SeniorTour Montafon 2012/Landeck

A teď už sami dva...

11.7.2012 SMS F:Hosi se s rannim kuropenim sbalili a prave odjeli na na nadrazi,za 20min odjezd. My po snidani balime mokry stan a presuneme se pres St.Anton am Arlberg do Landecku.
SMS F:Ahoj Dus,v 11h z kempu,na Arlbergpassu v 15h a 17h v Landecku.
Všechny cesty vedou do Říma..Holanďani,které jsme předjeli ve stoupání ze Stubenu a pak nás fotili na passu,putují do Svatého města a s námi se nakonec sešli večer v kempu.My měli štěstí,že jsme to stihli ještě za sucha...

Postavili jsme stezi stan,bourka a prsi stale,pres den jen desna mlha na Arlbergpassu a provoz.Pohled ze Stubenu na galerie pod passem nas skoro odradil,ale dali jsme to i bez kasparka,pak sjezd proti vetru az do Landecku a v nasem kempu novy kout na stany a stejna pi.Rifllerova.Holandani jedouci do Rima a fotici nas na passu,uz prijeli skrz naskrz dlouho po nás.Psal Tony,ze cesta 126 z Lince do Studanek na kole strasna,nedoporucuje!F
SMS F:Jenom kratka vlozka k vcerejsimu placeni v kempu:Tak jsem zjistil,ze muj letity kolega na cestach,Zelezny Karel,je v alpskych zemich uz trochu provareny ksichtUsmívající seKdyz jsme platili za kemp,tak manzel majitelky Karla neustale uprene pozoroval a pak na nej vybafnul:''Nebyl jste u nas pred 2lety?Ja si vas pamatuju!Meli jste rozbitou Karosu a nezaplatil jste za autogen!''Karl se mu marne snazil vysvetlit,ze z autogenu jedine kyslik by se mu hodil do dusi,ale ven nas stejne vyprovazel podmraceny pohled...F.
12.7.2012 SMS F:Po destive noci prenasime stan na oslunenou stranu kempu a susime,Holandani pokracuji via Roma.My se davame dohromady a mirime na vrchol letosniho leta-Gepatschstausee a kdyz Panbicek da,k lanovce Karlesjochbahn pod ledovcem 2750m.
Nad nádrží začíná těžší úsek stoupání 14% z výšky 1835m

SMS F:17.50h lanovka pod ledovcem,2750m!Bylo to drsne,drsne,DRSNE!Jsme tmu sami,zima a snih,ted 60km do Landecku,F+K
V průhledu nádrž Gepatschstausee

SMS F:Dnesni etapa prekonala veskera ma ocekavani v dobrem i zlem,strcila do kapsy Silvrettu i Arlbergpass a dalsi nase projete vrcholy.Jen zkratkovite:tam 6h/55km stoupani,zpet 2,5h a v kempu 21.15h.Prvni meta prehrada Gepatsch Stausee 1800m v 15h,pod hrazi zacinaji c.29 serpentiny,natazene ovsem do 2750m a 14km.

Míříme až tam,kde končí pravý okraj mlžného cípu

Poslední zatáčka 2700m,50m pod vrcholem

Na druhem konci jezera zacina c.24 samotne stoupani na ledovec 12-18%/..a jeste chodi kravy pres cestu.Pri sjezdu dokonce 2 svisti!/.Cislovane nejsou samozrejme hned po sobe nasledujici zatacky,rampy nejsou uvazovane,mezi kehre 7 a 6 je treba 2km stoupani atd.Drsne,drsne,DRSNE!Pomoci boha,uz i kasparka a vzajemnym povzbuzovanim v 17.50 na ledovci u lanovky.Sami/takhle pozde tam jezdi jen blazni/,jen vitr.zima a snih kolem.Cesta dolu horor,na rukou neopren.navleky na boty a stejne zima a tresavka.S kazdym kilometrem lepsi.ale pak celym udolim do Landecku protivitr a unava prehlusila euforii,ktera mozna na vrcholu ani nebyla.
Teď už musíme jen dolů a dolů...

Mam svaly na nohou,jak ze zeleza a boli ramena,jak jsem odolaval protivetru a makal zalehly za riditky.V kempu nas uz hledala majitelka,prazdny stan,pozdni hodina a my nikde.Vice doma.F.
SMS F:Nemuzu spat z premiry pocitu a zazitku,ktere si dokola prehravam.Karel spokojene spi,asi je uz na ledovci a ja misto ovecek pocitam zatacky..Kehre 23,22,21...
13.7.2012 SMS F:Od rana leje,ledovec taje a protoze sil i casu uz moc nemaje,jevi se vcerejsi dobyti vrcholu jako dobre nacasovane a snad i Vami doma oslavovaneMrkajícíF.
SMS F:Tak zpatecni cesta vyresena,behem 2min u pokladny rezervace prodlouzena az do Vidne,odkud jiz podle Emilovych rad pres Breclav do Phy,oba jeste stihneme pripoje domu!Tresnicka na konec:dopoledne prestalo prset.ususili a sbalili jsme stan a od pi.vedouci mame povoleny nocleh v klubovne!Jedeme si protocit nohy k Imstu po cyklostezkach.Karle,uz zadne dvoutisicovky do soboty!!!
14.7.2012 SMS F:Landeck 8.09h odjezd!Tradicni kakao a pizza se zapecenou broskvi na cestu.Skoro prazdny vlak,mame prebukovano do 1.tridy.ale radsi hledame sva puvodni mista.Sbohem destive Rakousko,zase nekdy priste!F.
SMS F:Linz 12.35h usinam unavou,monotonnim destivym kaleidoskopem za okny a tezkym orientalnim parfemem muslimske rodiny,ktera s nami cestuje do Vidne..
SMS F:Viden 14.21h musime se kolmo presunout na W.Maidlingen na osobak do Breclavi.Karel chce behem 20min prejezdu stihnout sobotni prohlidku Hundertwasserova domu zdarma,povozit se na kolotoci v Pratru,projet na kole Schönbrunn,ochutnat sachra u Hawelky a kdyby to slo,stihnout i drezuru lipicanu na nabrezi..F.
SMS F:Breclav 17.30h vyhanim bezdomovce od pokladny,zakupujeme rezervace do Phy a obrnujeme se cekanim..
Tady by moje esemeskové šílenství mohlo končit a taky že končí.Stačilo by usnout na vavřínech,těšit se ze zážitků atd.Nemohu se ale nezmínit o úplném závěru naší cesty s Karlem,který všemu nasadil korunu a právem trochu/..dost/,odřel lesk z naší pomyslné pověsti zkušených cestovatelů,navíc cestovatelů nádražáků..Všem se Vám tím dáváme všanc,tak se nám moc nesmějte.
Uvažovaný IC Avala a poslední s přepravou kol,má stále větší zpoždění z důvodu opravy lokomotivy kdesi za Budapeští,a tak když dosahuje zvyšující se zpoždění 55min,rozhodujeme se k alternativnímu řešení.V mobilním netu se špatně kouknu na spojení přes Olomouc a na poslední chvíli skáčeme do rychlíku do města tvarůžků.
SMS Dusic:Kde se courate?
Až cestou nám průvodčí potvrdí,že přípoj v Holomóci není a po příjezdu ve 20.50h,musíme čekat až do 0.52h na R 440 Excelsior,který jezdí dokonce přes Vysočany a v Praze budeme až ve 3.44h!Nebudu popisovat ty 4hod pobytu na olomouckém nádraží mezi bezdomovcema,štětkama,ospalostí a únavou.Karel už to nemohl vydržet a raději se jel do půlnoci projet po městě..s brašnami,baterkou a blikačkou.V Praze jsme oba kolem páté,prvními vlaky odjeli jsme do našich domovů.Po odjezdu z Landecku v 8.09h jsem dorazil po 24h cestování do Plzně.Ne,nejeli jsme z Korsiky,jen ze sousedního Rakouska.Tak,a teď se smějte...
Fotodokumentace v Galerii. Fotodokumentace Vlka na rajčeti.
Pozn.F. Po shlédnutí papalášových fotek zjišťuji,že je docela zajímavé,jak se historie vrací a nápady střetávají.Na Vlčinově letošním albu jsme na jedné společné fotce označeni jako "mozky obou týmů"..je to možné a říkám to v souvislosti s nebývalou podobností jedné Vlčinově fotografie z letošní akce a mé fotografie z let minulých a našeho týmu pionýrských.Buď to dokazuje,že se někdy opravdu závity našich mozků točí stejným směrem..což by mne moc netěšiloMrkající,nebo to jenom dokazuje,že Vlčina se zájmem pozorně sleduje historii zkušenějšího spřáteleného týmu a bere si z ní inspiraci..to mne zase naopak těší a posiluje do dalších letUsmívající se.Ostatně porovnejte sami:
Letošní Vlčinův nápad ve stoupání za vesničkou Brandt na Lünersee/foto Tony.

A teď pro srovnání fotka ze SeniorTour Bernina 2006,stoupání na Albulla pass..sice schöne mädchen netlačím,ale zato podávám luční kvítíUsmívající sea na vrcholu byla proto pusa/foto Železný Karel.