Tři dny na Šumavě

Silniční válec na Horních Ždánidlech,hibernující křižák ve Ferdinandově údolí,jeleni v přímém přenosu a vyroste nový Křižák v Dolejším Těšově?

V minulém článku,v minulém čase a na jiném místě jsem byl s Železným Karlem "pohaněn" za naše zakufrování při společném výletu se Seniory Zeleného údolí do Lán.Když jsem tedy pozval Karla na společný výlet na Šumavu,tak jsem si byl 100% jistý,že na mnou poznaných cestách nezbloudíme,cílů dosáhneme,těla provětráme a duše očistíme.
Pondělí:odpoledne na rozjetí,z Rudy přes Zámecký les,Polom na Rudskou křižovatku a rozbahněnou zkratkou,končící podvalovým chodníkem na Laka.Po minulé jízdě příjemné překvapení cestou na Horní Ždánidla-ve stoupání od jezera zmizely výtluky,výmoly,vše je zasypané,srovnané a uválcované!Nepříjemné stoupání od jezera se jede opět o něco příjemněji.Opravená cesta je znát celou cestu až před odbočku na Gsenget,kde dojíždíme v plném nasazení pracující silniční válec.Bohužel,celou další cestu dolů do Prášil se místy potýkáme s navezenou hlínou,která je ještě nezpracovaná,nezhutnělá a kola chvílemi nepříjemně plavou.Z Prášil na Velký Bor a dolů ke Křemelné,kde za mostem tradiční zkouška vůle,sil a odhodlání v extrémním stoupání do býv.Stodůlek.Z Dobré Vody klasicky na Gerlovku,Nový Brunst a přes Hofmanky dolů na Belveder pro závěrečnou odměnu.Začíná pršet a dole v Rudě již regulérní liják.

Úterý:opět na Hochschachten,mokrým a studeným lesem vedu skoro poslepu Karla vstříc zážitkům.Pastviny Verloren Schachten ale opět zakleté.Po celonočním dešti je pěší odbočka jedno bahno a naše odhodlání na nule.Pokračujeme k nádrži Frauenau a já promýšlím příští kombinaci kolo+pěšky na Roklany a konečně snad i na Ztracené pastviny.
Středa:závěrečný den,tak jen protočit nohy na Farmářské stezce.Šetříme čas lanovkou na Hofmanky,Gerlovka,Starý Brunst a údolím Zhůřského potoka na Staré Hutě,Keply,kde najedeme na Farmářskou stezku přírodním parkem Kochánov.V Petrovicích točíme zpět a druhým ramenem stezky se přes Vlastějov,Těšov a Mochov vracíme pomalu domů.
Doufám,že si ještě najdu čas na další výlet,příroda se teprve vybarvuje do podzimní krásy.
Studené a vlhké ráno ve Ferdinandově údolí.Mokré boty od rosy a husí kůže nesmí vadit,léty zafixovaný silničářský posed pomůže zklidnit třesoucí ruku a spolupracuje i hibernující pavouk,který se nenechal vyrušit ani mou snahou získat snímek přímo z jeho kuchyně.

Nádrž Talsperre Frauenau pod Malým a Velkým Roklanem.Sypaná hráz,85m vysoká a prý nejvyšší v Německu.

Špičák,nástupní stanice lanovky na Hofmanky/Pancíř.Železný Karel,zvyklý ze svých četných zimních pobytů ve Francii a Itálii spíše na jízdy s lyžemi na nohou,se nemohl na nepohodlné sedačce nějak srovnat a přinutil tak čekající obsluhu na Hofmankách ke zvýšené pozornosti.

To já jedu s úsměvem,i když se naše kola vznášejí bez dozoru někde za námi.

Výstup Hofmanky.

Zřejmě dobrý oddíl...pravděpodobně v euforii po skončeném MS v silniční cyklistice se činovníci Sokola Dolejší Těšov rozhodli podpořit sportovní růst zdejších obyvatel a instalovali vysloužilý rotoped i do místní autobusové zastávky/!/Zkrácení dlóóuhé chvíle při čekání na redukované dopravní spoje a tím i omezení počtu stížností určitě potěšilo i zastupitele z blízkých Hartmanic.