Luční bouda na kole i pěšky

Výlet Tony a Vlk...

V úterý jsem rovnou po noční směně vyrazil i s kolem rychlíkem 849 Úpa do Trutnova a dále na kole do Krkonoš. V Lysé nad Labem přistoupil Petr Šedý Vlk. Cesta vlakem rychle uběhla, zvláště když se nám do Hradce Králové věnovala paní konduktérka Věra z Letohradu (starší znalci znají i její sestru Janu). Již v Trutnově (427 m.nm ) bylo zřejmé,že pro dnešek nám zůstanou vrcholy Krkonoš zahaleny a tak jsme do našeho cíle Luční boudy příliš nespěchali a doufali v podvečerní protrhání oblačnosti. Cesta se tedy změnila z tradičního hltání kilometrů na tak trochu kulturně společenskou akci. Nafotili jsme spoustu památek,pozoruhodností,navštívili expozici artfotografií v Peci pod Sněžkou,ochutnali tradiční krkonošské kyselo.Z Pece jsme začali stoupat přes Richterovy boudy na Výrovku po asfaltové cestě,na cyklomapách hrdě značenou jako 1a. Pro její strmost ji však nedoporučuji ani zdatným cykloturistům ( také jsme tam žádného nepotkali a to ani ve směru dolů ).Některé zimní mapy uvádějí příznačnější název "Čertovy schody". Takže se chvilku i tlačilo a při tom jsme vzpomínali na naši oblíbenou cestu na Výrovku přes Tetřeví boudy s nástupem ve Vrchlabí - Dolním Dvoře ( značeno 1b a 18 ).

Na Výrovce jsem toho měl po fyzické stránce již plné zuby a Vlk to dokonce dokázal zachytit na fotografii.

Po menším odpočinku jsme se přehoupli přes hřeben nad Modrým dolem, zastavili se u Památníku obětem hor a po té dosáhli našeho cíle ve výšce 1410 m.nm Luční boudy !

Den však pro nás zdaleka neskončil. Po ubytování jsme se vydali na Sněžku. Její vrchol sice zůstal zahalen v oblacích, ale skrze protrhávající se oblohu jsme mohli spatřit po částech
odkrývající se Krkonoše a podhůří na polské i české straně.
Na Sněžce jsme prošli a nafotili všechny stavby, navedli turisty z Ostravska do Obřího dolu, zašli na kávu do polského Slaského domu, cestou zpět již za jasného počasí obdivovali druhou nejvyšší horu v Česku - Studniční.

Večer jsme se naložili do piva resp. dvanáctistupňového budvaru a vymysleli plán na druhý den. Navštívit Sněžku opět druhý den za rozbřesku se nepovedlo. Po horách se totiž proháněla meluzína a viditelnost byla na pár kroků. To však přestalo brzy platit,potom,co jsme v 10.00 opustili Luční boudu. Nastal nádherný den zalitý sluncem.
Den druhý 21.7.odjezd z Trutnova rychlíkem 858 Krakonoš, tentokráte v doprovodu sličné paní vlakvedoucí Marcelky. V Zelenči ve 21.41h. Rychlé vybalení,hygiena a následující den šupky na ranní směnu do Vysočan.( rovněž tak i Vlk do Neratovic ).

..doufám,že se kompletní fotodokumentace objeví brzy na rajce.net.Fleška,kterou jsem měl zapůjčenou k nahlédnutí,byla totiž doslova nabitá množstvím kvalitních fotografií a videosekvencí..F.

1. Trošku se z toho vypařil program druhého dne, ale to není podstatné. Bylo to fajn a je to už minulost. T.

2. Zdar hoši. Cyklotrasy v Krkonoších jsou některý dost dobrý. Myslel jsem si, že po trase 1A vyjedu dvoustopym vozidlem (kočárkem)ze Špindlu na Mísečky. Jak naivní myšlenka..Nedalo se. A trasa pod číslem 11 je mezi Labskou a Špindlem sotva schůdná pěšky, natož tam na něčem jet.

3. Redakční rada zápasí s kritickým nedostatkem erudovaných a pro naši věc zapálených přispěvovatelů-z toho vyplývá,že mé přetížení s sebou přináší nebezpečí překlepů,omylů a někdy i dokonce pracovních zmetků.Tony,za vypařený program se omlouvám,ale jak správně říkáš..bylo to fajn a je to už minulost..protože další a další zážitky čekají a vše je ještě před námi.F.