Železničářské geny jen tak nemizí..
Můj itinerář:vlak Staňkov-na kole Blížejov-Záhořany-Smolov/trať č.180 Plzeň-Domažlice,závorářské stanoviště č.15,kde Jan Kopačka též sloužil,pravděpodobně ustoupilo stavbě Smolovského viaduktu/-Mrákov-Kout na Šumavě/jen projíždím,bránu do místního pivovaru fotím pro vysočanské beer experty/-Němčice-Chudenice/toulám se po panství Czernínů-zámek Lázeň,Americká zahrada,rozhledna Bolfánek a starý zámek Chudenice/-Švihov-Příchovice-Plzeň pro trochu vděku a obdivu od manželky,zadavatelky dnešního projektu a zase vlakem do Prahy do služby.Celkem cca 95km.
Trať pokračuje obloukem přes kamenný Smolovský viadukt a klesá asi po třech kilometrech Bezděkovským předměstím do Domažlic.
Jen nový komín dává tušit novější zaměření bývalého závorářského stanoviště,ale zbytek objektu zatím vcelku úspěšně odolává zubu času..prohnutá střecha na přístavku,zrezivělá pumpa na dvorečku,děravé oplocení a ze řetězu puštěná zahrádka,která každým rokem stále více a více obkličuje domeček..
Od krajních domků vesničky Smolov vede k přejezdu nepoužívaná polní cesta,zarostlá pěšina s vysokou trávou vám jistě promáčí boty a spolehlivým majákem bude vzrostlý smrk,který se na původní fotografii za domkem asi teprve klube ke světlu..
Vypůjčený,mírně upravený název článku naštěstí nevyjadřuje tak dramatický osud,jaký prožila hlavní postava filmu Filipa Renče,ale každopádně se železničářské geny hlídače č.17 poprvé zachytily v našem rodokmenu již před bezmála sto lety a zdárně bují i nadále..ostatně v mém případě bují úspěšně i korporátní knír tehdejších nádražáků,což dokládá i dnešní poslední rodinná fotografie.
Komentáře
Okomentovat