Houbova Bosna 2012

První velká akce letošního roku a jako obvykle on-line...

Tak balkánská mise Houby&spol v sobotu začala..Nebudu zatím rozebírat již avizované logistické problémy s přepravou kol atd;to snad osvětlí Houba sám po návratu,já jen otevírám nový článek,který je připraven pro vložení Houbova a Dančina komentáře z cesty.Já zatím vyplním čas přepisem zpráv našich reprezentantů,které mužete sledovat i díky pí.Houbičkové,která mi bude laskavě esemesky od Houby přeposílat.V sobotu jsem byl po nočni a před cestou na Šumavu,ale ještě jsem usoudil,že se ráno stačím před odjezdem rozloučit s Houba týmem.Na nádraží jsem doběhl s vyplazeným jazykem v 5.40h,Houbič odjížděl v 5.42h.Stačil jsem ještě zavolat dotaz,kde sedí a ať vykouknou a zamávají a vlak se rozjížděl.Šel jsem od lokomotivy směrem k předposlednímu vozu a vyhlížel mávajícího kolegu..plačtivé rozloučení se nekonalo,starý nádražák zapomněl na klimatizaci a že nejdou otevírat okna.ZamračenýVlak kolem mne profrčel a za tmavými okny jsem nikoho neviděl,koncovky na mne jen posměšně zamrkaly..Dusič by se mi vysmál.S mizernou náladou jsem odjel do Plzně,na otočku popadnul bágl a Radky kufr a pokračoval na Šumávku,kde od neděle jen leje a leje,mlha všude vůkol a z našeho oblíbeného pokoje č.23 jen tušíme siluetu Velkého Javoru,který máme jinak v příznivém počasí doslova na dosah.Náladu mi tedy začaly zlepšovat až Houbovy zprávy z dojezdu do Nového Sadu.Tento model aktuálních krátkých zpráv se nám velmi osvědčil i při minulých výpravách,a tak letošní balkánská mise nebude žádnou vyjímkou.

Sobota SMS Houba:Ahoj,cesta zatim probiha vyborne,pruvodci zatim uplacime pivama.Za hodinku jsme na srbske hranici a uz nemame cim uplacet...Uvidime,treba to nejak pujde.Houba
SMS Fanda:Tak to uz se budou muset obetovat Tvoje zeny z tymu..Usmívající seMy ted z prochazky po Alzbetine a jsem utahany,jak z Falkensteinu.Pocasi nic moc,teplo,ale kazdou chvili prsi.Pozdravuj holky,rano jsem se tesil.ze je libnu pro stesti a pak jsem si uvedomil,ze nejde stahnout okno..Dus by se mi vysmalUsmívající seAhoj vsem F.
Sobota SMS Houba:Ahoj,tak jsme nakonec celkem v pohode dojeli az do N.Sadu.Tady 32 st,krasna cyklostezka pres mesto ala Maribor.Ted uz pijem pivko v cili/startu.Preposli Fandovi.Houba
SMS Fanda:Dobro dosli!Jsem rad,ze se nenaplnil katastroficky scenar a piva stacila na uplatky pruvodcim.Ted uz je to na vas!F.
Neděle SMS pí.Houbičková:Ahoj Fando!Preposilam zpravu od Hubky.Ahoj muj tym se rozrostl o Jindru s Marketou!Dnes projeto pohoricko Fruska Gora krizem krazem,Srbove hromadne travi nedeli pikniky a pecenim selat ci jehnat.Parada.Dnes pod mrakem a 30 st,celkem dobry.Ted jsme prejeli do Bosny,asi 20 km od hranic.Celkem 149 km!Posli Fan!Pa H
Neděle SMS Fanda:Chci byt taky v Houba tymu!Mel jsem jet s vami,tady v Rude jen leje a lejeZamračenýcely den v pyzamu a pak jen prochazka s destnikem pred veceri..stary pes nějak zlenivel.
Úterý od pí.Houbičkové SMS Houba:Ahoj Fando!Dalsi cerstvé zpravy od Houbicky.Ahoj vsichni, tak si to uzivame v horach.Vcera asi 125 km, mirne zvlnenou krajinou,odpoledne bourky,ale zatim podle planu.Dnes jedu sam, budou uz opravdu hory,sedlo 1130.Ale krasa, zrovna piknikuju u reky,trochu podobne Soci,a vzpominam na vas.Jinak vsichni OK.Lidi neskutecne pratelsti.Ahoj Houba
SMS Fanda:Ahoj a dik.Jsme na ture z Rudy na Hadi vrch.Dam to na stranky odpoledne až se vratime.Ahoj F.
Čtvrtek SMS Houba:Ahoj,tak dnes se nam nedari.Rano me po 10km mistni rekli,ze silnice dal od valky nevede a musime jinudy.Takze od 10h jsme bloudili v horach a doted byli bez vody.Ted jsme konecne narazili na asfalt a snad bude nejaky kram s jidlem.Vsichni toho maji dost,ale slapou statecne.pusu vsem Houba.
Čvrtek SMS Houba:Tak jsme dorazili do cile,bylo to po tom asfaltu jeste 20km na prvni obcerstveni.Plne zaludky a pivo nas dostava do pohody.Ale proti planu nam uz chybi 65km,takze zitra musime neco dohnat Predpoved az do utery stale stejna,jasno a 32 az 34st,takze az sjedeme z hor,tak se asi usmazime.Pa a pusu Houba
To je expedice!!!My zítra s Železným Karlem tůra na Velký Javor.Konečně snad v kraťasech a bez pláštěnek.Oproti balkánské misi to bude jen taková procházka seniorů ve zvlněném terénu a opálení už taky asi nedoženeme...Další zprávy zítra.
Pátek SMS Houba:Ahoj,prave sme prejeli do Cerne Hory.Vedro velike,presto musime najet dost km.Uz jich dnes mame 80.Koupacka v jezeru nas na chvilku ochladila.Pa H.
Vrátili jsme se v odpoledních hodinách z Javoru,náročná tůra na vrchol a trnitější cesta dolů přes Kleiner Arbersee a Brennes,kde jsme si počkali na poslední autobus dolů do Rudy.Počasí se konečně umoudřilo,teplo jak v Černé Hoře..Za chvíli ještě via air dorazila druhá esemeska od pí.Houbičkové.SMS Houba:Moc zdravim.Ahoj.Tak jsme v cili,dnes vsichni spolu 115km,uz ztracime jen 35km,zitra uz snad more u Budvy.Pohoda,nalada dobra.Mejte se krasne.H.
Po včerejším náročném výletu jsem dostal na poslední den individuální volno od utahané rodiny a vydal jsem se opět do kopců.Kus po červené,vyškrabal jsem se cestou necestou na Polom,seběhnul do sedla pod Polomem a vystoupal ve spalujícím slunci na Plesnou,kterou jsem ještě neznal.Spíš by se měla jmenovat PlešnáUsmívající se,vzhledem k tomu,že její holé svahy,plné vyvrácených stromů,se podobají jak vejce vejci jejímu bratříčku přes sedlo,Polomu.Vrchol Plesné je již plný zdravých malých smrčků,šťavnaté trávy,ale bohužel i mraků malých mušek,které musím doslova odhrnovat i ze sklíčka hodinek,když se chci přesvědčit,jak jsem na tom s časem.Chtěl jsem pokračovat po hřebenu a někudy přelézt na následující vrchol Gr.Falkensteinu,ale nedalo se.Desítky pokácených stromů po těžbě,vysoká tráva,která skrývala jámy po vývratech..rád jsem slezl o pár výškových metrů na šotolinovou Lackenbergsteig a vystoupal jsem na známé Ruckowitzschachten pod Falkenstein.Na Falkensteinu se moc nezdržuji,nějak mne drtí čas,tak dolů přes Sulzschachten.Ještě stačím přečíst esemesku od Houby.Sobota SMS Houba:Prave jsme dobyli s Jindrou Jezerski Vrh 1650m!Koukame dolu,Boca Kotorska na jihu,na vychode more u Baru a na severu zasnezene vrcholky velehor Durmitor!H. I když čas chvátá,tak mi to nedá a pouštím se dolů neznámou silničkou,kterou neznám,nevím,kde skončí,ale chci to vědět pro příště.Klesám a klesám,chodidla a paty bolí,po pravé straně slyším v údolí hukot potoka Gr.Deffernick,který mne doprovází už od úbočí Plesné.Po skoro dvou hodinách dorážím na známé rozcestí ve Ferdinandově údolí a to už zbývá domů jen kousek.Stačím se ještě vysprchovat a na poslední chvíli chytám rychlík do Plzně.Doma stačím vybalit a zapínám televizi na fotbal.To samé se teď právě děje i pár set kilometrů jižněji,v Petrovacu.SMS Houba:Tak jsme v Petrovacu u more,domluven nocleh v kempu pod hvezdami a sedime na zahradce s tocenym pivem,velka plazma s fotbalem pred nami!Sen ceskeho cykloturisty!A ted jeste aby dopadnul ten fotbal.zdravime vsechny,jsme v euforii.Ahoj Houba
Je to spravedlivé?Já se po týdenním soustředění koupu ve vlastním potu a likviduji resty na zahrádce před pondělním pracovním nasazením,Houba tým se mezitím cachtá v moři..ale asi ano,je to odměna a skvělé zakončení náročné akce,což ostatně dokazuje i dnešní,asi jedna z posledních Houbičkovských zpráv.Neděle SMS Houba:Ahoj,tak mame za sebou dopoledni koupani v mori,poledni presun do Baru.Ted si prohlizime Stari Bar a hodujeme v hospode.Fakt paradni akce!Tesime se domu.H.
A my se těšíme taky...
Teď už to klidně odhadnu..předposlední momentka z cesty domů.Neděle SMS Houba:Ahoj.Na srbskocernohorske hranici celkem drsno,porad po nas chteji uplatky.jinak dobry,potkali jsme solo borce ze Stuttgartu,co jede do Istambulu a potom parecek Korejcu,co jedou jen tak po svete.Docela blazni.Jsme vsichni ok.Ahoj H.
Kdo čeká,ten se dočká!Kdo si chce přečíst tu opravdu poslední esemesku z cesty,tak ten musí vydržet do dnešních,tj.pondělních nočních hodin,kdy do Prahy dorazí celý Houba tým.Pak se opět musíme obrnit trpělivostí a dočkáme se určitě více podrobností o celé akci.Jsem rád,že se vysočanský Twitter opět osvědčil v praxi,a to hlavně díky našim přispěvovatelům a pí.Houbičkové,která nezištně spolupracovala a přeposílala příspěvky.
Zamračený...tak ani já,ani ostatní věrní,kteří uvěřili mým včerejším slibů a vydrželi do pozdních nočních hodin,jsme se zatím závěrečné esemesky nedočkali.Uvítací ceremoniál s chlebem a solí,se v Čelakovicích jaksi zvrhnul v otřepanou mexickou telenovelu s hvězdičkou a naši věrní čtenáři se nedozví on-line zakončení balkánské mise.Dojeli,nedojeli..?Poslední esemeska určená na zakončení jinak celkem úspěšného projektu naší redakční rady,obětavých rodinných příslušníků a fanoušků,se kdesi toulá na bezútěšných nástupištích jednoho pražského nádraží...

Komentáře

  1. Je to přesně tak,jak mi dopoledne psal Dusič a jak to kdysi lakonicky poznamenal dědek Josef:''Chčije a chčije..''Houbova expedice ANSOB 2012 se přitom vaří ve vlastní šťávě.S Radkou se vracíme do Rudy z jezera Laka.Od noci stále leje a tak jsme se už stačili několikrát pohádat,kdo měl ten nápad vydat se v tomhle počasí na tůru.Boty čvachtají,jsme skrz naskrz a ani bonus dosažené mety nezlepšil mé postavení rodinného horského vůdce.Sušíme se v otevřeném přístřešku u hrobky rodiny Abelů na Nové Hůrce a kdyby byl otevřený i zdejší rekonstruovaný kostelík.tak se pomodlím i za lepší počasí na zpáteční cestu do civilizace.

    OdpovědětVymazat
  2. Díky pí.Houbičkové máme opět aktuální zprávu z Hubkova dnešního itineráře.Oproti zvykům vkládám esemesku do komentářů,nechce se mi čekat do zítřka na net v Íčku.Bude to zároveň dobrá ukázka kontrastu s mou deštivou zprávou odpolední.Jestli to má ten nahoře spravedlivě zařízené a počasí se má v pátek otočit o 360 stupňů,tak potěš panbůh! a Houbu&spol.lituju.

    OdpovědětVymazat
  3. A ještě něco i na oplátku pro pí.Houbičkovou.Esemeska,kterou mi Houba poslal ještě teď v noci obratem,když jsem ho pochválil za dnešní výkon:

    OdpovědětVymazat

Okomentovat