Cesta z města..a zpět

Část cyklostezky Střela-Berounka mezi Rakovníkem a Berounem...

Včera se sice spřátelený tým seniorů Zeleného údolí loučil s letošní cykloturistickou sezónou akcí v Lužických horách,ale náš tým SeniorTour2000 naopak doufá,že ještě pár týdnů na cestách vydrží a tak jsme i my vyrazily za poznáním.S Železným Karlem sraz v Berouně s plánem opět Křivoklátsko,ale ranní mlhy a chlad nás donutily trochu změnit itinerář..Křivoklátsko jako takové zůstalo,ale výchozím místem se po urychleném přesunu stal Rakovník.Zajímá nás část cyklostezky Střela-Berouka vedoucí z Rabštejna n/Střelou do Křivoklátu,konkrétně část trasy vedoucí z Rakovníka do Křivoklátu.Pokračovat budeme přes Nižbor,kde navštívíme nedávno otevřenou nádražní hospůdku herce Tomáše Hanáka a cestu zakončíme v Berouně.Mapka trasy zde.
Cyklostezka Střela-Berounka č.351 z Rabštejna se v Rakovníku mění na č.303 a protože jsme zde již nedávno vyráželi na jinou trasu,tak se nezdržujeme a využíváme toho,že trasa prakticky míjí nádraží a není problém se hned napojit.Kolem papírny na Dolní Chlum,orientace je snadná,značení kvalitní-budeme prakticky kopírovat tok Rakovnického potoka a souběžnou železniční trať až do Křivoklátu,kde se potok vlévá do Berounky.Meandry potoka od kterého se skoro nevzdalujeme,množství podjezdů železniční tratě a můstků přes potok,potkáváme jen osamělou přespolní běžkyni,krátký rozhovor a jedeme dál.Cesta prakticky jen na úzké asfaltové,nebo nanejvýš kvalitní šotolinové cestě,lesem nebo po loukách,profil vhodný i pro dámy a tlouštíky s občasnými lehkými výšvihy,romantika..
Kohoutův Mlýn za Rakovníkem,kde poprvé křížíme železniční trať z Berouna.

Podjíždíme nádraží v Lašovicích,výpravčí židli ve dveřích a vyhřívá se na sluníčku..brodíme se ve spadaném ovoci,odháníme vosy a trháme pár vitamínů na cestu..

Pustověty dělají čest svému jménu-v poledním slunci pusto prázdno,siesta,jen my a místní kocour Mikeš,vzrušený nenadálou návštěvou..

V Městečku oběd na zahrádce a malé pivo.Za mostkem cca 200m prvního,ale zároveň i posledního nekvalitního úseku stezky,který končí u zborceného mostku-Karel s rozmyslem přejíždí,já radši z nulové rychlosti.Na druhé straně jsme zjistili,že se dá úsek projet i po levé straně potoka pěšinou kolem hřiště.Cesta lesem opět pokračuje kvalitní,novou šotolinkou,kolem sportovního areálu Kolečko až pod Křivoklát.

Pod Křivoklátem,resp.v Roztokách se Rakovnický potok ztrácí v Berounce a cyklostezka Rabštejn-Střela končí.Snad se v příštích dnech ještě udrží počasí a projedeme si i úvodní část stezky z Rabštejna do Rakovníka,tato druhá část stála opravdu za to!

Inspirace pro seniory Zeleného údolí na některou z příštích akcí-možnost ubytování v bývalé četnické stanici před bránou hradu-a nepřeberné možnosti cykloturistiky v okolí.

Na nádvoří ticho a pondělní klid,pár řemeslníků opravuje dlažbu,rozložitý dub,hra světla a stínů,vystavený mučící nástroj,vyschlá fontána,historická studna s vrátkem a džberem,na kterou se nesmí sahat a já marně čepuju trochu vína na osvěžení před náročným výjezdem z hradu..tak až u Hanáka v Nižboru.

Ve stoupání do městské části Nad hradem přestává legrace,i dva tak zkušení borci přestávají v dlážděných serpentinách povídat a jen mlčky funíme..stoupáme na Písky,obkroužíme kdesi dole ležící oblouk Berounky s Újezdem n/Zbečnem uvnitř a pak už dlouhá odměna a sjezd do Zbečna.Stále nahoru a dolu,Sýkořice a jsme v Nižboru.U závor vpravo na zastávku a jsme u symbolického cíle dnešní cesty-nádražní hospůdky herce Tomáše Hanáka v bývalém magacínu..Kdo je staromilec,má rád závan starých dobrých časů,pár historických artefaktů na dokreslení atmosféry,ale i dobrou obsluhu a nabídku,ten si zde přijde na své.My jsme navíc ocenili nevtíravou muziku z letitého gramorádia a ještě teplá stará kamna z kanceláře přednosty..Více na stránkách zde.

V začínajícím večerním chladu jsme si již odpustili milované serpentiny na Zdejcinu a časovkářským tempem podél řeky jsme zakončili výlet v Berouně a rozloučili se u vlaku do Úval a do Plzně.