Jizerská 50 se blíží!

Tony trénuje s novým sparingpartnerem...ale samotný závod už si musel odchodit sám.AKTUALIZOVÁNO!

O nadcházejícím víkendu se uskuteční již 45.ročník populární Jizerské 50 v Bedřichově.Po přestálých zdravotních potížích se nakonec v šesté vlně postaví na start i zástupce našeho týmu,který ovšem letos překvapivě nestartuje pod hlavičkou SeniorTour 2000,ale jako člen týmu Senioři Zeleného údolí/?/.Tony,asi fotograficky nejvděčnější postava vysočanského týmu,se včera konečně ozval s krátkou zprávou a představil svou novou sparingpartnerku před víkendovým kláním.Pro fanoušky našeho týmu nemusím připomínat,pro ostatní jen představuji Barunku,Tonyho dceru a členku naší výpravy SeniorTour Bonifacio 2010 ,velice platnou členku tehdejšího týmu,výrazné oživení legendárního putování a tu,které tenkrát ležela celá Francie u nohouUsmívající se...Doufám,že se dočkáme i podrobnějšího zpracování Tonyho učinkování v populárním závodě a držíme palce...Skol!


Nečekaně brzy se v mé poště ocitl Tonyho příspěvek z nedělního závodu a tak se s bezprostředními dojmy našeho účastníka může seznámit i širší veřejnost.Tonyho syrové dojmy jen potvrzují mé dojmy z televizního přenosu,který jsem pozorně sledoval.I když jsem byl nadšený z atmosféry a způsobu vítězství Standy Řezáče v závodě Elite,tak jsem se neubránil obavám,co způsobí trvající atmosférické podmínky pozdějším hobíkům a zvláště čekajícím vlnám amatérů,k čemuž se samozřejmě přidá zhoršení/devastace stopy..což ostatně v plné míře potvrzuje Tonyho příspěvek a i přímé televizní vstupy při rozhovorech s amatérskými závodníky.A nyní tedy již slíbený příspěvek a malý sestřih z letošního ročníku,třeba se tam Tony najde..
Tony:"Atak na přední umístění se nekonal"
Příznivcům běžeckého lyžování musím sdělit, že kromě ohromné radosti z vítězství Standy Řezáče v letošní Jizerské 50, měl závod pro mě a tisíce dalších účastníků masového běhu na lyžích i stinné stránky. Běželo se z hlediska servisu za nejméně oblíbené teploty okolo 0°C, za neustálého sněžení a větru. Nejhůře však dopadla úprava tratě na klasiku. Stěžovala si i závodní špička ale pro nás zbyla jen křivě s výmoly uježděná trať, neustále zasypávaná mokrým lepícím se sněhem. Počasí nemělo slitování ( a také pořadatelé - vážně nešlo udělat víc ? ). Za celých 50km jsem se nepotkal ani s náznakem lyžařské stopy, ani jednou se z lyže klasicky neodrazil. Šlo jen o jakési šmajdání na lyžích, kdy trpěly klouby, kyčle i třísla. Nebezpečné byly i sjezdy, které jsme sjížděli krokem v maximálním pluhu. Samostatnou kapitolou bylo i mazání, kdy na Kristiánově jsem přimazal teplým voskem VR60 ( jiný jsem na trati neměl )a pak napočítal 6 zastávek při seškrabávání sněhu a pod ním ledu z běžek. To rozhodlo, že pro mě akce jako závod skončila a snad jen z lásky k horám jsem to obkroužil a nechal se klasifikovat a neodpískal jsem to jako více než 800 závodníků. Vyvstává však otázka, zda se hlásit i do příštích ročníků, vždyť situace se může opakovat. Kolega Libor Čumpelík, kterému jsem mimochodem ještě v pátek při tréninku jako sparingpartner poprvé na svém novém nádobíčku stačil, mě ujišťuje, že takové podmínky byly jen dvakrát během jeho 30ti leté kariéry ( jen jestli mně nemaže med kolem huby ). A tak v porovnání s předchozími ročníky jsou průměrné letošní časy poněkud úsměvné, včetně mého,tedy konkrétně 6:04:43 a 3139. pořadí z 4800 přihlášených. Foto z letošní J50 bohužel nemám a tak přidávám jen to "nové nádobíčko", které za těchto podmínek nepomohlo, ale jak jsem měl možnost vyzkoušet ve stopě jede a stoupá skoro samo. Na fotce k minulému článku jsem ho nenápadně poprvé představil a prvním pozorným čtenářem se ukázal být sám František. Tak toť vše a těším se zase u čeho budou Senioři ZÚ příště. Tony.

Komentáře

  1. Tondo držím palce, hlavně ať máte na čem jet. Zvlášť po takto příjemně strávené přípravě by byla věčná škoda, aby dřina přišla vniveč.

    OdpovědětVymazat
  2. Dík za přízeň. Letos se vše odvíjí od stavu mého kolena, které střídavě fixuji v ortéze a nebo léčím ultrazvukem a magnety. Lékař můj start vyloučil...

    OdpovědětVymazat
  3. Tvůj ortoped ví o čem mluví..Mudr.Kolínko prý běžel J50 jedenáctkrát a tak hrozí nebezpečí,že ho na Knajpě předjedeš a on Ti pak nenapíše v pondělí neschopenku.Jestli pojedeš s magnetem,tak bacha na nekorektní ovlivnění čipu v cíli,nechci zažít šok,že jsi v Bedřichově celkově jen 2min za Řezáčem.

    OdpovědětVymazat
  4. Bohužel i podle diskuze na jiných serverech to vypadá,že si letos pořadatelé hladili své ego,že přílákali na start elitu,ale pomalu zapomínají na ty desítky let,kdy tisíce amatérů dělali tenhle závod...

    OdpovědětVymazat

Okomentovat