Za dvojí výzvou na Manětínsko

Ale u jedné i druhé jsem propadnul..

Dnešním polojasným počasím jsem se nechal rád vytáhnout na cyklistický výlet-volba sice padla opět na Manětínsko,ale cestou jsem trochu zamíchal itinerářem a původní cílovou stanici Žihle jsem z dobrého důvodu vyměnil za Plasy.Při minulých cestách jsem si všimnul zajímavého artefaktu,který se sice jen mihnul kolem,ale zaujal mne natolik,že jsem si umínil se k němu někdy vrátit.Železniční trať mezi Kaznějovem a Plasy překonává cca 3km před Plasy vysokým viaduktem hluboké údolí,sevřené zalesněnými svahy.Vlevo ve směru jízdy,zhruba ve výši očí sedícího cestujícího,ale ve skutečnosti asi 70m vysoko,je mezi dvěma špičkami dvou vzrostlých smrků nataženo asi 30m ocelové lano se zavěšeným pestrobarevným bicyklem!Sami uznejte,že jsem si to chtěl v klidu prohlédnout na místě a na vlastní oči.Místo jsem si zhruba pamatoval,ale cesta z Plas serpentinami docela drsně vzhůru a posléze půlhodinka bloudění po dřevařských cestičkách v lese,stejně nemilosrdně prověřila mé vrchařské schopnosti a orientační smysl.
Nevím,jestli v Plasích bydlí nějaký provazolezec od BerouskůUsmívající se a jezdí sem trénovat mezi štacemi,ale nakonec jsem si nechal tu trochu tajemna ohledně vzniku tohoto cyklistického artefaktu v sobě a nepátrám..každopádně,když někde uvidím plakáty s pozvánkou na představení u plasského viaduktu,tak dám vědět!







Komu se nechce trmácet lesy nahoru dolů a hledat v
neznámém terénu pomocí souřadnic,tomu nabízím
snazší možnost-kousek od hlavní silnice je sportovní
letiště Plasy s možností najmout si malé sportovní éro
a pilot si už určitě se souřadnicemi poradí..Usmívající se
49°43´47,3"
13°23´27,2"


Kaznějovskou pahorkatinou dále,kde za hradbou borových lesů skrytý kaolinový lom a lesní cestičky vůkol s jemným bílým prachem..



Krašovice a další výzva..u té prvé,provazochodecké jsem propadnul.Místní rybník a připravená provizorní cesta pro pravidelné soutěže v cyklistickém přejezdu na protější břeh.Tak tohle tedy nedám,já tak možná se zahradním kolečkem,tohle je jak dělané pro Vlčinu a nějaký výjezd spřáteleného klubu seniorů Zeleného Údolí..


Kdo zvládne těch 123m na protější břeh je asi celý rok místním králem..


Kustoda muzea velocipedů ve Všerubech jsem zaujal tak,že jsem šel málem domů pěšky,mne zase zaujala ta hrůza.kterou staví místní stavitel na výjezdu z městečka.Uvidíme příště,jak stavba pokročí,z dodávky se už vykládala sněhobílá balustráda..


Další trasa Líšťany-Újezd n/Mží-Město Touškov-Kozolupy-Vejprnice a cyklostezkami Borských Polí dolů na Slovany domů-85km,bez deště a teplo,nahoře v krátkým a dole naostroUsmívající se

Komentáře