Sobotní Kubova Huť

Trénink s Železným Karlem bolel...

Na svůj první běžkařský trénink jsem si vybral osobu nejpovolanější,Železného Karla,kolegu z týmu,přítele a erudovaného praktika se zkušenostmi z trénování lyžování alpského i severského.Volba dnešního tréninkového kempu padla na šumavskou Kubovu Huť a místní značené okruhy v lyžařském areálu kolem Obrovce.Čerstvá plzeňská sněhová nadílka mne přinutila k odklízení sněhu a zvýšené fyzické námaze ještě před ranním setkáním na plzeňském nádraží,ale to nebylo nic ve srovnání s tím,co mne čekalo po desáté hodině přímo ve stopě.Myslím,že osobně předem velmi dobře teoreticky připraven,jsem na kubohuťském perónu nasával jako houba první praktickou část tréninku,zásady správné mázy.Vyřešili jsme i otázku vpravdě čapkovskou,kam s ní..myslím tím igelitku s civilními botami,které jsme nechtěli tahat s sebou a tak jsme jí závěsili do koruny smrčku v blízkém hájku-naštěstí jsem vybral igelitku čistě bílou a nepřivezl jsem žlutou z Billy,takže jsme beze strachu ze ztráty podél sjezdovky udýchaně vystoupali ke značeným stopám.Ač jsem se snažil rozpomenout na své dávné výkony v běžkařské stopě a v hlavě si přehrával často a poctivě odpozorované finesy předních mistrů severských,tak první polovina tréninku byla tristní.Jen díky trpělivému vysvětlování pana trenéra,který jel vedle mne ve stopě,opravoval,předváděl a různými dílčími kroky se mne snažil uvést do problematiky,se teprve druhá,zpáteční fáze tréninku,částečně projevila na mém dobrém pocitu,že se něco začíná částečně dařit a bude to jen a jen na mně samotném,jak se s tím ve zbytku zimy popasuju.Mapa,trasa a přehrávač zde.


Železný Karel si vystoupil ze stopy a fotí si do archívu neporušenou přírodu...


..to byla taky jediná chvíle,kdy jsem si mohl v první půli tréninkového cyklu odpočinout a popít vystydlý čaj.Jedna tréninková fáze střídala druhou-nácvik rovnováhy po jedné i druhé lyži,přenášení váhy,změny rytmu po rovině a ve stoupání,nácvik skluzu a stylu jízdy bez hůlek,kterému dopomáhala třeba jízda v pozvolném klesání..to vše jsem teoreticky znal z okoukaných instruktážních videí na YouTubeUsmívající se,ale pan trenér nebyl stále spokojen.Využil třeba toho,že jel vedle mne ve stopě a jakmile jsem třeba málo propnul zadní odrazovou nohu a neměl jí ve správné výšce..šup a už jsem dostal hůlkou přes lýtko.Ve druhé půlce mne už trenér nebil,dokonce jsem udržel i smírné vzájemné konto 2:2 na pády a pak už jsme si to jen užívali.Málo,cca 10 lidí ve stopě,asi 5st pod nulou,boty jsme na smrčku taky našli,nic nám nescházelo.Na zpáteční cestě mne už začínaly pobolívat nepoužívané svaly,které jsem nevěděl,že je vůbec mám,ale jinak nádhera!Karlíku,díky!!..zítra jedu zase.


Když jsme se po tréninku vrátili na místo startu,tak jsme naše bicykly po hustém sněžení skoro nenašliUsmívající se...


Komentáře

  1. Je to super!Nutno pokračovat!skol!V.

    OdpovědětVymazat
  2. Teď mne ještě napadá,že bych si v rámci tréninku střídavého běhu,mohl vypůjčit Dusičovu legendární koloběžku..jenom jestli jí ale Šimi moc neolítal..

    OdpovědětVymazat
  3. Náš výlet se povedl.Jsem spokojený,neboť jsem na "tenkých"lyžích nebyl několik let-achylovka už nebolí. Myslím,že se Fanda na běžkách našel.Těším se na další výlety této zimy.  K.

    OdpovědětVymazat
  4. Počet kolegů v bílé stopě utěšeně roste. Klobouk dolů, pánové. Je tedy třeba zvýšit informovanost všech. Příští běžkařská "Senioři ZU táhnou" je 25.2. - hlaste se. Po zítřejším držení palců na tribuně v Novém Městě na Moravě s Ivet a Pepíčkem možná začnu v eufórii přibalovat do baťůžku vzduchovku .

    OdpovědětVymazat
  5. Nedělní Kubova Huť byla bez Železného Karla,vyjel jsem sám a dokonce s větším báglem,do kterého se vešly i civilní boty,protože jsem nechtěl dělat veverkám bordel v obýváku a věšet jim igelitku na smrček jako včera.Absence trenéra,který byl dnes jen jako přítel na telefonu,se projevila docela destruktivně:nebyl jsem schopen smysluplně navázat na včerejší dril,nekousnul jsem se a tak převažoval pocit,že jsem opět úplně na začátku.Jediné potěšení pramenilo z toho,že si opět projedu staronovou trasu,kterou jsem kdysi dávno několikrát absolvoval:Kubova Huť-Obří hora-rozc.pod Světlou horou a kruté stoupání na Světlou horu s odbočkou na Vlčí kámen,kterou jsem si musel sám prošlapat/..památníček posledního vlka z r.1874,který byl ale asi skutečně spíš předposlední,protože já sám znám ještě jednoho Vlka /-sjezd na Švajglova Lada a opět stoupání na Bukovec a Kamennou,kde jsem to před klesáním do Šindlova otočil zpět.Již při cestě tam pár pádů a komplet jsem zaokrouhlil při náročnějších zpátečních sjezdech na celkem 7,z toho 3 přímo na hlavu.V tom nejhorším ze Světlé hory jsem si dokonce ohnul obroučky brýlí a poloslepý dorazil jakž takž do Kubovky a dokonce bez přejetí i přes Plzeň domů.To ovšem bohužel znamená,že se pravděpodobně omluvím ze zítřejších Zlých časů,protože já si je užil již dnes.Nemaje brýlí náhradních,budu zítra s bílou holí obíhat schopné optiky a doufat,že to stihnu do příštího nástupu do služby.

    OdpovědětVymazat
  6. Přijmi názor seniorky 60+ :měl jsi kliku,že nebyla mlha a nepadaly laviny!  SKOL !

    OdpovědětVymazat
  7. Netlač na pilu a dej se do pořádku.Příště bude líp.Dnes tedy byly zážitky opět silné,a tak to má být. K.

    OdpovědětVymazat
  8. Tak jsem jedním dechem a v němém úžasu přečetl Tvoje první tréninkové dávky,nemohu se vzpamatovat z toho,že sis pořídil nové běžky...Byť ses do toho opřel opravdu příkladně,letošní Vasák asi nestihneš...Už se těším na barvité vyprávění do Zlejch Časů.

    OdpovědětVymazat
  9. Možná asi jen pro Vlka upřesnění komentáře k nedělnímu výletu-z červené turist.značky na Světlé hoře je nutno si vyšlapet cca 0,5km k zasněženému památníčku Vlčí kámen,který je tedy spíš jen nahromaděnou hromádkou navršených kamenů,ale od sněhu jsem odhrabal i malý patník s památným letopočtem,který je zmíněn v komentáři výše:http://nd06.jxs.cz/429/775/439b69fa33_91432631_o2.jpg

    OdpovědětVymazat

Okomentovat