Jezerní trasa č.9 Montreux-Rorschach

Po Karlově batohu se můžeme poptat,říká Danka,ale hlavně si to chceme užít...

Ani ne za týden po návratu našeho týmu ze SeniorTour Jungfrau 2013 se do Švýcarska vydává jiná poznávací výprava,tentokrát dvojice ostřílených cyklistů,Danka s Jindrou.Podtitulek je samozřejmě nadsázkou,Karlův batoh zmizel pravděpodobně v nenávratnu,ale za dovětek se naše dvojice plně staví,neboť,kde lépe prožít báječný týden než na dokonalých švýcarských cyklostezkách,na dohled alpských velikánů,které se zrcadlí v nejméně deseti jezerech,kolem kterých Jezerní cyklostezka č.9 prochází?Je jasné,že cesta našeho týmu byla jednodušší díky drážním výhodám,ale věřím,že ani komplikovanější přepravní kombinace auto/vlak/kolo/auto,neubere dvojici cestovatelů nic z očekávaných zážitků..sám bych se hned vrátil a s chutí projel nepoznané!O jisté zkušenosti bych se mohl i podělit,neboť cyklotrasa přibližně v polovině probíhá nám známým Meiringenem,stoupá na Brünigpass a klesá k dalšímu korálku z řady jezer,Sarnensee.Na švýcarském cyklowebu veloland.ch je Jezerní trasa v délce 550km rozdělena na deset modelových úseků,ale podrobný itinerář si naše dvojice jistě upraví podle svých možností a schopností.Snad se můžeme večer těšit i na občasnou zprávu..štastnou cestu!

1. Zdravím a děkuji Fandovi za krásná úvodní slova. Je pravda, že zatím to máme hektické. Plánování věnujeme minimálně času, ale těšíme se. Mapu, lístek na vlak a dobrou náladu máme a ostatní doladíme cestou. Trasu jsme si zakreslili do mapy, ještě vytisknout seznam a polohu kempů a snad to nejnutnější máme. V neděli vyrážíme, tak si to určo užijeme a nějakou tu zprávičku zašleme. Tak holahou a všem jezerům zdar.. Danka a Jindra

2. PS. ještě díky za odkaz, ten už známe a máme ho částečně prostudovaný, sobotu máme ještě volnou, tak to budeme dolaďovat..

3. Dnes odjezd,tak šťastnou cestu!Skončila Tour,tak co do zájmu má Jezerní trasa č.9 v příštím týdnu jasnou prioritu.Nevím o ničem,co by to mohlo přebít..snad jen Royal baby

4. Fando,tak jsme na noc zakotvili u Worthsee kousek za Mnichovem.Cesta autem je v tomhle vedru ocistec.Zitra to mame jeste 200km a ve 13.40hod menime vlak za auto a pokracujeme do Lausanne.Je vlahy vecer,davame si pivko,ale jsme neskutecne pokousani od komaru!D+J.

5. Ahoj parto,mezera v logistice-nezabalili jste si Fenistil,co?Musíte doufat,že ač Schengen,tak komáři nepřeletí do švýcarských vyšších nadm.výšekPřesto cítim z tvé sms to správné odhodláníDržte se!

6. Dnesni cestovani vlakem jsme zvladli a zdarne zapocali cyklo cast.Kratka etapa z Lausane do Cully vedla vinicemi v kopcich,nocujeme u Lac Leman,byla i koupacka.

7. Paráda!Už bez komarů?Pozdravujte ve Vevey Chaplina a v Montreaux Freddie Mercuryho:''Bicycle,bicycle..''

8. Za vcera a dnes 120km a nastoupanych 1300m.Nocujeme v Zweisimmenu,včera to bylo od jezera velke brdo,dnes krasna scenerie okolnich alpskych stitu.pocasi drzi.

9. Borci!Jsem na noční,tak to dám hned na stránky-Houba se už taky zajímal o osudy výpravy a svých svěřenců z balkánských misíJá si včera vyjel s Železným Karlem na Gr.Arber-vedro,prach a pot,ale v Arbersee se bohužel koupat nedá-to jste na tom lépe.Ahoj

10. ahoj,tak jsme se dneska konecne pripojili,na pul hodky za frank,to jde.Spali jsme v krasnem a zatim nejlevnejsim kempu v Zweisimme.Predevcirem v noci byla bourka,ale jinak je cely den parak.Dneska rano byla prehanka,ale je deset a zacina to pripalovat.Jezdi se tu bajecne,cyklostezka je dobre znacena a vede povetsinou po malych a malo frekventovanych silnickach.Jedeme na pohodu,kochame se a smejdime ve mestech,denne tak 60km.Na komary uz mame repelent,ale od Nemecka uz se ty potvory neukazaly.Prekvapily nas tu ceny,je tu fakt dost draho,ale uz jsme si oblibili COOP,tam se da koupit pivko i za pul franku,takze Jindra je spokojeny! Byli jsme v krasnem historickem mestecku Gruyeres,kde jsme si v mistni syrarne koupili jeden ze znamych svycarskych syru,byl vynikajici.Hrozne moc se mi tady libi vlaky,jezdi jich tu kupa.No tak mi uz dneska popojedeme,pozdravy vsem,D+J

11. Včerejší večerní sms od Danky:Fando,dneska 80km,spime u Briezesee,je stale vedro a ac jsme jeli kolem 2 jezer,notne jsme se z brdecku zapotili.Rano jsem psala komentar,ale nejak se neobjevil.Danka

12. Koment je tam,nekdy kdyz to dele pises.tak to spadne do spamu a ja,jako admin,to musim povolit k zverejneni-to se mi stavalo i me,radeji si to napisu vedle a pak to jen zkopiruju do komentare.Tady vcera lokalni deste,ale jinak se taky stale peceme.Dnes denni s Hubkou-budete na programuAhoj a drzte se!

13. Ahoj Danko a Jindro,zdravíme do Švýcarska.Tady teplo jak v peci,snad to máte ve vyšších horských partiích snesitelnější.Držíme Vám palce a přejeme hodně příjemných zážitků!!!

14. Včerejší večerní sms od Danky potvrdila můj předpoklad,že se naše duo blíží k Meiringenu a čeká další prověrka sil-Brünigpass 1007m,který uzavírá údolí nad Meiringenem a který jsme si s Karlem vyjeli při cestě do údolí Haslital.Náročné klesání železniční trasy z Luzernu,kterou jsme přijeli první den našeho pobytu a dechberoucí pohledy na dno hlubokého údolí kolem Meiringenu nás částečně připravilo na to,co čeká nás a naše bicykly při cestě na vrchol stoupání..stejně nás množství serpentin alpského typu a náročnost tohoto tisícimetrového brdečku překvapilo.Krásná silnička,zážitek.ale také slušný provoz,bohužel.Rádi jsme na vrcholu odbočili do liduprázdnou silničku do údolí Haslital.

15. [14]: SMS F.: Ahoj přátelé,přesně jsem si to vypočítal,že vás včera čeká Brunigpass,když jsi psala,že nocujete v Brienzu!..takový obyčejný tisicimetrový brdeček to jeJeště,že je to schované v lese a člověk dole nevi,co ho čeká..a pak už je pozdě,cyklista  to musi vyšlapat,jinak než vlakem se na passo nedostane.Ale krásný,co?Nám se s Karlem moc libil..teď už to bude většinou s kopce dolů a s větrem ve vlasechAhoj F.

16. Fando,vcerejsi etapa 70km,byl hrozny hic,projizdeli jsme Lucernem,kde jsme dokoupili bombu na vareni,pak podel reky Reuss,byla koupacka,Cham,Zug,nocleh u jeskyne Hollgroten kam jsme i rano zavitali.Dneska pohodovych 45km,trocha stoupani,2x koupacka,2x pivko na benzince,krapet jsme prismahnuti.Spime u Sihlsee.D.

17. Ahoj D+J,včera se čekalo v republice rekordních 40°,ale nakonec jen 37,8..pohoda i tak jsem ale z noční točil nohy mnohem rychleji,abych dorazil domů ještě před největším vedrem.Vy se ale nikam nežeňte,užívejte si!

18. Padli jsme si s Dankou docela do noty,když jsem jí dopoledne psal,že republiku KONEČNĚ zkrápí déšť a večer přišla tedy také mokrá odpověď,rekapitulace včerejšího a dnešního dne na Jezerní cestě.Cesta se pomalu chýlí ke konci..

19. Fando,tak uz jsme v Cechachdneska poslednich 5km k autu a dlouha cesta dom.Mame mezizastavku v Plzni u ml.sestry,tak si dame Plzenskenapisu denik s fotkami a poslu Ti to emailem,abys to mohl dat na blog.Diky za podporu po celou dobu nasi vypravy!Zdravi D+J