Bravo Štyby!

Jel na vítězství...

Na skvělém šestém místě skončil Zdeněk Štybar ve slavném cyklistickém závodu Paříž-Roubaix. Bývalý mistr světa v cyklokrosu mohl pomýšlet na ještě lepší výsledek, ale po kolizi s divákem 14 kilometrů před cílem ztratil v úniku kontakt s dvojicí Fabian Cancellara, Sep Vanmarcke. Prestižní klasiku s dojezdem na velodromu vyhrál potřetí v kariéře favorizovaný Švýcar Cancellara, jenž porazil Vanmarckeho v taktickém sprinterském souboji.
Štybar doplatil na kontakt s jedním z fanoušků, kteří obklopovali v závěru závodu jeden z mnoha proslulých úseků s dlažebními kostkami. Český jezdec rázem nabral ztrátu deset sekund, kterou se marně snažil dohnat. Při riskantní jízdě málem nevybral zatáčku a musel vytrhnout nohu z pedálu, aby neskončil na zemi.
"Držel jsem se Cancellary, nohy mi jely, cítil jsem se skvěle. Když jsme vpředu zbyli tři, říkal jsem si, že jsem nejrychlejší a mohlo by se mi ve finiši něco povést," uvedl Štybar na webu svého týmu Omega Pharma-Quick-Step./zdroj www.sport.cz/
20km do cíle a uniknuvší skupina,ze které se zrodil pozdější vítěz.Na čele Sep Vanmarcke,Fabian Cancellara a Zdeněk Štybar.


15km do cíle a rozhodující okamžik,při kterém ztratil Štybar naději na vítězství.Podle komentáře autora fotografie vznikl tento snímek cca 2-3vteřiny po kolizi Štybara s divákem,která katapultovala našeho jezdce až na pravou stranu vozovky do špalíru diváků.Vlevo vidíte nohu diváka,která se vrací do zákrytu davu a která nehodu způsobila.Jezdec sice kolizi ustál,ale vytržení pedálu a ztráta tempa stála Štybyho cenné vteřiny,které se mu už nepodařilo dohnat.


Sprinterský souboj na stadionu vyhrál Cancellara,druhý na pásce Vanmarcke.Vlevo dojíždí skupina pronásledovatelů se Štybarem na třetí pozici,která má ještě jeden okruh na stadionu do cíle.Štybar nakonec v cíli obsadil šesté místo,se ztrátou 39s na vitěze.


Kdo se zajímá o cyklistiku a chce si oživit zážitek,tak ještě přidávám video z posledních 15km,kde uvidíte všechny rozhodující okamžiky závodu.

Komentáře

  1. Během minulých cyklokrosových sezón jsem si myslel,že se spolu Sven Nyjs a Štyby moc nemusí,což je u dvou kohoutů na smetišti obvyklé,ale nedávný Svenův článek po Štybyho výkonu na Paris-Roubaix,plný respektu a obdivu,mne přesvědčil o opaku.

    OdpovědětVymazat
  2. Ještě se vrátíme k Paris-Roubaix..střety s diváky a co na to říkají sami cyklisté?

    OdpovědětVymazat

Okomentovat