KOPka Rájecké Teplice 2007

Čičmany,Čavoj,Veterné,Lietava,Fačkov,Kunerád,Obšiar a iné fajnove veci...

27.9.2007
Máme sraz ráno na Hl.nádraží,jedeme Košičanem do Žiliny.Jsem na nádraží dříve než Tony a proto hned po přistavení soupravy podávám kolo do služ.vozu a jdu zabrat místa v 1.třídě.To se ukázalo jako velice prozíravé,neboť čím víc se blížila doba odjezdu,tak přibývalo cestujících,hlavně nádražáků do lázní a při odjezdu dokonce stojí lidé v uličce!My v pohodě u okénka vyhlížíme do zamračeného dne.Prší a peší..V Kolíně první zastavení,přistoupivší cestující nadávají,že si nemají kam sednout,to se opakuje i v dalších stanicích až do Žiliny.Přijíždíme načas,osobní do Rájec.T.jede až za hodinu,tak toho chceme využít a jet na kole,abychom se v klidu ubytovali,než dorazí ta horda nádražáků a před recepcí bude 100m fronta.Výjezd ze Žiliny je na hlavu,všude se staví a opravují silnice,provoz hustý a na silnici do Prievidzi jde o život.Nakonec dojíždíme v pohodě,registrujeme se,na kola máme v suterénu kolárnu pod uzavřením,pokoj v prvním patře.Vybalujeme a jdeme se zapsat do jídelny.Před recepcí je už 100m fronta naštvaných nádražáků s taškama,báglama a blbou náladou.Tak jsme na tom vydělali!K doktorům na prohlídku máme jít ráno na sedmou,asi po snídani.Jdeme zpátky na pokoj,do večeře je něco přes hodinu,tak pouštíme v telce něco na koukání,začínám psát deník a Tony za chvilku spí jako zabitej.Za chvíli ho musím budit..koukám,že venku pěkně leje,tak to jakžtakž ucházející počasí tedy dlouho nevydrželo !
Na večeři přicházíme jako poslední,seznamovací přednáška je již v plném proudu.Po večeři přestává pršet,tak jdeme na procházku do města.Stavujeme se na pivu a pak se po takovém turistickém okruhu vracíme na pokoj.Hygiena a od desíti se koukám v telce na Uprchlíka.Harrison Ford sice mluví slovensky,ale to nevadí.Budíka na sedmou,pak snídaně a jdeme na vstupní lékařskou prohlídku.
28.9.2007
Po snídani jdeme na prohlídku.Paní doktorka je mírně sklerotická,chce mi během prohlídky 3x měřit tlak,ale nakonec se jí vyrvu ze spárů.Pár procedur předepsáno,teď musíme do lázeń.domu Afrodité nechat si načasovat procedury a vystavit lázeňský průkaz.Na počkání to není,máme přijít v deset hodin,tak jdeme na radnici,kde je i místní knihovna s internetem/1min..1Sk/.Píšeme domů a do práce.Po získání průkazu s termínem procedur jdeme hned vyzkoušet místní bazén..nádhera!Římský styl kombinovaný s moderním proskleným stropem,dva bazény s rozdílnou teplotou,výřivky,relax.hudba.Hodinu si užíváme,je možnost si i poležet v lehátkách.V příštích dnech se budu snažit to vyfotit,ale asi tajně, abych nebyl označen za uchyla a poslán šupem do republiky.Jdeme na oběd,ale chvíli stojíme pod stříškou,neb hustě prší.Nakonec to vzdáváme a jdeme v dešti domů.Po obědě jdeme vyzkoušet další z procedur a to fitness-šlapeme na rotopedu-chabá náhražka skutečné cyklistiky!Přístroje jsou moderní,s multifunkčním displejem.Byla by dobrá menší instruktáž,ale obsluha fítka-mladý muž je vrcholně znuděný.Jen nás zavede ke strojům a vrací se ke svému stolu,kde si čte v bulváru.Dáme sprchu a jdeme domů.Počasí se lepší,tak toho využíváme a jdeme na určenou adresu-příští víkend přijede Tonymu na návštěvu Iveta s Barunkou,tak jim jdeme zamluvit nocleh k soukromníkovi.Před večeří ještě stíháme pěší výlet na Skalku,skalní útvar nad naším lázeń.domem Skalka.Nejdřív prudký nástup,pak pohodový pochod po vrstevnici spadaným listím.Ze Skalky je pěkný vyhled,fotíme.Podzimním lesem se vracíme dolů a vycházíme z lesa přímo před naším domem.Večeře.Ladíme Eurosport.

29.9.2007
Po snídani se převlékáme do cyklistického a vyjíždíme na první cyklovýlet tady.Z Rajeckých T.po vedlejších cestách do Rajce,pak po hlavní na Domanižu a pak začíná trápení..taháme kola přes hory a doly,cesty jsou po celotýden.deštích plné bahna a hlubokých louží.Chybí značení,je to dřina.Už vidíme,že oběd nestihneme..a taky že ne.Domů přijíždíme až kolem půl druhé,smířeni s tím,že další teplé jídlo bude až večeře v pět hodin.Trochu čistíme kola,pak boty a hlavně trochu přehodnocujeme plány.Budeme se snažit jezdit co nejvíc po asfaltu dokud cesty trochu navyschnou,takhle to nejde.Zítra si uděláme výlet do známé rázovité vesnice Čičmany s typickou architekturou,pak po vedlejších silničkách do Nitran.Pravna a přes Fačkovské sedlo domů.Dnes tedy cca 70km celkem,z toho asi 10-15km pěšky bahnem,houštím,přes louky a sjezdovky,pastviny a cesty necesty,které spíš vypadaly jako koryta horských potoků bez vody.Po večeři kterou jsme slupli jedním vrzem,protože jsme měli hlad,poleháváme a nakonec jdeme do města na kávičku.Vyjdeme před léčebnu a zjišťujeme,že opět prší.Než dojdeme do města,tak už slušně leje.Mokří zapadneme do prvního lokálu a do deseti trávíme čas povídánim,vzpomínáním,pitím kafíčka,já jsem si dokonce dal i zmrzlinový pohár a jedno pivo.Cestou domů se mírně ochladilo a tak jsme rádi,že je doma taplo a sucho.
30.9.2007
Ranní mlhy,ale bude hezky.Po snídani si bereme objednaný balíček na celý den.V kolárně nasucho trochu očisťujeme kola od prachu a bahna včerejšího výletu a kolem deváté vyrážíme.Po hlavní směr Rajec a pak na odbočce směr Čičmany.Na vedlejší silnici provoz zeslábnul,tak si užíváme,jediné mínus je to,že jedeme v hlubokém údolí ve stínu a je nám docela zima,na silnici jsou ještě louže a vozovka je mokrá.Vjíždíme do Čičman,známé svou rázovitou architekturou starých drevěnic s originální výzdobou bílých ornamentů na tmavém dřevu.Ve vesnici nás vítá lidová hudba,hra na fujaru a umění práskání dlouhým bičem,které se zde předvádí i dědí z generace na generaci.Sedíme na sluníčku a pozorujeme cvrkot.Místní v orig. krojích a typických Jánošíkovských kloboucích se pomalu scházejí v místním skanzenu.Chystá se i nějaké vystoupení,je připraveno dřevěné podium a hlediště pro příchozí.Líbí se nám tu,ale už musíme dál.Na závěr se fotíme s místními babkami v krojích,bude to docela kontrast:my v cyklistickém a babky v krojích.Mám ještě chuť si koupit ve stánku fujaru,ale Tony mi to rozmluvil.Pokračujeme v krásném počasí až do vesnice Čavoj,kde budeme muset pokračovat pěším výstupem na vrchol Obšiary a následným terén.sjezdem do vesnice Chvojnica,kde se opět napojíme na asfalt a přes Nitranské Pravno začneme stoupat na Fačkovské sedlo.Při průjezdu Pravnem zjišťuji,že mi přední kolo trochu plave a hned vidím příčinu-píchlá přední duše.U cesty vyměňuji duši,tu píchlou balím a zalepím až doma v lázních.Pokračujeme..stoupání je nejdříve mírné,ale závěrečné serpentiny jsou kruté..Tony na vrcholu říká,že to bylo horší,než před měsícem Passo Forcola v Livignu,musím souhlasit !!!!V salaši na vrcholu si dáváme společně smažený sýr,kofolu a pivo,protože večeře večer nebude.Bohužel cedule s výškovkou jako v Dolomitech zde nenajdete,jen z parkoviště vidíte před sebou majestátní masiv Kľak 1351m,cíl turist.výprav.Nebezpečný sjezd serpentinami dolů a pak už jen cca 20km relativní rovinky do Rájeckých T.Nejdřív začnu bláznit já,tahám jak blázen,rychlost jak při časovce a pak mě vystřídá Tony..do Rájeckých přiletíme v rekordu,máme co dělat,abychom zabrzdili a odbočili z hlavní k nám před léčebnu-16.45h.Jsme utahaný,ale hygiena ještě počká..stíháme v telce na Eurosportu ještě poslední okruh profíků na MS ve Stuttgartu a triumf Bettiniho.Tony u toho usíná,já si pak peru všechny věci na kolo a lepím dírku v dušičce.Po sprše jsem jak znovuzrozený,ale už budu jenom lenošit u telky a psát deník.Těším se na zítřejší procedury,máme saunu,bazén a parafín.Dnes na kole 110km.
1.10.2007
Po snídani jdeme na devátou do bazénu s tím,že se stavíme na parafínu,aby nám upravili termín procedury,neboť jsme objednaný na 12h a to nám koliduje s obědem.Můžeme zůstat,parafín nám udělají hned teď,pak můžeme do bazénu a máme ještě 2h sauny.Bazén známe,ale v sauně jsme tady poprvé..dostáváme krátkou instruktáž..nejdříve do prohřívárny a pak můžeme střídat dle libosti:arabskou saunu s eukalyptem proti stressu,solnou saunu,bylinkovou saunu pro lepší pleť,finskou saunu.Jedině finská sauna je klasická dřevěná,ostatní jsou stylové s dlaždičkovou mozaikou,arabská je třeba dohněda s modrým stropem,kde střídavě blikají různobarevné drobné žárovičky jako hvězdy.Střídali jsme to všechno s bazénem,klidem na lehátku a pak ještě jednou dokola.Udělali jsme i pár fotek,celkově to bylo bezva,bazén tady je bezkonkurenční.Po obědě se oblékáme a vyrážíme na kole .Čeká nás Lietavský hrad,na kole do vesnice Matúše Čáka Trenčianského,pak tlačení kol po louce do prudkého kopce,pak zase zpátky a po takovém okruhu s hezkými vyhlídkami zpět domů.Počasí horké,střídané ve stinných soutěskách chladem a příjemnýmochlazením ve sjezdech.Před večeří ještě stíháme nakoupit v sámošce kofolu apod.nápoje a jdeme jíst.Celkem 40km pohodový výlet.
Po večeři chvíli klid,pak jdeme fotit noční scenerie k jezírku u Rybářské bašty/osvětlené fontány a vodopád/,procházka zakončena posezením u jednoho piva a jednoho chleba se sádlem a cibulí/10Sk/..vynikající !

2.10.2007
Pořád si posouváme budíka o 10min abychom se vyspali trochu víc a ráno se jen tak loudáme na snídani.Dopoledne mám jen nějakou elektriku do těla,ale když po snídani odpočíváme,tak proceduru zaspím a nikam nejdu.Po obědě máme s Tonym klasickou masáž,tak to už snad nezaspíme.Pak ještě chceme stihnout lehký výlet před večeří na Kunerád.Počasí stále drží,ale včerejšího vrcholu už nedosahuje,honí se mraky a zítra mají být zase přeháňky.Jedeme směrem na vesničku Kunerád,poté stoupáme na nejlehčí převod podzimním lesem stále vzhůru.Jsme najednou přes 1000m a litujeme,že nemáme dost času na to,abychom pokračovali dál a výš na Veternou a Martinské Hole,neb by jsme nestihli večeři.Vypravíme se sem jindy,ale když si představím znovu to stoupání…Sjíždíme zpátky přes Kunerád do Rájeckejch,ani nemusíme šlapat.Perlička na závěr:při průjezdu městem zjišťuji,že mím opět píchlé to přední kolo!Smůla!Stíháme akorát večeři a po jídle jdeme spravovat kolo,bereme si přední ráfek na pokoj a lepíme.Zpátky to namontuji až ráno,teď už se mi do suterénu nechce.Dnes asi budeme trávit první večer odděleně,Tony jde do města na fotbal na velkoplošnou TV,já budu doma.Tony se vrátil v jedenáct,já byl ještě vzhůru,neboť jsem měl ještě práci..připadalo mi,že vyměněná duše na předním kole zase uchází,tak jsem jí zase vymontoval,vyzkoušel v umyvadle pod vodou-neuchází!-a zase jí namontoval zpátky.Uvidím ráno,ráfek mám na pokoji..tak budu,nebo nebudu mít po snídani práci?

3.10.2007
Tak ráno je duše trochu ušlá,je to záhade,budu s tím muset něco dělat.Kolo dnes potřebovat nebudem,neb je venku zataženo a prší.Předpověď rosničkářům bohužel vyšla.Máme dopoledne bazén,tak se půjdeme vyplavat.V bazénu je docela dost lidí,všichni využívají špatného počasí k relaxu.Po obědě jdeme na zastávku a jedeme na výlet do Žiliny.Počasí se postupně zlepšuje,když se procházíme po pěší zoně tak už je sluníčko a teplo.V nedaleké outdoorové prodejně si kupuju baťůžek na kolo,už si ho nebudu muset půjčovat od Dády.Dvě hodiny do odjezdu utečou jak voda,máme to v pohodě a v klidu na večeři.Po večeři jdeme do města na zprávy,dávám si točenou kofolu a později se vracím sám,Tony zůstal na fotbal.

4.10.2007
I když dnešní svátek neslavím,tak je milé,když si někdo vzpomene..první ráno s gratulací je chyžná,pak Tony a snídaně končí frontou gratulantů u našeho stolu J.Dnes to máme bez procedur,jen hodinku bazén odpoledne,ale to asi nestihneme.Chceme se po obědě zase vrátit do Kunerádu a pokračovat po turist.cestě až na Martinské Hole,vše záleží na počasí..včera pršelo dopoledne,dnes jen mlha a sucho.Mají být ale zase přeháňky.Před obědem jdeme na poštu poslat pohledy,vedle v restauraci mají internet,tak chci poslat domů mejlík s poděkováním za přání k svátku,ale počítač s Linuxem nejde nějak nahodit.Obsluha si s tím taky neví rady,tak po chvíli odcházíme.Po obědě půjdu zase klasicky do knihovny,kde jsou WindousyV obchodě kupujeme láhev bílého,něco k tomu a jdeme domů na oběd.Po odpočinku vyrážíme kvůli počasí raději směr Žilina,v obci Turie zahneme z hlavní a jedeme po cyklostezce do Žiliny.Před Žilinou podél Váhu dojíždíme pod hrad Strečno.Krajina se nám vůbec nelíbí,kolem Váhu samé fabriky a cementárny.Vracíme se zpět po cyklostezce vybudované na navigaci a před Žilinou opět začínáme stoupat zpět na Turie a jsme před pátou doma.Počasí se trošku zlepšilo,je lépe než jsme vyjížděli,ale na zítra opět hrozí deště.Na kole celkem 46km.Tony večer usíná,ale já až po půlnoci.Venku před vchodem pod krytou stříškou pro kuřáky je jako každý večer mejdánek-hlasitá hudba,výbuchy smíchu střídají přiblblé opilecké řeči,no je to jako na každém lázeňském pobytu,který jsme s Tonym absolvovali:někteří lidé jsou na nich jak utržený ze řeťezu a 14dnů jdou z flámu do flámu.

5.10.2007
Ráno opět prší,vidíme,jak se drží hustá mlha nad vršky stromů.Po snídani se rozhodujeme co dál..asi půjdu do města pro Mladou frontu,je tady o den později než u nás,bude čtvrteční s přílohou.Bazén máme až odpoledne,ale to jsme zase chtěli na kolo.Takhle..nevím.Zkrátím to..po obědě opět prší,místy leje,tak před třetí jdeme do bazénu,lidí plno,venku se nedá moc chodit.Po večeři si říkáme,že jdeme alespoň na procházku,abychom nezakrněli,ale když vyjdeme tak zase leje a leje.Projdeme město,nakouknem do kostela,kde se koná mše a točíme to zpět.Jdeme si sednout do restaurace,povídáme,popíjíme,je legrace.Doma jsme před devátou,je zam teplo a sucho.

6.10.2007
Ráno po snídani spěcháme na náměstí čekat autobus ze Žiliny,který přiveze Ivet s Barunkou.Čekáme o autobus déle,vlak do Žiliny měl zpoždění a přípoj jim ujel.Vítáme se a jdeme společně na pokoj.Povídáme,smějeme se,je nám prima.Baru později usíná,tak jdem do města jen ve třech.Jdeme se připomenout na privát,kde mají holky večer zaplacený nocleh.Jdeme zpátky na oběd a po o všichni vyrážíme na pěší tůru na Skalku,skalní útvar v lesích nad naší léčebnou.Po příchodu máme ještě více než hodinu do večeře,tak jdeme ještě do města,tentokrát už s Barunkou.Udělali jsme pár fotek,byla legrace.Večer společná večeře ve městě,chvíli nám trvalo,než jsme sehnali stůl pro čtyři,bylo plno ale nakonec to stálo za to.Moc jsme si to užili.Teď..22h..jsem už na pokoji sám a Tony šel doprovodit rodinku na privát.Zítra pojedeme vyprovodit holky do Žiliny na vlak do Prahy a my budeme pokračovat na kole do Vrútek a dále nahoru na Martinské Hole.Chceme je zdolat a potěšit se tou krásou.Sjedeme pak zase přes Kunerád do Rájeckejch, cestou kterou už známe.

7.10.2007
Nechce se mi vstávat,nechuť ještě podtrhne složení snídaně:prášková klobása,kterou drží vcelku jen to střívko..po rozříznutí je z toho klobása na mozeček.Snídám 2 suché rohlíky s čajáčkem.Bereme si balíčky na celý den a v pokoji se připravujeme na cestu.Náhodou se podívám oknem ven a strnu..opět prší!Tony veze holkám na privát snídani a za hodinku se vrací,zatím dopusuju deník.Tony přijíždí,chvíle rozhodnutí..POJEDEME !Jedeme o hodinu dříve než autobus s Ivet a Bárou,v Žilině na ně počkáme na autobusovém nádraží.Jedeme už najisto po vedlejších cestách a v Žilině jsme o 10min dříve než autobus z lázní.Jdeme ještě chvilku na pěší zonu,děvčata mají necelou hodinku do odjezdu vlaku do Prahy.Loučíme se,máváme a odjíždíme.Jedeme opět kolem Váhu po cyklostezce na Strečno,ale po pravé straně vody.Cyklostezka je zde horší,ne asfaltová jako na levé straně,kde je dokonalá,vhodná i na bruslení.Projíždíme pod hradem Strečno,ale už bohužel na hlavní silnici,jediné spojnici směrem na Vrútky a Martin.Naštěstí je zde úzký odstavný pruh,tak to nějak těch 20km přežíváme a jsme ve Vrútkách,kde nalézáme odbočku na kemp Turic,kde začíná stoupání na Martinské Hole.Nalézáme kemp a i kupodivu neulámané směrovky pro cyklisty:na Martinské Hole 11km extrémního stoupání po úzké asfaltové silničce až k nejvyššímu bodu..od výšky cca 332m.n.m. do výšky 1475m.n.m.Od kempu vyjíždíme asi ve 13.46h,na vrcholu u vysílače jsme v 15.20h,šílená ale krásná dřina,stoupání a výhledy jako v Alpách.U vysílače se fotíme,počasí nic moc,oblékáme se abychom se zahřáli.Pokračujeme po hřebenovce směrem k Veterné.Za vysílačem vede cesta kosodřevinou,ve vyjetých kolejích hluboké bahno a voda z rašelinišť,musíme to obcházet skrz houští kosodřeviny,taháme kola,klopýtáme přes kořeny a nakonec jsme na trochu lepší části cesty,kde se dá jít dále.Jsme nyní na Veterné 1441m,posledním vrcholu této hřebenovky Martinských Holí,tady už bude cesta klesat.Škoda,že je zataženo,výhledy na Malou a Velkou Fatru jsou nádherné,i když vidíme jen kulisy jak v loutkovém divadle:vždy jen hřeben hor,za ním další hřeben jiné barvy, za ním další,vše pod dramatickými oblaky na šedivé obloze.Prudce klesáme z pásma vrcholových holin,kde je jen vytrvalá tráva a mech do pásma lesů.Na tom spádu nejde udržet rovnováhu,musíme kola vést vedle sebe a stále přibrzďovat,aby se nám nerozjela kosmickou rychlostí dolů do propasti.Martýrium asi po hodině končí,dostáváme se na cestu,kde se dá trochu jet,kamení střídá šotolinu a bahnité úseky,vše pokryté vrstvou popadaného listí.Pomalu klesáme a klesáme neznámým terénem,doufáme že se napojíme na cestu,kterou jsme před pár dny vystoupali od Kunerádu.Klesání je dlouhé.ale nakonec se napojujeme přesně v místě,kde jsme minule ukončili výlet v opačném směru.Paráda!Teď už cestu domů známe.Ještě asi 2km po kamenité cestě dolů a napojíme se na úzkou,špatnou asfaltovou cestičku dolů ke Kunerádskému zámečku a pak už po normální silnici letíme dolů do Kunerádu a během 20minut vjíždíme do Rájeckých Teplic.Tak se nám to podařilo:MARTINSKÉ HOLE NA KOLE-VÝJEZD,PŘEJEZD A SESTUP DOLŮ!!!V 18h zastavujeme doma,uklízíme kola,hygiena,praní..a bez večeře,ještě,že jsem si nechal jeden chleba se salámem,půlku jablka a Delisu.Zítra budou asi jen procedury,máme po ránu masáž a po obědě saunu s bazénem,to si nenecháme ujít,už se nám to krátí.
Dnes tedy na kole Martinské Hole z obou stran,celkem 80km,skoro 8hod na kole.Užili jsme,přežili jsme..teď se vrátil Tony,v restauraci mluvil s jedním výpravčím z Dečína,taky turistou,takže našli společnou řeč a povídali a povídali..a potvrdili můj odhad,že ty stopy,které jsem viděl při sestupu z Veterné byly stopy medvědí,prý tady žijí.
8.10.2007
Jeden z posledních dnů tady.Po snídani máme oba masáž,tak jdeme do lázeňského domu Afrodité.Masáž opět skvělá,příště si dám masáží napsat více,místo třeba parafínu,protože to je jen náhražka nahřátýma destičkama místo pravého parafínu,který jsme měli třeba v Kunčicích.Nazpátek nákup a teď jsme opět doma,bazén máme až ve 13h,po o.Venku je stále mlha,ale odpoledne má být docela hezky,asi jako včera.Mezi obědem a bazénem ještě stihnu poslat z knihovny pár mejlíků a po bazénu uvidíme…Tak bazén se nekoná,venku se zlepšilo počasí,tak jedeme na kolo do Sulovských skal po trase:Rájecké Teplice-Lietava-Dolný Hričov-po hlavní na Bytču a zde odbočit na Jablonové-Sulov.Po odbočení z hlavní se už jen kocháme krásami okolních skalních bloků i barevnou rozmanitostí podzimu.Sulovské skály střídají Strážovské vrchy a my v obci Sulov-Hradná sjíždíme z asfaltu a musíme teď opět protlačit kola přes sedlo Patúch a následným sestupem se po pár kilometrech zase dostat na asfalt v obci Babkov.Cestu známe,už jsme tady jeli i tlačili a tenkrát nám to připadalo moooc těžké.Sjíždíme kolem hradu Lietava až na hlavní ze Žiliny do Rájeckejch a stíháme v pohodě večeři.Výlet se vydařil po všech stránkách,moc se nám to líbilo.Na kole celkem 58km.

9.10.2007
Ráno v devět jdeme na parafín a po proceduře se jdeme projít na okraj lázní.Vilková čtvrť,staré udržované zahrady.Nefouká,je příjemné teplo.Po obědě naposled bazén a pak krátký,už taky poslední cyklovýlet do Šuje,je tam nějaká naučná stezka kolem rašeliniště.Jenže vše je jinak..když přijdeme v cyklistickém do sklepa,kde máme kola tak zjišťuji,že se žádní kolo nějak vikla ve vidlici a má vůli.Kolo vyndaváme,ale nemáme stahovák na zadní pastorek,tak to provizorně utahujeme nářadím vypůjčeným od dělníků,kteří ve vedlejším sklepě montují vzduchotechniku.Z výletu tedy sejde,jdeme se opět převléci do domácího.Při večeři zjišťujeme,jak již osazenstvo prořídlo a kolik lidí již odjelo domů.Možná tam jsme si řekli,že pojedeme domů již dnes na noc a ne až zítra v poledne ze Žiliny.Zjistili jsme si spojení a po večeři začínáme balit.Vlak nám jede ze Žiliny ve 21.38h a tak musíme vyjet od nás cca 2hod předem,protože pojedeme naložený a navíc za úplné tmy.Máme sice oba zadní blij¨kačky,ale jen jednu fungující přední.Navíc několik prvních km od domu jedeme po hlavní a to bylo špatné…silný provoz,protijedoucí auta nás oslňovala,takže jsme chvílemi vůbec neviděli kam vede silnice atd.Nakonec odbočujeme na Turie a po vedlejší cestě pokračujeme na Žilinu.Cestu máme projetou několikrát za světla/ a to nás zachránilo,nedovedu si to představit jet to poprvé až takhle za tmy a naslepo/,to je dobré,horší je to,že moje přední světlo silnici moc neosvítí a vidět je jen trochu ve vesnicích,kde svítí pár lamp,jinak jedeme v černočerné tmě.Zkrátím to..do Žiliny jsme dojeli včas,pak na nádraží jsme se přezuli do civilních bot a čekali na příjezd vlaku.Adrenalin z nás pomalu vyprchal,ale drsné vzpomínky na tenhle přesun v nás asi zůstanou dlouho.Samotné nalodění dopadlo bezproblémově,usazujeme se v kupé kde je jen jeden starý pán,který vystupuje v Ostravě.Okamžitě se natáhnem a vydržíme kupodivu sami v kupé až do Prahy,i když nastupuje cestou plno lidí.Neokradli nás,nezabili,dokonce jsme i usnuli a ve 4h jsme v Praze.Oba hned pokračujeme dál,ale už každý jiným směrem.Ještě pár komplikací a nervozity při výdeji kol,neboť cestou se naložilo přes 70balíků zboží a vše je samozřejmě naskládáno před naše kola.Musíme počkat až vlakvedoucí vyloží zásilky a dostane se ke kolům..a minuty ubíhají.Stihli jsme to,v Plzni jsme po šesté ráno,doma musím vzbudit Péťu,aby mi odemknul branku a pustil domů,klíče jsem si na cestu nebral.Nakonec ta cesta špatná nebyla a získali jsme den volna,než půjdeme do práce.Takhle by jsme přijeli až večer do Prahy a hned ráno do práce.Ani bych neviděl malýho a rodinku.
Tady zápisky končí.Budeme se zase těšit 2 dlouhé roky na případný další pobyt v lázních,českých či slovenských.Kompletní fotodokumentace v sekci Galerie !