Pozdravy z lázní II.

8.15h minerálna vaňa Ocean-9.00h plyn.injekce-10.45h diadynamik-11.30h obed...

Více než týden máme za sebou,překulí se víkend a ve středu domů.Včera jsme si objednali rezervace pro kola na Excelsior z Ružomberoka do Phy,takže zpáteční cesta je zajištěna.Při včerejší večerní regeneraci v bazénu nás překvapil déšť,který hrozil celý den,ale náladu z odpoledního výletu už nám nezkazil.Po krk v teplé vodě,na hlavu padají dešťové kapky,blízké kopce v mlze a stromy ohýbá silný vítr,který dělá vlnky na hladině bazénu.Úryvek z deníku včerejšího dne:...musíme přetrpět cca 6km na hlavním tahu z Ružomberoku na Bansku Bystricu.Kolem nás sviští kamiony i osobní auta.Po pravé straně konečně odbočka Vlkolinec 3km-zahýbáme na asfaltovou silničku vinoucí se zprudka do kopců a na nejlehčí převod dorážíme do světoznámé rázovité osady Vlkolinec,zapsané v seznamu kulturních památek UNESCO.Obdivujeme typické dřevěnice s doškovými střechami,sýpky a hospodářské stavení.Fotíme,ale protože chceme dodržet zásadu uvedenou na info tabuli,která prosí o respektovaní soukromí zbývajících několika místních obyvatel,tak se pomalu vydáváme na zpáteční cestu.U místního kostelíka odpočíváme a po jiné,než příjezdové cestě se vydáváme zpět ku Ružomberoku.Po náročné šotolinové cyklostezce klesáme a klesáme...bojím se a bojím,zadní kolo stále ustřeluje,ani nestačím obdivovat beránky na modré obloze a zalesněné kopce Vysoké Fatry a Chočských vrchů...
Jsem zvědavý,kdo to bude zase přepisovat z deníku do PC a na stránky.Budu potřebovat stenotypistku,zdali se někdo přihlásí?