Sardinie-program Tonyho odloučeného týmu

j
Pár dnů relaxace a zpátky do drsných korsických hor...

2.9.2010
Rychlá dopolední prohlídka architektonicky snad nejkrásnějšího korsického města Bonifacio.
Hodinová  plavba trajektem z Bonifacia do přístavního města Santa Teresa na Sardinii.Přesun na kole z kraje Gallura do kraje Palau a ubytování ve stejnojmenném městě Palau v kempu Acapulco s vlastní pláží. Takže činnost celkem jasná:plavání mezi balvany, obhlídka krásného okolí, focení. Bára má však první podezření na háďátka v moři, což já s Vlkem popíráme.

3.9.2010
Ranní plavání. Bára opět podezřívá slanou vodu, že ukrývá jí nepříjemný mořský svět.Vlk chce podezření definitivně vyvrátit a vytahuje ze dna tmavý list. Ale ejhle "list"se začíná v jeho dlaních esovitě vlnit a s využitím své slizkosti Vlkovi lehce uniká.Bára brečí na břehu. Na poledne vyrážíme na Capo d´Orso.
Než vstoupíme do bizarních skalních útvarů tohoto mysu s nádhernými vyhlídkami na pobřeží a přilehlé ostrovy Maddalena a Caprera, zaplatíme vstupné a dokonce i parkovné za kola. Stojí to za to.Vrcholová skála s převisem v podobě zvířete ( nebo také The Bear Rock ) je úchvatná a
její zdolání v tretrách a bez zábradlí je i adrenalin. Po návratu jdeme plavat na veřejnou městskou písečnou pláž, kde výskyt háďat vylučujeme.Večer vymetáme bary v Acapulcu.

4.9.2010
Výlet na kolech k pevnosti La Fortezza Monte Altura a do Porto Puddu. Opět nádherné
výhledy na členité pobřeží severní Sardinie, které je však často na rozdíl od divoké Korsiky
využíváno k vodním sportům a obydleno. Odpoledne koupání na osvědčené veřejné městské pláži. S Vlkem však objevujeme jedno háďátko. Tuto informaci Báře nesdělujeme. Večer návštěva městských slavností v Palau i s hudební produkcí.

5.9.2010
Zpáteční přesun z Palau do kraje Gallura, konkrétně do kempu La Liscia. Koupání na
pláži s bílým jemňounkým pískem v neobvykle teplém moři. Bára je z moře konečně nadšena. Večer při pivu plánujeme vzhledem k síle našeho týmu optimální přesun přes korsické hory.

6.9.2010
Ranní jízda z La Liscia do Santa Teresa. Projížďka městem s focením a natáčení videa.V 10.00 odplouváme trajektem zpět na Korsiku. Na kole pak etapa Bonifacio - Propriano. Večer v kempu Au Tikiti. Koupání, tentokráte dostal přednost moderní bazén před mořem. Vlk má horečku. To nás utvrzuje v našem záměru přejet hory na dvě etapy přes vyšší sedlo, kilometricky však příznivější varianta, než pojedou naši kolegové.

7.9.2010
Ráno vyjíždíme z Propriana do hor. Náročné stoupání zamýšlíme zakončit spaním na
divoko (nejsou tu kempy) pod vrcholy. Za obcí Corrano hledáme vhodné místo. Objevujeme však přítomnost zdivočelých prasat, stočeného hada při krajnici, děs.Měníme strategii, chceme mezi lidská obydlí. V obci Bains de Guitera nacházíme azyl u benzínové pumpy. Tj. pivo, káva, místo pro stany a jako bonus koupel v betonovém bazénku napájeného z  vrtu vodou cca 45°C teplou. Paráda ! Noc kazí myšlenky na sjetý a v případě defektu neopravitelný plášť Šedého Vlka a Bářin zánět spodního rtu.

8.9.2010
Od rána prší. Při první možnosti vyrážíme. Zanedlouho však chytneme plávák,podobající se povodni. Tak v tomhle jsem ještě nešlapal. Naštěstí Bára je tvrdá jako skála a dojedeme společně do Cozzana. Vše máme promočené, včetně báglů. Je zima,musíme to hodinu vydržet, pak znova vyrážíme. Zocelení událostmi zvládáme Col de Verde( 1289m )s prstem v nose. Máme vyhráno, během nekonečného sjezdu k moři se stále otepluje a sami osycháme. V podvečer konečně plánované setkání s kolegy v kempu u Alérie. Další program je už více méně společný-viz deník SeniorTour Bonifacio 2010 závěr.
Pro stránky Seniortour2000 sepsal Tony/redakčně nekráceno.