Vysočanské bleskovky

Prázdniny pokračují,vysočanští v nové dopr.kanceláři a další cyklista na cestách...

Týden po návratu spřátelených týmů Seniorů Zeleného údolí a našeho SeniorTour2000 týmu z letošní stěžejní akce,by se mohlo zdát,že se vše vrátilo do normálních kolejí a návrat tří kmenových výpravčích/Tony,Emil a já/zpět do stavu uklidní prázdninové "Škatule,škatule,hejbejte se!".Není tomu tak..jediné,co se zdánlivě stabilizovalo a zahájilo novou etapu existence vysočanských výpravčích,je po náročné rekonstrukci přechod z historické a nevyhovující,do nově vybavené dopravní kanceláře.Oslabený zbytek kolektivu se musel bez nás vyrovnat se závěrečným přepínáním všech zabezpečovacích prvků a nakonec i se samotným fyzickým přemístěním do nové kanceláře.I když je nová dopr.kancelář od bývalé dopravy vzdálena jen několik metrů,tak cca dvouměsíční rekonstrukce s sebou přinesla rozsáhlé úpravy v kolejišti,snesení některých výměn a kolejí,osazení nových návěstidel a hlavně zapojení nového zabezpečovacího zařízení do staničních a traťových systémů.Pamětníci,kteří znali,nebo dokonce prožili svůj aktivní život ve Vysočanech,by nyní starou dopravu nepoznali...historický řídící přístroj,který by nám mohlo závidět nejedno technické muzeum světa,zatím marně sní svůj sen o dalším využití a pomalu se stává nejcennější položkou ve skladišti relikvií,které je v původní dopravní kanceláři.
Naše nová,moderní a zasloužená,zatím trochu neosobní dopravní kancelář..více místa,dá se závodit na kolečkových židlích od monitoru k monitoru..vyšší stropy,dají se házet bez problémů vlaštovky a svou sestavu na kruzích před Berlínem ´38 by zde Alois Hudec zvládnul určitě bez problémůUsmívající se

Starý řídící přístroj,jak sami vidíte,si bez problémů opanoval větší část původní dopravy.Rozpětí ovládacích prvků umožňovalo sloužit pouze jedincům,kteří by zvládli bez problémů i odvod k Hradní stráži.Těm málo ženám ve zdejší historii a výpravčím menšího vzrůstu umožnilo seberealizaci až nahrazení původního klikového induktoru induktorem tlačítkovým,který už ale trochu toho kouzla starých časů vymazal...

A teď trochu vysočanského Twitteru:rodinný Houba tým se vydal oslavit dvacetileté výročí vyhlášení Slovenské svrchovanosti přímo na místo událostí.
SMS Houba:Ahoj Fando,tak uz jsme na ceste.Vcera vlakem do Sturova,po vystupu jeste 45 km na sever,spali jsme ve vinohradu kousek od Levice.Vse OK,dnes bychom chteli dojet do kempu u Banske Stiavnice,tam se moc tesim,mesto i okoli vypadaji bajecne!Deti slapou vyborne,uvidime dneska v kopcich.Pa H.
SMS F:Ahoj bracho,tak to jsi mne predbehnulUsmívající sezrovna ti pisu cestou z prvni nocni po 14dnech,bylo to trosku jine nez pred dovcou.Ja myslel,ze se uvidime,ani jsem o Slovaci nevedel,rano mi to rikal Spacir!To bude dobrodruzstvi pro deti,co?At vam vyjde pocasi a ozyvej seUsmívající sePozdravuju cely tym a v srpnu udelame Zly casy.F
SMS Houba:Ahoj,je pravda,ze jsme spolu o nasi rodinne dovce nemluvili.Mame v planu toto:Sturovo-B.Stiavnica-Zvolen-Detva-Kokava n.Rimavicou-C.Skala-Telgart-Poprad.Celkem asi 290 km.Pristi ctvrtek lehatka na Excelsior a primo do K.Varu za znamyma na Bozi Dar,kam dorazi i Dusicovi.Ted jsme v B.Stiavnici v pivovaru Erb ochutnavam mistni skvele pivo.Je tu krasne,vcera vecer dest s bourkou,dnes pod mrakem a obcas krape.Mej se Houbovi.
SMS Houba:Ahoj,tak se hlasim z uplakane Polany.Vcera kempik ve Zvolenu,ulehli jsme a zacalo prset.Lilo celou noc i dopoledne,vyrazili jsme az v poledne.Dnes krasnou krajinou pres Detvu,vydeli jsme i sobas v kostele,pripili jsme si slivovici se svatebcany.Ted v kopcich nad Hrinovou,spime v 800 mnm na louce se svolenim majitelu.Cele odpo mzilo,ted uz zase leje..Lezime ve stanu a mastime karty.Deti zatim slapou vyborne.Tesime se na slunicko,uz mame zvlhle veci.Pa H.
SMS F:Chces privezt suche obleceni?..ale az v pondeli,zitra mam denni a pak s Dusidlem k JezkoviUsmívající seAlespon deti poznaji,ze expedicni cyklistika neni jen projizdka k mori za zmrzlinou,ale tezka robota zeleznych muzu,uz i osvicenych zen a ted i predcasne vyspelych deti.Vratite se semknuti,zoceleni,s husi kuzi a stastni..F.
SMS F:Ahoj Houbicky,jsem s Dusitkem na pivu..ja stylove sumavskeho Klostermanna 13° a budu se drzet hesla:Jedno pivo samotne,je jako ZE SVETA LESNICH SAMOT,po druhem uz budu V RAJI SUMAVSKEM,ale pozor na treti,abych nemel MLHY NA BLATECHUsmívající seZdravi F+D
SMS Houba:Ahoj Fando,vcera uz pocasi lepsi,obcas slunce.Zdolano sedlo 950m,potom dlouhy sjezd do Kokavy n.R.,perfektni jidlo v pizzerii!Pres Hnustu a Tisovec do NP Muranska planina.Spime mimo nej,v noci miliony hvezd a nejaka zviratka nam pobihaji okolo stanu.Dnes pres 2 sedla do Dobsinne k jezeru do kempu.H.
SMS F:My vcera s Dusicem podepsali smlouvu o vzajemne spolupraci a nezistne vypomoci i na dalsi letaUsmívající se
A na závěr jedno blahopřání:Bára,Tonyho dcera a členka našeho týmu při druhé korsické misi,bude dnes na své Alma mater promována titulem B.C.Blahopřejeme a protože i mě dělají dcery radost a mám i docela stejnou nedávnou zkušenost,tak i rada na závěr..Tony foťák a Ivet kapesník s sebou!

1. Ahoj,tak dneska asi královská,2 sedla přes 900m,Muránská planina mne naprosto nadchla,něco tak krásného jsem dlouho neviděl.Potom výhledy na N.Tatry,spíme na jihu Slov.Ráje v Dedinkách.Jsem uchvácen,zítra zůstaneme tady,dáme pěškovlako výlet.Kdybys náhodou mohl,hodily by se vlaky Stratená-Č.Skala,nebo až Brezno kolem poledne a odpo zpět.V cílové stanici na obrat stačí 30min.Dík a měj se.H.

2. Ještě v noci jsem poslal pár,skutečně velice řídkých spojů,což uvedenému zadání zdaleka nevyhovovalo,ale Hubka byl asi spokojen.

3. Tak výlet skvělý,ráno 3km na šlapadlech v Hnilci,odpo pěšky Stratená a vlakem přes Telgart na stanovišti strojvedoucího.Boží!Počasí taky krásné,koupeme se.H.

4. Tiše závidím ..já tu řeším opakující se poruchy počítače náprav ve spolupráci s pohot.AŹD a Senoš naviguje telefonem drážní hasiče/..asi z jiného okresu/na 302.tk-hoří pražce.Ahoj F.

5. Ahoj,doufam,ze nocni uz probehla v pohode.Tady nam dest zase bubnuje na stanik,snad to nebude trvat dlouho.Deti vymenily zitrejsi akvapark v Poprade za dnesni jezdeni na Ranci na konich,Fanda trochu protestoval,ale koupe anglicaku to vyresila.Takze balime az zitra a rovnou na Excelsiora do Varu!Mej se H

6. Nocni uz paj v pohode,jedeme s Karlem Posazavskou cyklostezku 19 ze Svetle n/S.do Phy.Jsme ve Zruci na zamku,od rana prsi,ale teplo.Ve Svetly jsme potkali na nadrazi houbare Bohouse Hrabanka.Ahoj F.

7. Tak uz u babi u Praxe,9,5h na kole,142km,nohy boli vic nez na Silwrette,skoro porad v desti,a zadna selanka podel vody,naopak kopce po tyden.vypadku potrapily orlaBoli mne svaly,slachy,za krkem,dnes mi to nesedlo.F.

8. Tak to jste frajeři,oproti tomu by byl uvažovaný V.Javor pouhá srabotina.My včera 40km v přeháňkách za koňma,odpo jsem proříznul zadní plášť,takže rychločasovka na Petřiným kole do Popradu pro nový.50km přes kopec 1054m!Rychlá výměna a za soumraku do kempu.Opět pršelo,budeme balit mokrý stan.Měj se brácho!H.

9. Škoda,že nemám dnes noční a nemůžu Vám ve Vysočanech zamávat tak si to v Kruškách s Dusítkama užijte,už snad bude lépe.Ostatně,na našich stránkách je pořád slunečno Ahoj F.