Blava on my mind-dokončení a Houbův komentář!

Houba opět potvrdil pověst Phy Vysočan-jsme stanice s největší koncentrací sportovců/výpravčích na síti ČD...

Redakčně neupravováno/..a ani nebylo co,syrový článek jde rovnou na stránky!Houba se pomalu stává nejplodnějším přispěvovatelem z akcí našeho týmu.Jsem rád,že jsem Houbičkovi nechal volnou ruku a nesvazoval ho direktem přidělených otázek do rozhovoru,skvělé!Bylo by zajímavé slyšet i názor nějakého atletického trenéra na Houbův itinerář a subjektivní dojmy z běhu,neboť tak zajímavý popis nějakého sportovního podujatia z pera samotného účastníka jsem již dlouho nečetl.Smekám a jsem pyšný,že máme takového borce v týmu..a to už ani nechválím to,že ve startovní listině startoval pod hlavičkou SeniorTour2000 týmu a ne svých domovských Čelákovic.
Ahoj Fanoušku,
Tak už jsem doma a v hlavě si stále promítám včerejší neuvěřitelný závod.Vyspal jsem se nadočekávání dobře,vzbudil jsem se až v 6.15 letního času,ale spát jsme šli taky brzy,takže jsem spal krásných 8 hodin!Obloha zatažená,venku 6 stupňů,na střešní okno našeho apartmánu dopadaly první kapky...Po snídani jsem stále popíjel nápoje,do startu jsem zvládl asi 1,3 litru,takže zavodněn jsem byl dobře.Po předstartovní přípravě,jako je připevnění čísla,čipu na nohu a přelepení prsních bradavek leukoplastí(při silném pocení možno solí rozedřít do krve) jsem nakonec na start vyrazil sám.Vzdálenost apartmán-start je asi 1,5 km a v sobotu jsme to absolvovali 2 krát,v neděli by to bylo taky tak,tak jsem radši vyslal zbytek výpravy do ZOO,protože ty věčné přesuny tam a zpět už byly únavné.Nakonec mi všichni zamávali asi 2 km po startu při náběhu na Nový most.
Ale zpátky ke startu.Lehkým klusem jsem tam dorazil asi 9.40 a v řadícím koridoru bylo jen okolo 100 lidí.A tak jsem snad poprvé startoval téměř mezi prvníma,mezi výstřelem a mým proběhnutím startem bylo jen asi 20 sekund.Taktika byla jasná,první 3 km volněji tak asi 4.45 min/km,potom trochu zrychlit na 4.35min/km a držet tepy 146-148.Hodně lidí mě zpočátku předbíhalo,na což při obvyklých startech vzadu nejsem zvyklý a asi jsem taky běžel trochu rychleji.Na 10.km čas 45.20,což je 4.32 /km.Tam už jsem běžel se třemi běžci z Rajce,kteří běželi přesně jako já a dalo se na táhlých rovinkách za nimi schovat.Takhle jsme běželi zhruba na 20. km,kde jsem byl přesně 1.30.00,což je 4.30 na km.Tep na 152 a věděl jsem,že na tento čas ještě zdaleka nemám.2 chalani z Rajca běželi dál a já se snažil trochu zvolnit.Ale dolů už to nechtělo lézt,do 30 km jsem se pohyboval 149-153 tepů,ale cítil jsem se dobře.Jen jsem čekal,kdy mi dojde....Na 30.km čas 2.17.00,což je 4.34/km(ale mezi 20 a 30 km to už bylo jen 4.42/km).Pak už jsem se snažil udržet aspoň pod 155 tepů,ale kolísalo to 154-160.Vsadil jsem na to,že to snad vydržím.Běželo se stále relativně dobře,žádné křeče ale tělo samozřejmě trochu celé tuhlo.Na 38.km se běželo okolo cíle a tam to padlo jako deka.Vidět,jak závodníci míří do cíle a mě čekají ještě 4 km bylo strašně deprimující.Byl jsem fyzicky i psychicky na dně.Hlava chtěla,hlavně aby už byl konec,už nešlo o nějaké vteřiny či minuty.A tam najednou stála moje rodina a tak fandila,že mě úplně probrala z vlastních myšlenek a já prostě musel běžet dál.
Teď mě čekal hnusné táhlé stoupání k Michalské bráně.říkal jsem si-ten kopeček musíš dát a pak už to nějak půjde,ale tělo se už šprajcovalo....Kopec jsem nakonec vyběhl,on to v podstatě není žádný kopec,je to asi jako z Můstku k Muzeu,ale pro mě to v tu chvíli byla Sněžka.Potom už uličkama Starého města mezi spoustou lidí to už nějak uteklo a já věděl,že doběhnu.Cílová rovinka byla nekonečná a už jsem vůbec neměl sílu na nějaký projev radosti.Takhle si neužít poslední metry rekordního běhu mi dnes přijde skoro až neskutečné-proč jsem nezvedl vítězně ruku, nebo si alespoň radostí nevykřiknul?V tu chvíli to ale fakt nešlo.Totální výtuh.Být to kilometr delší,tak to fakt už asi nedám.Bylo to vítězství vůle.Nakonec čas 3.14.11(3.13.51 čistého času),průměr 4,36 min/km,průměrná tepovka 149.
Jinak počasí nakonec super,asi dvakrát spadlo pár kapek,ale povrch byl v podstatě suchý.Vitr nás trápil jen při běhu do Petržalky,ale nebyl nijak silný,určitě mírnější než vloni.V cíli bylo nakonec 9 stupňů,promě akorát.Žádné velké odsolení potem a tudíž bez křečí a bez puchýře.
Po doběhnutí ve sprše jsem si říkal never more,ale znáš to.Rok se s rokem sejde a uvidíme....
Maraton měl dohru cestou na vlak,neboť nás zradila bratislavská MHD a na vlak jsme běželi s dětma přes kilometr do kopce a já s krosnou a Káťou na koni...Ale bylo to krásné,máme na co vzpomínat.
Měj se a brzy v práci.Co Zlý časy?
Ahoj Houba

Komentáře

  1. Gratuluji k výkonu...obdivuhodné..a už se těším,až rozšířím Váš kolektiv

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím a k osobní gratulaci přidávám ještě "elektronickou". Děcka na fotce už asi tuší, jaké tréninkové objemy jim připraví tatík, až budou větší

    OdpovědětVymazat
  3. Vysočanskou divokou kartu sice máš stále přidělenou,ale už včera bylo pozdě Jinak nezáleží jestli kolo,běžky,rogallo,toulavé boty či trikot maratónský..hlavní je osobní charisma,tělo jogína a smysl pro humor..pak jsi náš

    OdpovědětVymazat
  4. [2]:Houba po krk v dluzích,neb tučná bratislavská prémie za zlepšení osobního času a ani ty vložáky na Skalách nebudou stačit..ale od příští sezóny stejně malej Fanouš v tréninkovém kempu v Etiopii a každé ráno drill na planinách vstříc vycházejícímu slunci..a naboso.Chudák můj kmotřenec!

    OdpovědětVymazat
  5. Velmi dobře se to čte a docela si umím představit namáhavost toho závodu,ikdyž to znám jen z "Běchovic". Bravo!! Fandím. K.

    OdpovědětVymazat
  6. No slušný,hlavně ten trik s nalitejma bradavkama,to se může hodit až budu prchat pouští!!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat