Vysočanské,první jarní,bleskovky

Frantíku,přidupni si..!

Obvyklá trenérská výtka,kterou mne Železný Karel často peskuje při našich běžkařských trénincích,když neposlouchám jeho rady a snažím se klouzat i do stoupání a jedu si svou hlavou.Při včerejším tréninku okolo Jakuszyc,které se pomalu stává naší nejoblíbenější běžkařskou destinací,jsem ale často s potěšením tuto hlášku obrátil a radil zase já:..Karlíku,přidupni si!Ale jedno po druhém.
Tak jak se postupně blíží naše červencová SeniorTour Jungfrau 2013,tak se i postupně zvýrazňují tu menší,tu větší logistické problémy,ale to se postupně vyřeší.Jsem ale rád,že se stejně i zvyšuje povědomí o akci a jakési těšení se na ní i u nominovaných členů týmu.Přispěl k tomu třeba Vlk,který nám poslal ke shlédnutí video o švýcarských železnicích s dovětkem:Nazdar hoši!Právě jsem sledoval telku a musím se s Vámi podělit.Těším se na červenec zdraví Vlk.Další účastník,Tony,hned kontroval případnou poznámkou:Mám zhlédnuto,Jirka Prochajda/Špacír zvaný,pro neznalé/mimochodem právě užívající si ve Švajcu,mně vybavil tamní železniční mapkou.Tak krásné vlaky = skoro škoda se dřít na kole :-) T.
Ostatně,Špacíra jsem pověřil i menším tématickým úkolem,podívat se v okolí Interlakenu na možnosti přepravy kol na trati Zürich-Luzern-Interlaken.
Včera mi při cestě do Harrachova,podala ve Vysočanech do vlaku Broskvička,fotografka víkendového zájezdu našich maratónců do Kodaně,flešku s nafocenou fotodokumentací,tak se budu snažit v rámci rehabilitace po včerejších běžkách zařadit alespoň výběr snímků do naší Galerie.Snad to stihnu,fleška je nafouklá megabajty dat..To bude ale hotová teprve polovina práce,neboť stále netrpělivě čekáme na zevrubné zhodnocení těch obou níže rozesmátých,samotných účastníků Houby a Dusiče.Slíbený článek samozřejmě přineseme.


Kdyby naši borci neměli tolik práce se zpracováním společných zážitků a věděl jsem,že už zregenerovali,tak bych je pozval zítra na Kubovu Huť k účasti v maratonu Po stopách Zlaté stezky,Kubova Huť-Šindlov-Borová Lada-Knížecí Pláně-Bučina-Finsterau-Hinterfirmiansreut 43kmUsmívající seAbych se ale přiznal a abych nevypadal jak hlupák,tak jsem raději organizátorům poslal dotaz,jedná-li se o maraton ještě běžkařský,nebo již běžecký,z pozvánky jsem to moc neurčil.Trasa je ale vyloženě běžkařská,tak raději start našim borcům nedoporučuji,v chumlu běžkařů na startu by v maratónkách sice určitě nezapadli,ale v první závěji určitě ano.Ostatně,pořadatel mi neodepsal,tak si o mne utvořil asi ten správný samostatný názorUsmívající seJinak námět na přemýšlení pro příští sezónu,byl by to docela zajímavý konec běžkařské sezóny,ne?
Včerejší trénink s Železným Karlem na jakuszyckých tratích se nesl v duchu Karlových experimentů s mázou na čerstvý sníh a mého trochu alibistického vyčkávání,co z toho vyleze,poznávání nových zákoutí tohoto okruhu,nedodržení pitného režimu,což překvapí zvláště u takových zkušených matadorů,poznání,že sněhu je tam nahoře stále dost a stojí za to příští týden vyrazit za romantikou zase.Karlík dorazil na trénink s mázou,částečně připravenou již doma v Úvalech,spoléhajíc na kursy Fortuny,která předvídala v Jizerkách nový sníh,teplo a báječné podmínky pro jarní běžkování.Něco se potvrdilo a kursy nelhaly,něco ne,každopádně již od prvních kilometrů Karlík přemazával,experimentoval,škrabal,zase přemazával a škrabal,a když nepomáhala ani naše okřídlená hláška Frantíku,přidupni si!,tak nakonec vše radikálně vyřešil po otočce na pointu 22,kde použil technický benzín a experimentální mázy zprovodil ze světa.Jinak stopy neprojeté,částečně zapadané,ale kvalitní,v okrajových partiích směrem k Skl.Porebě projeté jen příležitostými lyžníky,ale v pohodě.Já zprvu trochu alibisticky vyčkával,nemazal a využíval toho,že čisté lyže stoupaly skoro celý okruh,začal jsem se trápit až po obrátce,ale protože mi Karlíkovo představení vzalo chuť zkoušet,tak už jsem to dojel do cíle nohama,rukama a až ve vlaku do Tanvaldu na mne padla únava a bolely svaly,které normálně asi nepoužívám,protože je nikdy necítímUsmívající seVěřím,že to bylo částečně i tím nedodržením pitného režimu,což mi ostatně potvrdil i cestou domů Železný Karel,když se po jedné z návštěv vlakové toalety pochlubil,že má tmavě žlutou moč následek tedy únavy,ale i hlavně zmíněné dehydratace.Já si pak i v Praze koupil další láhev pití a do Plzně jen doplňoval a doplňoval,barvu raději nezjišťoval.Mapa a přehrávač včerejší trasy zde.
Tak takhle ne,Karlíku,oškrábat a znovu..


Tak co,lepší?Já vím,teď pojedeš jak utržený ze řetězu,ale co ten baťoh,ten tady necháš..?


Další dvě fotky jsou z trasy od pointu 22 směrem na Wysoki Kamieň.



Harrachov-Tanvald.Byl jsem vděčný ohleduplné paní průvodčí,že mne nechala po tréninku trochu vydýchat a nepožadovala hned kontrolu jízdenek..

Komentáře

  1. Tak přece jenom..ještě čerstvá odpověď od obce Kubova Huť,pořadatele zítřejšího maratonu,viz výše:Vážený pane Čapek,

    OdpovědětVymazat
  2. Ten závod z Kubovky je docela dobrý nápad,závod-nezávod,běžky-neběžky,sníh-nesníh.....

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Že jo?Škoda,že se to na Šumavanetu objevilo dost pozdě,pár dnů před startem..nebo jsem si toho nevšimnul,nechci organizátorům křivdit.Ale příští rok to bude dobrý rozlučkový výlet se sezónou,natrénuju,pozveme další vysočanské a Daniela povolá Ervínka&spol do služby

    OdpovědětVymazat

Okomentovat