spojení do Štrby.Musíme na vlak do Ružomberoka,ze Štrby pojedeme na kole podél Čierného Váhu domů.V půl jedenácté vystupujeme ve Štrbě,venku kompletně zataženo a zima.Fotíme si ve spodní hale staré nádražácké rekvizity,cedule,plakáty atd.Po jedenácté vyrážíme směr Šúňava,kde odbočujeme na lesní cyklostezku podél Čierného Váhu.Zvlněná silnička je bez aut,s občasnými výšvihy,ale v podstatě stále klesá k přehradě Čierný Váh.Projíždíme bývalým loveckým revírem uherských králů.Za přehradou se údolí mírně rozšiřuje,jedeme proti silnému větru,který přináší jemný déšť.V Králově Lehotě rychle obědváme z vlastních zásob v opuštěné nádražní čekárně.Projíždíme Liptovský Hrádok,v Podtureni podjíždíme dálnici a celkem snadno se vymotáváme z Liptovského Mikuláše.Přes Trnovec-Bobrovník objíždíme Liptovskou Maru a přes Bešeňovou do Lúček.Máme dobrý čas,to jsem ani nečekal..je po čtvrté hodině,tak se stavujeme dole ve vesnici na malé pivo.V půl páté dorážíme domů,na lavičkách se opalují rekreanti,nebe je skoro vymetené.Sprcha,večeře a ani se mi nechce do bazénu.Jde jen Kárl,my s Tonym na pokoji a v zapadajícím sluníčku dopisuji na terase deník.Zajde slunce a je mi náhle zima.Dopisuji denní záznamy v teplé posteli a koukáme na Večerníček před zprávami.Na kole 93km.
14.6.2009
Ráno je nebe zase vymetené,ani mráčok,ale zima.Po snídani si připravujeme jídlo na cestu,upřesňujeme trasu a nakonec si ještě hodinku zdřímneme..já ne,já dopisuju deník a esemeskuji s Radkou,která taky využívá dobré počasí doma v Plzni a vyráží na tůru na Šumavu.Výlet začínáme ve vesnici Kalameny,u starého termál.vývěru,kde začíná stará dřevařská cesta vzhůru do Malatiné.Po několika kilometrovém prudkém stoupání se dostáváme nad hranici lesa,kde začínají nádherné louky,jako stvořené pro pastvu ovcí.A taky tu baču potkáváme,dáváme se do řeči a pozorujeme zblízka jeho stádo.Romantika jako prase,ale je to nakonec povolání jako každé jiné.Každé ráno vyžene,večer zažene zpět a jde domů koukat na Jojku.Ale stejně bych to na pár týdnů zkusil..Pokračujeme po náhorních loukách do obce Malatiné,obědváme a pokračujeme v nádherném počasí v hřebenovce do Velké Borové.Počasí je super,nebe čisté a průzračný vzduch vybízí k dalekým výhledům.Stále po loukách sjíždíme do V.Borové a již po asfaltu opět stoupáme přes Huty,kde nás potrápilo 11% stoupání k hlavní silnici,která spojuje Liptovskou Sielnici dole u Lipt.Mary a Zúberec ve Skorušínských vrších.Začínáme opět stoupat v náročných serpentinách,ale nám to nevadí..hladký asfalt,kamenné opěrné zdi,na sebe navazující vracečky s výhledy do hlubokých srázů...jsme rázem v našich milovaných Dolomitech,silnice stejná,kterou jsme jeli nesčíslněkrát v Itálii,nebo v Alpách.Po čtyřkilometrovém stoupání se přehoupneme přes vrchol a čeká nás 9km sjezdu,prostě nádhera!Přes Sielnici,Bešeňovou a Lipt.Teplou se v Lúčkách uzavírá okruh.Všichni jsme nadšený,zatím nejkrásnější výlet našeho pobytu.Večeře a bazén,jak jinak.Na kole 63km.
15.6.2009
Dopoledne ještě pár procedur a hlavně výstupní prohlídka u dr.balneologa Jána Chvosteka proběhla v přátelském duchu.Hoši to měli horší,neboť v jiné ordinaci absolvovali vstupní i výstupní proceduru u dr.gynekologie Augustina Lysého-naštěstí ale kozu absolvovat nemuseli.Po obědě výlet Lúčky-Osádka-Malatiné po asfaltu 12%,z Malatiné stejné výchozí místo,jako včera při hřebenovce na Velké Borové,ale dnes uhýbáme vlevo a klesáme po vymleté traktorové cestě níž a níž do Chlebnice a už tady mě to přestávalo bavit.Ztratili jsme cca 250m výšky,kterou teď musíme získat zpátky v těžkém stoupání na Malé Borové.Před vrcholem stoupání už tlačíme,připomíná mi to pěší tůru na Velký Choč.Malatiné má 803m.n.m.Chlebnice 594m.n.m.a Malé Borové opět 880m.n.m.Z M.Borové již opět po asfaltu do obce Huty,kde je vchod do Kvačianské doliny je to mezi domky v obci po uzoučké silničce cca 3km 16% klesání!!!Tady bydlet nastálo,tak kolo ani neužiju..ráno do práce rozespalý to ani nesjedu,večer po šichtě to k chalupě zase nevyjedu.Chceme sjet dolů Kvačianskou dolinu,další turistickou lahůdku místního regionu.Začátek vypadá moc dobře-kaňon říčky,vedle příjemná pěšina ve stínu smrků.Cesta se ale zhoršuje,kamenité podloží střídá místy skála,sjezd pro horská kola..dorážíme ke skanzenu historických vodních mlýnů a zjišťujeme z chybějícího značení,že jsme asi zabloudili.Tlačíme kola zpátky do kopce,k pár set metrů vzdálené nenápadné odbočce,kterou jsme nevědomky minuli.A tady to začalo...stoupáme,nebo tlačíme po vymleté kamenité stezce vzhůru od říčky,hned zase extrem.sjezd na brzdách dolů,zase nahoru a dolů.Brní mě ruce i nohy,mám naražený rozkrok,jak jsem nestačil včas zabrzdit a vycvaknout nohy z pedálů.Chvíli jdu po skále,chvíli jedeme...když po hodině dorazíme k ústí soutěsky do Kvačan,na první metry asfaltu,tak toho mám docela dost.Zjišťujeme,že je už půl páté a nestihneme tím pádem večeři.náročné výstupy a sjezdy narušily itinerář.Sjíždíme k Lipt.Maře a najednou cítím,že mi plave zadní kolo-defekt a v té nejnevhodnější chvíli !Na břehu spravuju a po chvíli pokračujeme v cestě.V půl sedmé dorážíme dolů do Lúček a jako náhradu oficiální večeře si dáváme v bistru velkou pizzu,k pití točenou kofolu,kluci pivko.Obrovská porce na talíři,únava v nohách a trochu zklamání z celkového vyznění dnešního výletu.Byla to jen dřina a dřina.Na kole i pěšky 60km.

16.6.2009
Od rána leje a leje,poprvé za pobyt vytahuju pláštěnku,i když jen na cestu do jídelny.Tady už osazenstvo taky prořídlo,někdo už odjel včera večer,další se chystají dnes.Dopoledne máme ještě dvě procedury,oběd,volné odpoledne na balení a poslední návštěvu bazénu.V půl deváté večer nám to jede z Ružomberoku.Kluci mají ranní procedury dříve než já,tak se vracím na pokoj sám.Píšu tyto řádky,chodím po pokoji a přemýšlím,jak to zase vše zabalím do brašen...bude to dnes dlouhý den,bez programu,bez výletu.
9.30hod-už mám po procedůrách,byl jsem se ještě podívat na netu na ranní spojení do Plzně,ale blbne to jako vždy.Po obědě trochu balíme,kluci hrají pinčes a stíhají před večeří poslední bazén.
18.15hod-Hlavní nápor na balení přichází až teď,po večeři.Mám zabaleno jako první,na posteli už jen věci na kolo,do Ružomberoku po vlastní ose na vlak.Před odjezdem ještě odevzdat klíče od pokoje na recepci,čipové hodinky pro vstuo do bazénu a vyzvednout za ně zpětně zálohu 10euro.
19.30hod-jeětě poslední ohlédnutí údolím zpět a v plné polní odjíždíme do R.na vlak.Čas nás nehoní,jenom točíme nohy,aby jsme se nezpotili.
20.31hod-Kola ve vlaku,my také...dokonce sami v kupé a vydržíme tak až do prahy.Cesta docela dobrá,jen se třikrát mění průvodčí,zrovna když poněkolikáté usínáme.
4.11hod-V Praze máme kola zavalená balíkama,čekáme na vykládku a rychlík do Plzně mi ujíždí.Nechce se mi čekat na další,tak jedu courákem do Berouna a dalším s přestupem do Plzně.Venku už se rozednívá,ale okna starýho pantografu jsou stejně počmáraná,dveře bouchají a otevírají a zavírají se samy,klakson při zavírání vstupních dveří mám přímo za hlavou,ale jsem líný se zvednout a sednout si jinam,i když je vlak prázdný..Senioři,vítejte zpátky doma !
Kompletní fotodokumentace v sekci Galerie !