V okolí Lipna začíná kvalifikace na Furkapass

Dostat Železného Karla do pohody..

To bude v příštím týdnu můj prvořadý úkol.Doyen našeho týmu se Vám možná minulý měsíc ztratil z našich stránek,ale rozhodně se neztratil z mého nominačního hledáčku na zářijovou SeniorTour Furka 2014,při které se chceme vrátit do švýcarských Alp a společně dobýt,vloni z časových důvodů nepokořený,Furkapass a zdolat nové dvoutisícovky v okolí/..Gothardpass,Nufenenpass,Oberalppass/,které budou určitě ozdobou našeho,stále se rozšiřujícího se portfolia zdolaných průsmyků.Svalové zranění z tenisu..jak jinak,že?Na sjezdovky je na Špičáku sněhu přece jenom poskrovnu..limitovalo našeho týmového kolegu celý minulý měsíc,a tak bude červenec a srpen věnován přípravě a postupnému zvyšování výkonnosti na zářijový vrchol sezóny.Pozvolné terény kolem Lipenské nádrže a dva dny toulání na česko-rakouském pomezí v okolí Nových Hradů..to bude to pravé,jak dostat Železného Karla do pohody.
Ilustrační foto z loňského Sustenpassu..bude v září stejný důvod k radosti i na nedalekém Furkapassu?

1. Zdar přátelé,fanoušci a fanynky!Včerejší úterní cesta do Jeníšova na břehu Lipenské nádrže,místa našeho tréninkového kempu,proběhla nad očekávání dobře,navzdory absolvované NAD z Tábora do Č.Budějic,přestup a cesta lokálkou do Horní Plané utekla také v pohodě.Nechtěli jsme ztratit odpoledne,tak ubytování na chatě,následným vlakem odvoz na konečnou do Nového Údolí,již na kole na skok do Haidmühle a po cyklostezkách zpět přes Stožec a Černý Kříž do Horní Plané..cca 46km.Počasí polojasné,studenější vítr,kombinace krátké/krátké,ale s vestou.Těšíme se na zítřejší objezd Lipenské nádrže,zvláště když nás každý z místních ubezpečuje,že bude krásně..

2. Omlouvám se za dezinformaci..dnes je samozřejmě středa,ne čtvrtek

3. Tak místní rosničkáři se naštěstí spletli jen o den..probouzíme se do slunečného rána,dresy usušené a boty vyschlé.Namazat stehna Piz buinem a vyrážíme!

4. Kola jsou přes noc uschována v zásobovacím sklepu a když je ráno vytlačíme na trávník,tak se oba zhrozíme..po včerejší 50km jízdě v lijavci,po zablácených lesních cestách i loužích nekvalitních asfaltek,musíme alespoň z nejhoršího naše oře očistit a pak znovu i sebe-na rukou mazlavá černota z brzdových gumiček a brusná směs písku a jehličí.

5. Tak ať se vám obema stále daří,dobře šlape,pohodička a slunečno!

6. Před devátou hodinou zúčtování,krátké rozloučení s paní domácí a vyrážíme směr Černá v Pošumaví-Frymburk-Lipno-Vyšší Brod-Dvořiště-Malonty-Pohorská Ves a na samotu Terčí dvůr v Novohradských horách,kam jsme přijali pozvání Karlova starého známého,který zde v důchodu žije,jako jeden ze tří stálých obyvatel.Po nepříjemném cestování po hlavní silnici z Vyššího Brodu na Dvořiště,jsme si okamžitě spravili cyklistickou chuť hned za Malonty,kde silničky sice náročné,ale bez provozu a okolní krajina vskutku utěšená..Na chalupu jsme dorazili po 75km a protože jsme ještě chtěli využít krásné odpolední počasí,tak rychlé vybaleni,studium mapy a nalehko vyjíždíme na malý poznávací okruh.Nahoru dolů serpentinami do Leopoldova,loukami do Pohoří na Šumavě-torzo renovovaného kostela,lesními bučinami po okraji Žofínského pralesa drsným a nekonečným stoupáním šotolinovým úvozem na asfaltku v Černém údolí a následná odměna,dlouhý sjezd,který měl skončit v bodě obratu-Benešově nad Černou,nám však tak zamotal hlavu,že po dlóóuhatánském několikakilometrovém ztrácení výšky jsme najednou zjistili,že nevjíždíme do Benešova,ale do Horní Stropnice,mimo mapu.Musím pochválit Železného Karla,že v rámci tréninkové jednotky vůbec neremcal,když jsme to otočili a ruku v ruce jsme to dlouhé stoupání v začínajícím pološeru začali stoupat zpátky..V Terčím dvoře přesně po sportovních zprávách na Nově a celkem po 127km za řídítky.

7. Taky už vím,proč mne už od příjezdu nesnesitelně bolí hlava..solární odpuzovače krtků rozeseté v trávníku kolem domu a vyluzující ultrazvukové pulsy nepříjemných kmitočtů.

8. Prší!!!Bubnujíci kapky na plechové střeše začínají znervózňovat již k spánku zavěšená klubka netopýrů..

9. Josef Kemr by to okomentoval asi příhodněji,ale od rána opravdu jen leje a leje..Železný Karel luští sudoku,já u magazínu Tour de France,zalezlá dokonce i rodinka chřástalů..prostě tréninkový plán i výletní cíle dnes nesplněny.

10. Zdravím oba déšť k nám ještě nedorazil,radši jsem zalila.Bouřku zatim nahrazují zuřivé sekačky,pily a UK-demoliční parta.Gaučing je také sport

11. Tak nakonec po poledni přestalo pršet,vítr a ani podmračené počasí nám nevadí,teplo dostatečné.Trasa Podhorská Ves-Hojná Voda-Šejby a podél rakouských hranic po cyklostezce do Nových Hradů.Zklamal nás místní tahák,Terčino údolí s Lázničkami a vyschlým vodopádem bez vody,tak raději rychle pryč-Horní Stropnice-Žumberk-Rychnov u N.H-Benešov n.Černou a závěrečná drsná lahůdka-stoupání lesní asfaltkou na Lužnický vrch a do Pohorske Vsi-docela mi došlo,trošku nastupující hlaďák a nohy nechtěly točit..doma opět až po sportu na Nově a na computeru 76km.

12. Karlův včerejší večerní lov přítulného netopýra skončil nakonec domluvou,že si bude létat v podkroví až když usneme,takže ráno vstáváme oba s úsměvem na rtech.Dnes poslední výlet před zítřejším odjezdem,resp.přejezdem do Kaplic na vlak.Z Pohorské Vsi přes Černé údolí do Benešova n/Černou,kde strávíme příjemnou půlhodinku s hezkou slečnou v infocentru,která nám dává pár tipů na výlety v okolí.Dnes však míříme do Slepičích hor mezi Benešovem a Besednici-lesní cestou objíždíme Vysoký kámen/Slepici a od myslivny pod Kohoutem vyjíždíme/vytlačíme na stejnojmenný vrchol.Snášíme kola po zelené na cyklostezku,která nás přivedla od myslivny a pokračujeme vstříc slunci dále-počasí zatím nejlepší za celou dobu pobytu,asfalt na otevřených úsecích někde skoro probublával,čili nádhera!V Besednici na náměstí obrovská pouť s trhem,projíždíme uličkou mezi stánky až do centra,kde lunaparkové atrakce v plném proudu-občerstvení na terase restaurace a nad hlavami nám výskají slečny na roztočeném řetízkáči..Točíme zpátky k jihu-Soběnov-Blanskem mineme Kaplici-Malonty a přes Bělou na rozcestí Tokaniště u rakouských hranic.Kupodivu tady nejvíce km najíždíme až k večeru,tak ještě měníme plán a signálkou přes Cetviny do Sv.Kamene.Samota s rekonstruovaným kostelem s přilehlou kaplí s dvěma obřími balvany uvnitř-naproti beru v prázdné hospůdce pod rozložitou starou lípou vodu,ale Karla hostinský,který spíš vzhledem i mluvou připomíná faráře od naproti,odkazuje na nedalekou kapličku s pramenem léčivé vody,prý klidně pro batolataPřes Tichou a Janovu Ves uzavíráme okruh a jsme zpátky na rozcestí Tokaniště.Závěrečné kilometry opět tvrdě proti vrstevnicím,leje z nás a pro komáry jsme v prudkých stoupáních snadnou kořistí..bestie!Sjezd do Leopoldova a okruh uzavíráme v Pohorské Vsi.Sluníčko stále pálí,ještě v půl deváté dlouhě stíny a podle času tedy opět klasika našich zdejších návratů-sport na Nově opět nestíhámeNa computeru 96km,baječný den!

13. Dnes máme za sebou jen přestavovací etapu přes Malonty do Kaplice-lehký oběd-a Kaplice nádraží na vlak domů.Vše v úmorném vedru a s předpovědí bouřek za zády,která se zatím nevyplnila.V Budějicích rozloučení směr Plzeň a Praha a na computeru slabých 30km..nevadí,zbytek vše vynahradil co do kilometrů i úžasných zážitků.