..03:18:28..29..30..03h:18min:31s a CÍL !

n
Ako bolo v Bratislave...

Přináším slíbený rozhovor s Petrem"Houbou"Bílým,účastníkem víkendového Bratislava Marathonu 2010.Už jen pohled na výňatek z výsledkové listiny ukáže výborné celkové pořadí,ale co hlavně udeří do očí,je výsledný čas,který vynikne zvláště v porovnání s Houbovým loňským časem při Marathona di Roma/03h:25min:10s../.Pronikavé zlepšení o cca 7min ukazuje,že čas věnovaný přípravě se pozitivně promítl do velice,velice lichotivého celkového pořadí a dal zapomenout na těžkosti v tréninku.
71.  485  IVANIČ Karol  1964 SVK Zvolen Dražice  03h:18min:15s
72.  225  BíLÝ Petr  1974  CZE  Čelákovice  03h:18min:31s
73.  499  LACKNER Reinhard  1968  AUT  ATV Irdning  03h:19min:23s

Původně jsem měl připraveno otázek nepoměrně více,ale nakonec došlo k regulaci,neboť jak se ukázalo v loňském rozhovoru a jak mi potvrdily vaše souhlasné reakce,tak se budu dále držet svého stylu a zůstávat spíše v pozadí a jen tak"přihrávat"svému partnerovi a nechávat hlavní prostor jemu,neboť on je tou hvězdou,kolem kterého se dnes bude vše točit.Ostatně,sami máte možnost se Houby zeptat,co Vás zajímá.Ptejte se,rubrika Komentáře je tu pro Vás!

K rozhovoru si pustíme Tvého oblíbeného Jima Čerta,třeba píseň Až za mnou přijde má smrt z alba Poutník z Transporty.Sice harmonikaří jako má favoritka Radůza,ale není to až tak můj šálek kávy.No,nějak to přežiju,když mi slíbíš,že si na konci zase přetrpíš můj výběr...
1.Děkuji za esemesku po závodě,udělals mi radost.Děkujeme za výborný čas,udělas nám radost.Ale popořádku...Termín letošního maratonu byl podobný tomu loňskému v Římě,ale asi jiné byly letošní klimatické podmínky k přípravě,viď?Navíc bratislavský termín kolidoval s pražským Hervis půlmaratonem.Proč padla nakonec volba na Bratislavu?

Máš pravdu,letošní počasí úplně přípravě nepřálo.Na jednu stranu jsem jako
běžkař měl ze sněhové nadílky a tím i z běžkaření velkou radost a zimu jsem si dokonale užil,ale pro čistě běžeckou přípravu to ideální nebylo.Do konce roku to bylo dobré,snažil jsem se běhat co nejvíce po lesních "měkkých" pěšínách,abych co nejvíce pošetřil klouby a bylo to super.Ale po Novém roce napadl sníh a běhal jsem v podstatě po asfaltu
pokrytém sněhěm a hlavně ledem,což bylo úplně
nejhorší.Chtělo to velkou dávku opatrnosti,některé tréninky šlo pouze vyklusávat.Ale až na jeden výron to proběhlo bez zranění.
A ohledně volby závodu to bylo tak,že když jsem objevil v tomto termínu maraton v Bratislavě,tak bylo rozhodnuto.Je to blizoučko a můžeme si udělat výlet s celou rodinkou!Maraton je pro mne pořád velká výzva,kterou zvládnout považuji za překonání sebe sama,čímž nechci nijak znevažovat poloviční trať.Ale maraton je král!


2.Když jsem Ti napsal v práci na skříňku fixem Tvůj loňský čas z Říma,tak jsem to považoval trochu jako oslavný étos.Ale,co Ty,nebral jsi to spíš jako výzvu k překonání času do budoucna,když jsi to měl denně na očích?
Já si taky myslel,že můj maraton loni v Římě bude vrchol a že už tuhle řeholi nebudu nikdy podstupovat.Vždyť jsem běžec-samouk a naprostý amatér.Ale musím přiznat,že jsem si jistou náklonost až zalíbení v běhu našel a už bych si asi zimu bez běhu neuměl představit.
A když tak chodíš běhat,tak nějaký cíl je dobrý mít.A nic lepšího než překonat sám sebe asi není.Ale donekonečna to taky nejde.Letošní čas 3.18.31 (můj čistý čas 3.17.37)je fakt super,opravdu se bude někdy dost těžko překonávat.Je za ním 5 měsíců přípravy,tréninkových 850 km plus 300 km na běžkách.A dost velké pochopení od manželky Petry,která mne s tím vším nepošle k šípku a naopak mě drží palce se slzami v očích.Zlatá žena!
3.Jak se na pohodě před startem podepsala ta skutečnost,že byl s tebou v Bratislavě celý rodinný tým,i s ženou Petrou a dětmi?
Jednoznačně pozitivně.Pronajali jsme si apartmán v úplném centru města,na start to bylo 200 m,což bylo příjemné.I po závodě super,člověk byl hned ve sprše.A se třemi dětmi se člověk nenudí,takže jsem neměl čas přemíšlet nad tím,co ho čeká.Ale noc před závodem stejně proběhla klasicky "předstartovně".Usnul jsem po půl jedenácté,v noci 2 krát záchod a od 4.30 jsem už nezabral.....Ještě že se posouval čas a start byl vlastně o hodinu dříve.
4.Čtvrtá otázka jednoduchá a odpověď je plně v Tvé režii.Co závod samotný?

Závod byl vynikající.V Bratislavě se jedná v evropském měřítku o menší
závod,maraton a půl maraton se běží najednou.Trať samotná se proto skládala
ze dvou okruhů.Počet startujících byl dohromady okolo 2000,takže na startu
celkem pohoda.ač jsem se nikam necpal,tak jsem proběhl startem 54 sekund
po výstřelu(pro srovnání v Praze to bylo 5 minut).Počasí akorát,+ 13 stupňů
a polojasno.Jen foukal dost silný vítr.Hned po startu jsem nasadil strojové
tempo a říkal jsem si-hlavně to nepřepal!První okruh v úplné pohodě,kolem
sebe stále dost běžců a půl maraton za 1.38.31.Druhé kolo už bylo v komornějším
duchu,přeci jen 2/3 startujících už zůstalo v cíli po půlmaratonu,takže chvílemi
jsem bežel opuštěn sám,což zejména po výpadovkách v Petržalke nebylo příjemné.Ale
30 km pohoda,pak krátká krizička,ale pořád dobré.Nejhorší to bylo od 38.km,beželo se po břehu Dunaje proti větru očistec.Tělo pracovalo bezchybně,nohy
bez sebemenšího náznaku křečí,ale začalo mi úplně docházet.Hlava už přikazovala přejít do chůze,ale nechtělo se mi takhle rozběhnutý závod zkazit.No pralo se to ve mě strašně,ale v nějakém zvláštním stavu mysli jsem to doběhl do cíle.Už v tom závěru jsem si sliboval,že to je můj poslední maraton,že to nemám zapotřebí.V cíli samozřejmě radost,že to skončilo,ale nebyla už síla na nějakou oslavu.Petra vlhké oči a ve mě hrdost,že jsem to nevzdal.V závěru pro fajnšmekry dodám,že jsem poprvé běžel závod se sporttesterem.Celý závod konstantní tempo 1 km za 4.40 min,tep 140-150,posledních 7 km to při lehce klesající rychlosti 1 km za 4.45 vystoupalo na tepovku přes 160 a tam mi krutě docházelo.Takhle vysoko jsem běhal v tréninku max 1 km.
5.Běžecká závodní sezóna končí výborným osobním časem,začíná sezóna cyklistická,která bude mít taky několik vrcholů.Povězme si,že nejsi typický cykloturista v našem týmu,ale přece jenom se jednou svou osobní cykloaktivitou každoročně mezi nás zařazuješ.A ta letošní bude zvláště atraktivní.Pochlubíš se?
No,velké plány mám i v cyklistické sezoně.S moji partou kamarádů se chystáme na sice již 18.ročník Akce kola,ale poprvé do horské oblasti .Máme v plánu dojet z Klagenfurtu k moři a zpět do Villachu,to se mi budou Vaše bohaté"seniorské"zkušenosti hodit,ještě Vás vyzpovídám.Letos sice ještě nepadne 2 tisícovka,nejvýše bychom měli být v sedle Vršíč 1611 m.n.m., i tak do bude
dost náročné.Možná letos poprvé nechám doma silničku a pojedu na trekovi...To se ještě uvidí.A ze závodů se chystám tradičně na Krále Šumavy,kde bych chtěl dělat doprovod Petře na 150 km trati,pokud ji přemluvím k přihlášení a najezdíme v létě dost km.

Houbičko,děkujeme za zprostředkovaný zážitek,pozdravuj doma Petru a děti od strejdy Fanouše a já se těším,až Ti na skříňku zase fixem napíšu nový čas.Ten letošní byl tedy 03h:18min:31s...!
A já děkuji za podporu,moc mi to pomáhalo.
Rozhovor je za námi a slíbená závěrečná písnička před námi...Radůza a Větře můj.

Komentáře