KOPka Lázně Jeseník 2015 II.část

Název článku se opakuje,ale tentokrát zážitky opravdu jen moje a Tonyho..

Již od zítřka!Budeme s Tonym opět běhat bosky ranní rosou a velebit starého Priessnitze,nebo dáme přednost teplé perličkové koupeli a pozorování sličných sestřiček ospalým vlhkým/vilným zrakem?..ano,tak nějak začínala předmluva ke stejnojmennému článku,jehož obsah si ale nakonec uzmul Vinogurmán se Špacírem,naši předjezdci v Lázních Jeseník.Vysočanský Forrest Gump/Vinogurmán/,neměl kvůli přemíře sportovních a foodstylových aktivit na šmírování sestřiček čas a Špacír byl současně zaneprázdněn poctivou fotodokumentací tohoto nečekaného jevu,tak se může trochu zdát,že naše nastávající lázeňské dny budou plynout podle jednotvárnějšího scénáře:Jíst/Spát/Jezdit-Eat/Sleep/Ride a to vše stále dokola/repeatUsmívající se,ale není tomu tak.První pobyt před 2 lety,vzpomínky na zážitky a navštívená místa pomalu vybledly a proto si chceme pobyt užít a zpříjemnit,jako při premiérovém pobytu v roce 2013.
Ilustrační foto z roku 2013:Pohled z pokoje na nedaleký vrchol Zlatý Chlum a pravidelná ranní sokolská sestava vítala každý náš nový den..

1. Gurmánova domácí last minute výměna kufrů proběhla v pořádku,příznivý vítr i nevtíravá ochota palubních stewardek přispěla k hladkému letu na nejmenovaný ostrov v Tichomoří..

2. Rekove zdravi skoro lazenaka . Uz mas zabaleno? Tady nadhera. Od zitra auto na 7dni. Ted 1 gyros v pite.Taverny a pekarny ok. More ok. Zdenicku Kramplovou jsem jeste nepotkal. D+M

3. Zdravime lazenske svihaky . Tady Rekove. Dnes zahajeno poznavani ostrova. Tura lesem k vodopadu a taverne s bozim vyhledem. Vcera vinko ze Zdenickou. Ahoj

4. Tak poprvé ahoj vespolek,jsme konečně ubytovaní a užíváme luxusu-4.patro,pokoj č.451 prezidentský apartmán s jedinou rohovou terasou na tomto křídle hlavní budovy s nepřekonatelným,270° výhledem/a to bez vyklánění /Ale popořadě..cesta z Vysočan do Zábřehu v pohodě,před přestupem potkáváme kolegu ze Zdic,který zde byl s námi na léčení v roce 2013.Smáli jsme se-přestup i cesta do Jeseníku také s neměnným scenářem jako minule.Je neděle,střídají se turnusy,plno cyklistů se vyváží do Branné a Ramzové a naše obložená kola nemáme kam dát.Zabíráme poslední místo v uličce a jsme tak na druhou stranu ušetření "courání "cestujících z vagónu do vagónu-každý to vzdá a přestupuje při zastavení venkem,když vidí to pojízdné cyklistické depo a naše nekompromisní povely:"Tudy ne,musíte venkem!"V Ramzové už užíváme klidu,se stařičkým Favoritem vystupuje poslední cyklista,zhruba sedmdesátiletý ošlehaný veterán v tričku Rajeckého maratonu,který včera a dnes absolvuje náročné etapy horského maratonu v okolních kopcích.

5. Tak si to tam vše hezky užijte a Tondovi dodatečně vše nej k včerejšímu svátku..

6. Načasování procedur proběhlo:magnetoterapie každý den,střídavě během týdne parafin vleže,rašelinový obklad,vířivka,masáž a odpoledne bazén.Kompletace všech procedur bude ovšem závislá na počasí-chceme dodržet náš rotační plán Jíst/Spát/Jezdit a podle vývoje počasí budeme asi muset některé odpolední procedury vyškrtnout.Koukáme z postele na Pupendo a ve francouzských oknech naší panoramatické terasy se promítají blesky blížící se bouřky..

7. ..jo,a je tady s námi na léčení Kikin,cyklista všetatský.

8. První snídaně u švédských stolů společně s Kikinem a jeho kolegou ze Všetat.Sešli se čtyři cyklisté,diskuze se tedy nesla převážně v duchu milých vzpomínek na naše nedávno zraněné kamarády,Houbu a Černocha a jiné.Depresivní téma přesně odpovídá venkovní náladě-déšť.mlha a vítr..v postýlce bude dobře

9. U oběda se s Kikinem vzájemně utěšujeme,že se počasí zlepšuje,ale tříkrokový pokusný výlet před hlavní vchod mne přesvědčuje o opaku-husí kůže a zamlžené brýle.Tony zvažuje kritický zápis do Knihy hostů-ve vybavení jídelních stolů SŽDC chybí párátka,ty jsou exklusivně jen na stolech platících pojištěnců.

10. Hláška:"Bardzo dobrze,chuj",kterou inkasoval Tony po podplavání dvou starších klientek z Polska,nás sice z bazénu nevyhnal,ale stejně jsme po klidném přeplavání pár délek bazénku mezi stále přibývajícími zájemci a chvilkou posezení v teplé vířivce,odešli dříve.Tak tak jsme stihli alespoň ze záznamu pár km Val Tremoly na Gotthardpass a teď už sledujeme live až do večeře.

11. Ahoj chlapci,tak si to tam užijte a odpočívejte.Tonánek nemá co dospávat,vdyť byl propuštěn od sudu už 21.30!!!Ale asi ho spíš zlomilo to ranní vstávání,které si mu naordinoval...Mám dobrou zprávu od Zdendy,zítra jde domu!!!

12. [11]: ..vím,vím.Psal mi taky,tak jsem mu blahopřál Tony už se srovnal,o čemž svědčí ta skutečnost,že chodí na proceduru bez odmlouvání i před snídaní-dnes má lymfodrenáž,lifting růžovým olejem a experhmentální,tudíž pojišťovnou neplacenou revitalizaci povislých partií-prý ho inspiroval Gurmán předcházejícím pobytem..to bude apetit u švédského stolu!

13. Já ti dám inspiroval Gurmán .

14. Zdravíme na Sámos a do Vysočánek!Po obědě poprvé na kole-polojasno,ledový vítr,takže Tony v dlouhém/dlouhém,rukavice a já jako úlitbu bohu špatného počasí oděn alespoň nahoře v návlecích,dole v krátkých,neb si tajně doufám,že se odpoledne trochu opálím,což se pozěji potvrdilo a sundaval jsem i návleky nahoře.Sjezd do Jeseníku,čekáme na přejezdu u nádraží,pak už bez přerušení po pravém břehu říčky Bělé do České Vsi a Písečné,kde první zdejší stoupání na Supíkovice.Lesní asfaltkou vystoupáme na zalesněný hřeben a dole v údolí Černého potoka,ve vesničce podobného názvu,Černá Voda,doplňujeme zásoby.Otáčíme k domovu,chceme se ale vyhnout Žulové po hlavní silnici,tak sázíme na jednu kartu a zkusíme po červené projet skrz bývalé lomové území Černé Vody,kolem vrchu Píšťala a Vycpálek a někde před Vápennou se napojit zase na asfalt-kilometrová terénní vložka kamenitou pěšinou je na startu oživena romantickou návštěvou zatopeného lomu Rampa a zakončena troškou bloudění po ztrátě červené značky v nepřístupném terénu kolem bahnitého brodu,kde končí po kotník má levá noha.Sejdeme dolů pár hektarů luk a jsme na asfaltu,nasedáme a objíždíme Vápennou po vedlejší a klidnější cyklostezce.Zbývá závěrečné stoupání do Lipové a kolem Pekla do lázní a ještě dostatečná chvilka na sprchu před večeří.

15. Přeji vám krásné počasí,užívejte volna a pohody a poctivě absolvujte všechny procedury,včetně čapího bazénku

16. Přidávám se ke zdravici všem vysočanským i dovolenkářům. Tady se rozhodl Priessnitz, že před vodou opravdu neuniknem. Zataženo, 9°C, prší. Předpověď na další dny obdobná. Procedůry také samá voda a to ještě některé vynecháváme. U čapího jezírka mě nikdo neuvidí

17. Tony mne předběhnul s dnešním hodnocením,nemám co dodat.Dnes v plánu kolo dopoledne i po obědě,ale ve výsledku asi jen dodržíme léčebný plán a ohřejeme se u parafínu a pak v bazénku s dohledem-Tonánek zase bude po dně podplouvat polské turistky a cvičit se v polsko/české konverzaci

18. Jinak včera Kikin na novém Focusu s kolegou na Dlouhých Stráních,ale na silničce z Jeseníku přes opravované Červenohorské sedlo prý martýrium-půlka vozovky a jeden náklaďák za druhým.My to máme v plánu s Železným Karlem a Akumulátorovou Vlastou přes Brannou a Přemyslovské sedlo do Koutů a nahoru,to samé zpátky,Červenohor.sedlo vynecháme-jen to počasí kdyby se zlepšilo!

19. Počasí se dopoledne ustálilo.tak pěší procházka k čapímu bazénku/bez terapie ledovou vodou,ostatně liduprázdno/,kolem Anglické vily a Maryčky dolů k bytovkám.Loukou,pak lesní pěšinou na Přední vršek.vyhlídkové místo s kamen.křížem,prakticky na úpatí vrchu Koppe,na kterém je vybudovaná vyhlídková trasa lázeňským parkem,s Priessnitzovou hrobkou,prameny a odpočinkovými místy pod staletými stromy.Projdeme celý okruh a cestou padne rozhodnutí,že po obědě stejně vyjedeme-směr Lesní bar a zpět lesními asfaltkami domů.

20. Rychle jsme zhltli oběd a vyrazili-kolem Pekla a serpentinami dolů do Lipové,po frekventované silnici /..která se ale dá souběžně objet po místní cyklostezce/do Horní Lipové.V Lesním baru se dlouho nezdržujeme,stoupáme výše na Luční vrch a tam nemůžeme odolat lákavé možnosti podívat se na Smrk hraničník, přímo na česko-polské hranici.Nástupní stovku metrů z Lučního vrchu tlačíme kvůli štěrku,ale na rozcesti u Útulny Mates již na kole.Po žluté na náhorní planinu opět tlačíme,ale k výškovce Smrku hraničníku se dá již v pohodě dojet-užíváme samotu romantického místa.Po modré,přes pramen Brousek a kolem Černého potoka dolů do Petříkova-kamenitá,neupravená strmá cesta s překopy na odvod vody..dost jsem chodil pěšky.Nad areálem vleků v Petříkově už najíždíme na asfalt.V Ramzové jsme na hlavní,ještě rychlý pohled na chatu Pacifik a už jen rychle klesáme do Horní Lipové a Lipové-lázně.Vyjíždíme si polední serpentiny,ale opačným směrem,nahoru na Lipové-lázně jeskyně.Užíváme si krásně "jetelné"serpentiny a na vrcholu uzavíráme dnešní okruh.Na večeři dojíždíme na poslední chvíli,ale kuchaře jsme ještě zastihli-první den jsme byli všichni varováni,že večeře se vydává do 18.30h,pak kuchař věší zástěru a odchází na autobus a domů.

21. Počasí nás tady umí překvapit...zima, déšť, ledový vítr, ale některé večery na naší panoramatické terase jsou opravdu kouzelné.

22. Tak co u lazenaku? U Reku vse v pohode. Slunce, more, jidlo, vinko, pivko a Rekove,vse v pohode. Auto jezdi a silnice sjizdne,tak si uzivame druhou pulku dovci.D.

23. Zdravíme lázeňské šviháky !U nás už propukla příprava do Jeseníku.Doufáme,že přivezeme lepší počasí Tady začíná s námi koketovat sluníčko. V+K

24. [23]: Tak to už přijeďte co nejdříve..s plně nabitým akumulátorem i platební kartou Opalovací krém nechte doma,pláštěnku do brašen,i když už 2 dny bez deště.Odpoledne a večer se vždy vyčasí,v lesních partiích zima a v areálu lázní nechápavé pohledy v kapucích zahalených klientů na naše krátké/krátké.Sázíme na jednu kartu a na so/ne objednán balíček.

25. S Tonánkem od 13:30h společně vedle sebe v kóji na parafín vleže-hodí se nám to,chceme pak hned vyjet,i když,a to je už obehraná písnička,počasí nestojí za nic.Sjezd do Jeseníku a výpadovkou na Rejvíz,ale zatáčíme brzy vlevo,prudce stoupající asfaltkou na Křížový vrch.Chceme se vyfotit u cedule vesničky s příznačným názvem Pasíčka,úzké serpentinky stoupají kolem domků stále ostře vzhůru,až k závěrečnému dvojitému esíčku k chatě na Křížovém vrchu,kde se přední kolo místy vůbec nedotýká vozovky a člověk musí doslova ležet na řídítkách-bohužel cedule Pasíčka zmizela,osada je asi už součástí Jeseníku a ve fotodokumentaci se budeme muset spokojit s fotkou z minulého pobytu v roce2013.Po modré turistické sjedeme na asfaltku,která míří z Jeseníku a končí u chaty Čertovy kameny,odkud pokračujeme po žluté vrstevnici,po dobře sjízdné šotolince až na rozcestí Prameny Javorné.Počasí se kazí,je zataženo a během odpočinkové svačinky začíná pršet,takže si úžasný sjezd přes Chebzí do Studeného Zejtu,tak podobný sjezdu z alpských vrcholů rakouskými vesničkami,užíváme s deštěm a větrem ve tváři.V Písečné se otáčíme vlevo domů a někde u České Vsi už opět suchá silnice,tady nepršelo.Výlet končí známým výživným výjezdem od nádraží do lázní,ale večeři stíháme ještě než kuchař odejde na autobus domů.

26. [21]:  Zdravime z ostrovu!

27. [27]: Kdepak Robert Vano..ten si chystal nádobíčko,až když jsme odložili župany.Něco nového po éře mladých modelů,hra světel a stínů,kontrast opálených nohou a bledých těl dvou nesmrtelných seniorů..nedalo mi to moc práce přemluvit Tonyho k odvážné prezentaci

28. Ahoj bracho,tak jsem vam poslal Odrou Zelezneho Karla a Akumulatorovou Vlastu a jdu do hajan po nocni.Pripravte se,vypadaji dost natesene!H.

29. [29]:  Spravne! Vecer vcera u nas silne lilo,ale Vlasta zavelela :"Jjen zadna trudomyslnost,uz mame zbaleno,tak se jede!"Nejsme prece z cukru KA-VA

30. První plánovaný summit s Železným Karlem a AkuVlastou zatím nevyšel Po obédě,za 10min dvě domluvený sraz v cyklistickém před naší recepcí,ale prudký liják a zatím setrvalý déšť výlet posouvá.

31. Setkání se uskutečnilo skoro přesně o hodinu později,přestalo pršet a mokré silnice už musíme přežít.Tak,jak vyzní dnešní výlet nás měla varovat již úvodní sekvence setkání-kruté stoupání od nádraží do lázní vyjíždí jako první AkuVlasta,čekáme na Karla,pak Vlasta dokonce sjíždí Karlovi naproti a vyváží ho k nám na křižovatku/!/.Sjíždíme do Vápenné,Černé Vody,opět návštěva zatopeného lomu Rampa a přejezd hřebenu krutým stoupáním do Supíkovic.Vracíme se do Písečné,kde se zatím s Úvaláky loučíme a spěcháme na večeři do lázní,což znamená opět martýrium od nádraží,příjezd na poslední chvíli a trochu pozdvižení v jídelně,když v cyklistickém,odfukující a s rudými tvářemi,večeříme..ostatně to samé i Všetaťáci s nadávajícím Kikinem na již zmíněné stoupání od nádraží..ani karbonový Focus moc nepomáhal.

32. Trasa:Jeseník/vlakem na Ramzovou/-Nové Losiny-Přemyslovské sedlo-Kouty-dolní/horní nádrž Dlouhé Stráně-Kouty-Přemyslovské sedlo-Nové Losiny-Jindřichov/vlakem Jeseník/-na kole nahoru do lázní,celkem cca 72km.

33. Dnešní společný výlet zatím opět posunutý cca o dvě hodinky-opět prší.Jsem trochu unavený,regeneraci po podobných náročných tůrách jako byla ta včerejší,už musíme věnovat větší pozornost-spoléhat v našem věku jen na sprchu a pak ležení před televizí,či spoléhat,že je nám ta schopnost pohybovat se křížem krážem cyklistikou Bohem daná,je nedostatečné..takže teď ležíme s Tonánkem před televizí,chodíme na terasu kontrolovat srážkoměq a měřič rychlosti větru

34. Na summit odjíždím sám,Tony v duchu mého předešlého příspěvku nechce podcenit po včerejšku regeneraci a jde raději v poledne na vířivku.S AkuVlastou a Karlem sjíždíme do Vápenné,ale cestou se musíme schovat do příkopu pod rozložitý strom s hustou korunou-prudký liják nás na půl hodiny vyhnal ze silnice.Prší stále,prognóza nejistá,Karel se nechce vracet,já zase pokračovat.Rozdělujeme se,vracím se lesními cestami zpět,v lese prší méně,ale bez asfaltu je všude bahno,louže..přijíždím s nabaleným kolem,čistím provizorně v kolárně a podle plného stavu zaparkovaných kol vidím,že nevyjel nikdo kromě mne..i Kikinův karbonový Focus klidně odpočívá v koutě.

35. Od 17h s Tonánkem v bazénku,v pokoji do župánku a výtahem rovnou do přízemí k vodoléčbě,kde víkendový provoz a tak jen pár zájemců,což kvituje nejvíc Tonánek a začíná opět podplouvávat rekreantky..prý mám pod vodou nohy skoro jak naše Broskvička..a to je co říct,na ty nikdo nemá

36. Tady v Recku hapruje nejenom ekonomika,ale i wifi,tak se na tablet ke komentarum moc nechytam.Ohledne pocasi u vas je nam teda lito .Tady prselo jen v patek hodku. Na brzkou videnou (7.7.) . Uzivej tedy lazne alespon vnitrne

37. Dnes Karel s Vlasou odjíždějí-před polednem ještě zastávka v Branné,miniaturní replice vesničky na italském venkově,návštěva pivovaru Kolštejn,a pak vlakem Zábřeh a domů.Díky za návštěvu!

38. Po obědě směr Vápenná,Žulová a Skorošice,odkud se držíme cyklotrasy 6043,která nás dovede přes Petrovice,Vojtovice do osady Nová Véska,kde odbočujeme vzhůru do lesů úzkou asfaltkou,kterou jsme si v mapě vyhlédli a toužíme projet..a udělali jsme dobře.Pomyslná nejhezčí silnička,která si zatím držela vedoucí postavení-od Pramenů Javorné přes Chebzí do Písečné,dnes padla na druhé místo a už tam letos v tomto regionu zůstane,neboť pozítří odjíždíme.Nejdříve prudký nástup na nejlehčí převod a po kilometrovém stoupání nádherný sjezd hlubokým lesem do Uhelné.Od Nové Vésky tedy vydržte nástup a pak si užijete sjezd,opačně od Uhelné tvrdý nástup kratší,ale pak dlouhé,předlouhé stoupání s krátkým sjezdem do N.Vésky.

39. Děkujeme za mokros-lunečné,ale příjemně strávené chvíle na výletech.KA-VA

40. Kdyby jsme se měli držet přísně kalendáře,tak dnes přejeme Černochovi,našemu kamarádovi,k narozeninám.Budu ale muset se Zdendou promluvit,protože jeho "zmrtvýchvstání" po jeho nedávné cyklisté nehodě,vyvolává otázku,které datum bude Zdenda vlastně slavit,to kalendářní,nebo to,které ho vrátilo mezi nás.Ať tak či tak,kamaráde,vše nej a drž se!

41. Po dopoledních procedurách si jdeme vyřídit do Jeseníku rezervace na kola,které budeme potřebovat zítra ze Zábřehu do Prahy a hádejte,koho potkáme před nádražím?!Dádinka Karasová s Jaroušem si odskočila z Pacifiku v Ramzové na oběd do lázní,a tak se rychle domlouváme na setkání v recepci.

42. Po snídani výstupní prohlídka,ještě jedna procedura magnetoterapie a po obědě odjíždíme..jako naschvál od ranních hodin jasno,sluníčko,čerstvý vítr.Kdo jedete po nás,těšte se!