Z neznáma do pivováru aneb svatováclavský pochodoběh

Neobvyklý orienťák,adrenalin,nová zkušenost,asistovaná sebevražda?Kam se hrabe Krušovický soudek...
Dnes v pondělí aktualizováno-výsledky+mapa závodu!

Přijďte k nám oslavit svátek sv.Václava!Zítřejší sváteční den sice můžete prožít podle svých představ,zájmů a zálib,ale dovolím si Vás pozvat do Černokosteleckého zájezdního pivováru,kde můžete být svědky neobvyklého orientačního závodu s pivním nábojem,který bude zajímavou součástí zítřejšího bohatého slavnostního programu pivováru v Kostelci n/Černými lesy.Závod bude zajímavý i pro náš vysočanský tým,ale o tom až později..nyní trochu k regulím závodu:
Jedná se o orientační pivní závod-startuje se zítra 28.9.2013 v 6.30h na nádvoří kosteleckého pivováru-soutěží se ve dvojicích/jednoho muže můžou nahradit dvě ženy,teoreticky může soutěžit tedy i čtyřčlenné ženské družstvo-každá dvojice musí cestou zkonzumovat pivo z 15litrového sudu,který si každé družstvo nese na zádech s sebou-kdo dorazí do pivovaru jako první s dopitým sudem vyhrává-trasa bez bloudění cca 30-35km-po slavnostním zahájení a občerstvení budou účastníci odvezeni společně busem na neznámé místo určené již pořadatelem,budou rozdány mapy s vyznačenými kontrolními stanovišti,naraženy sudy a závod může začít!
Ilustrační fotografie je sice zajímavá z historického pohledu na tradiční "koulení" sudů,ale zítřejší účastníci budou mít podmínky přece jenom jednodušší-speciální sud Nymburského piva má v průměru 25cm a výšku 45cm,vejde se tedy pohodlně do turistické krosny.Pivo se smí konzumovat pouze a jen na třech kontrolních stanovištích na 8,15 a 24km,kde budou k dispozici ruční pípy.
Pro nás,vysočanské,je ale fotografie zajímavější z pohledu naší účasti.Leadrem týmu totiž bude Houba,který se sice připravuje ve výhledu na březnový maraton v Římě,ale pravděpodobně již rezignoval na letošní závodní maratonskou sezónu a zprvu si možná myslel,že závod bude spíše jen o atletické připravenosti a příjemném popíjení několika piv,ale naštěstí své dispozice přehodnotil a věnoval se účasti seriózněji.Jenže koho k sobě?Atleta přibližně stejné kvality,trochu žíznivého a stejného sportovního ducha..guru dálkových běhů Miloš Škorpil nemůže,ten zrovna běží dva maratony denně v rámci akce 895km z Aše do Košic,Forrest Gump to již do Kostelce nestihne a Tomáš Poláček,náš vysočanský soused,je už nominován do konkurenčního týmu..Naštěstí tedy Houbička vsadil na osvědčenou jistotu,nehledal chlapa,ale nominoval k sobě do týmu dvě ženy,Markétu Hospodarzovou a překvapení největší,Štěpánku Dusičovou z postupického Dream teamu!
Tak,co tomu říkáte?V příštích dnech samozřejmě opět přineseme zážitky samotných účastníků,ale jestliže chcete zažít autentickou atmosféru na vlastní kůži,tak přijďte zítra fandit!Start je sice časný,ale akce bude pravděpodobně celodenní podle různé trénovanosti týmů,díky nástrahám neznámého terénu,ale hlavně díky i určitě dobré náladě všech zúčastněných.
AKTUALIZOVÁNO:Na stránkách organizátorů se již objevily oficiální výsledky/fotografie budou časem následovat../a pro nás velice potěšující postavení našich zástupců.Odtajněná mapa konaného závodu potvrzuje Dusičův názor,že trasa závodu byla vhodná spíš na cyklistický výlet,než na běh se sudem na zádech,ale takové bylo zadání pořadatelů.Současně mne Dusítko upozornil na dnešní Twitter komentář Tomáše Poláčka z Magazínu MF,našeho vysočanského souseda a soupeře našich reprezantantů na Svatováclavském klání..smál se Dusič,pobavil jsem se já a smála se už po regeneraci a vystřízlivění i ŠtěpánkaUsmívající seJe sice fakt,že Poláčkova účast byla spíše pracovní kvůli reportáži a podle svých slov nehodlal závodit,ale elektrizující atmosféra závodu Tomáše asi tak strhla,že i když doběhl/..dojel ? jako poslední,tak se máme opět na co těšit.


Mapa Křížové cesty:

Komentáře

  1. Osvědčený vysočanský Twitter dnes bohužel nebude asi fungovat,účastníci zájezdu do neznáma museli před startem..dle regulí,odevzdat telefony do úschovy a tak zatím jediné živé zprávy,které budou trochu ilustrovat stav závodu,je Dusičovo postesknutí nad nedostatkem online informací-přece jenom přemluvil,vyslal a svěřil Houbičkovi do týmu ženu Štěpánku-a Houbova esemeska z cesty na start,která mne ráno probudila do nového dne a kterou jsem Dusičovi přeposlal,abych trochu uklidnil jeho hlad po aktuálních informacích.

    OdpovědětVymazat
  2. Právě mi volal Dusič a podle útržkovitých informaci,které se podařilo získat od Štěpánky,se Houba,Markéta a Štěpa umístili na skvělém druhém místě!Počkejme si ale raději na oficiální výsledky,nebo potvrzení svědků,kteří nebyli přímo účastníky závodu..potvrdíli se tato informace,bude to skvělý úspěch z trochu hořkou přichutí,neboť letošní nultý ročník má v regulích zajímavou doušku,že putovní pohár ponese do příštích ročníků jméno premiérového vítěze..mohli jsme mít v kalendáři Houba pohár,Štěpánčin soudek nebo dokonce Markétinu pípu

    OdpovědětVymazat
  3. Na stránkách organizátorů konečné pořadí týmů..zatím neoficiální bez dosažených časů,promilí a naběhaných kilometrů

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý úspěch těchto všestranných sportovců-blahopřeji. Nazval bych to"Oktoberfest"se sportovním nábojem na Český způsob. Já se ženou a Kikin jsme svátek piva oslavili v Kounické pivovarské hospůdce specialem "Mouřenín" .

    OdpovědětVymazat
  5. Děs i krása zároveň!!!!Je mi hrozně a podle informací,které mám od své milované ženy,to musel být pro přihlížející děsný pohled.Po dosáhnutí cíle a vypití soutěžního soudku jsem stále pokračoval v konzumaci piv,tančil v objetí vítězného Květáka dokonce na stolech a nechtěl jsem vůbec odjet domů...Odmítal jsem nastoupit do auta,dokonce jsem z něj prý i utekl....Celé odpoledne mám v mlze....Ještě k samotnému závodu dodám,že nám vítězství uproklouzlo mezi prsty,neboť jsem do pivovaru dorazil jako druhý,vedoucí dvojice ještě dopíjela sud a já jsem z toho našeho po naražení natočil pouze na dno pohárku...Ale holky za mnou z Aldašína po silnici někde zabloudily a dorazily asi půl hodiny za mnou,mezitím první družstvo sud již dopilo...Škoda,mohli jsme být slavní...Počasí bylo krásné,příroda začíná hrát všemi barvami.Prostě pěkný den.Ale jednou to stačilo!

    OdpovědětVymazat
  6. [5]:Houbičko nesmutni,po téhle zpovědi až na dřeň budeš slavný i bez poháru..tohodle jestli se chytnou média!Doufám,že Tě předsevzetí"jednou a dost",do příštího ročníku neopustí a buď rád,že nebudeš muset obhajovat

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:A navíc..jak to,že závod vyhraje družstvo,jehož člen je zároveň organizátorem celého pretěku?Nedostaly naše holky na startu slepé mapy,kde chybělo poslední kontrolní stanoviště?

    OdpovědětVymazat
  8. Štěpánka Dusišová29. září 2013 v 17:07

    Přemýšlím jak to popsat. Bylo to super a děsný zároveň, navíc zajímavá zkušenost jak alkohol postupně mění schopnosti, morál i odhodlání a přes všechnu snahu to nelze ovlivnit. Jako nejslabší článek řetězu jsem se bála, že na mě bude zbytek týmu neustále čekat, což také čekali, ale očekávala jsem že to bude ještě horší. Cesta překvapivě ubíhala rychle a až do druhé kontroly jsme byli první. Pak mě začaly tuhnout nohy a druhé družstvo nás předběhlo. Tady musím poděkovat soupeři, který viděl moje trápení a daroval mi svoje trekové hole a jen díky nim jsem dokázala doběhnout do cíle. Zabloudění mě moc mrzí a mám výčitky, Hubka cítil šanci a rozběhl se k cíli, Markéta asi ze solidárnosti zůstala se mnou a zabloudily jsme. Když teď vím jaký kousek chyběl budu si to ještě dlouho vyčítat. Co následovalo v cíli si už vybavuji velmi matně, dokázala jsem exnout dvě piva, žízeň v cíli byla veliká a pak už nic ..... Pivovar jsme opouštěli cca v 19 hod a v cíli bylo pět týmů. Jsme dobrý!!!!!!

    OdpovědětVymazat
  9. Na stránkách pořadatele již první fotografie ze závodu!Nic pro slabší povahy,militantní abstinenty a dr.Nešpora..Limonádový Joe ať se taky nekouká.

    OdpovědětVymazat
  10. Přímo od autora ověřeno, že reportáž ze Svatováclavského pochodoběhu z neznáma do pivováru vyjde již TENTO ČTVRTEK 10.9.2013 v Magazinu MF Dnes !

    OdpovědětVymazat
  11. PIVNÍ DOBRODRUŽSTVÍ Fotograf Petr Topič spolu s Tomášem Poláčkem nasadili své životy a zúčastnili se „adrenalinového pivního závodu“. Překvapivě přežili, a tak vyjde ve čtvrtek reportáž. Pravidla byla jednoduchá - dvojice dostane patnáctilitrový sud, se kterým se vleče třicet kilometrů z neznámého místa X do cíle v černokosteleckém pivovaru, a za pochodu pije až do dna. Zde je krátký úryvek z Poláčkova deníku: 17:00 Cestou do Konojed můj parťák Petr padne do příkopu a pokračovat hodlá jedině stopem. Mezi mnoha nadávkami si vyslechnu, že už se nebude handrkovat, že mu třeští hlava, stopování že nikdo nezakázal, za patnáct minut bude zima jak někde a on má na sobě jen lehkou hazuku; že prý je před námi určitě ještě dvě stě kilometrů, které půjdeme za tmy, a konečně ať jdu do háje a přestanu se chlámat. Když se přeci jen zvedne na nohy a já mu doporučím, ať dbá bezpečnosti silničního provozu, odsekne, že na to kašle, že jestli v tuto chvíli po něčem touží, tak po automobilu, který by jej srazil. Načež se opět svalí do škarpy a vyvrkne si kotník. Během těch pár minut, než ho nabere pořadatelské auto, se dějí věci. Sešlo se nás tu vícero takových, s přibližně deseti pivy v krvi, a jeden borec přeleze s výkřikem „Hatátitlá, puťa puťa!“ ohradník, za nímž se pase koňské stádo. „No tak puťa puťa,“ snaží se najít vraníka, jež by ho donesl do cíle. V tu chvíli je Petr odvezen a já zůstávám s jistotou, že už mi se sudem nikdo nepomůže. Teď má hmotnost tříletého děvčete…

    OdpovědětVymazat
  12. Tak Poláčkův článek a svědectví je na světě..když jsem včera ráno při předávce ukázal Houbičkovi čerstvé číslo Magazínu MF,tak si na chvíli oživil matné vzpomínky.Sice si nepamatoval,že by tancoval na stole v hospodě/..tančil,ale ty stoly byly prý na dvoře pivováru /,ale poslední fotografie článku ho jednoznačně usvědčila.Po několikerém pozorném pročtení článku se teď nemůžeme s Dusičem shodnout,uskuteční-li se příští rok první ročník..to ví jen Qwjeták a Sv.Václav.

    OdpovědětVymazat
  13. Nevím,v jakém duchu se ponese vyhlášení výsledků,předání poháru a následná volná zábava,ale to už bude na samotných účastnících slavnostního večera..pozvánka a foto chystaného poháru,který tak nešťastně unikl našemu družstvu,již na stránkách pivovaru Kostelec!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat