3x rolba,2x sušené houby,1x selfie

Včerejší šumavské menu..

Cestou na noční do Vysočan opět letos již po několikáté v běžkařském a s lyžemi v ruce,opět v poledním slunci vypadám v Plzni jak blázen.V ranním šeru už to bude přijatelnější,po noční s Železným Karlem nejspíš společně do Jakuszyc.Noční telefonát ale vše změnil-Karlík nezvládl aklimatizační přesun ze sjezdovek italského Livigna do našich nížin a rýmička udeřila.Opět tedy sólo a tak raději jen kolem komína,čili na Šumávku.Ještě v Zelené Lhotě jsem to chtěl otočit a vrátit se domů raději pro kolo-Lhota dělala čest svému jménu,po sněhu ani památky.Jedině spolujízda s Anetou Bláhovou,která jela "domů",do Hojsovky,mne zachránila od potupného návratu+její příslib,že mi na zpáteční cestě podá do vlaku nasbírané sušené houby,kterých má přehršel-kdo by odolal nabídce pravých šumavských hřibů!Ale za tunelem na Špičáku už to bylo o něčem jiném-z vlaku jsem seskakoval do deseticentimetrového polštáře prašanu a tak to bylo po celý den.Jako vždy na zahřátí na Špičácké sedlo a klasicky po cyklostezce 2100-tady bohužel jsem byl na lyžích první,bez stopy,ale asi po 300m v protisměru rolba žehlila manžestr na bruslení-po otočce na sedle zpátky a to už řezala stopu na klasiku.


Rolba pomalu mizí v dáli,nasadit Kandahary do čerstvě vyříznuté stopy a vzhůru,vstříc novým zážitkům..



Měl jsem tedy tu čest vjet do stopy jako první-ostatně dnes asi 3x-vždy když jsem někam zabrousil po neupravené cestě,
tak za pár minut rolba-už si s úsměvem důvěrně kyneme-a uhladila mi cestu do dalších kilometrů.Navíc jsem měl pocit,že to dělá výhradně pro mne,dnes jsem potkal snad jen pět běžkařů a to ještě až dole v "civilizaci",kolem Gerlovky.Tady nahoře na hřebeni jsem byl sám.Z pod Pancíře vyhlídkovou k Prenetu,zpátky na Hofmanky s trochou adrenalinu při sjezdu pod pancířskou lanovkou,Gerlovku a sjezd na Grádl-dnes ale cíleně,ne jako tenkrát s Karlem,kdy jsme trochu zakufrovali a pak museli krvavě stoupat zpátky a zdolat sjezdovku Samoty.Potřeboval jsem chytnout vlak,tak z Grádlu již pěšky po silnici a na zast.Centrum.Přezout,očistit a složit lyže a 15min klidu do odjezdu..teď se trochu vrátím-přes den jsme si psali s Emíliem,že se dnes možná někde potkáme ve stopě,podle esemesky mířili s Lenkou a kluky z Gerlovky na Bedrník,ale už asi dvě hodiny přede mnou.Těsně před příjezdem vlaku vidím celou ekipu,jak se vrací z tůry na hotel,tak jsme ještě stačili sdělit dojmy i na památku klasické selfie.


V Hojsovce se křižuje,tak máme s Anetou čas na pár dojmů i na předání páru sklenic sušené šumavské přírody-jak se rapidně krátí běžkařská sezóna,tak si člověk víc a víc užívá výletů,ale i tak jeden z nejhezčích letošních zážitků.
Trasa vyjmenovaná,dopoledne zataženo,odpoledne počasí známé z cestovních katalogů alpských středisek,sněhové podmínky zajistila noční nadílka prašanu,fialový Swix bez problémů,jen v jednom 200m lesním úseku škrábání 5ti cm bačkor namrzlého sněhu.Bonusem zážitky osamělého běžce,sušené houby od Anety a již nečekané očekávané setkání s Emíliovým týmemUsmívající se
Ranní NAD Švihov-Klatov..poprvé vidím přistavenou dodávku ne na kola,ale lyže a smowboardy.Pan řidič zrovna vykládá mé archivní Artis 651 Kandahar-nutno říci,že s patřičnou úctou a pietou.

Komentáře