Malý a Velký Ostrý/Kleine und Gr.Osser

Jak na Nový rok,tak po celý rok..

Když nemůžete kvůli petardám spát,tak to je lepší se sebrat a jet co nejdříve na Šumávku.Sice to bylo dnes plánované,ale chtěl jsem jet prvním vlakem v půl šesté do Hojsovky,vystoupat na V.Ostrý a stihnout východ slunce-předpoklad ale byl,že stačím něco trochu naspat,což se nepodařilo a jel jsem z Plzně "až" v 7hod.Nakonec jsem nelitoval..východ slunce jsem nestihnul,naopak skoro polední slunce/ na V.Ostrý cca v 10.45h a na menším bráškovi za necelou půlhodinku/ nádherně ozaŕovalo inverzní vrstvy mraků pod námi,ze kterého vystupoval jen ostrůvek s kopulemi na Gr.Arberu.Přežil jsem i výšvih a sestup ze zledovatělých skalisek obou vrcholů-zvláště menší bratříček byl adrenalinový oříšek-a jestli se potvrdí tedy to úvodní přísloví,tak mne čeká skvělý rok!
P.S.Bonusem zpáteční cesty byla v Hojsovce opět sklenice sušených hub od Anety-všechny pozdravuje a všem přejeUsmívající se.
V Hojsovce zatím jen poprašek,na stezce k Ostrému již souvislejší pokrývka.Na protější straně údolí vystupuje z mlh Pancířský hřeben.



Vrcholová chata na Gr.Osser samozřejmě otevřená.Pohled od vrcholového kříže na menšího bratříčka níže.Následuje pohled opačný od břevna vrchol.kříže Kleine Osser.Ve vrcholové knize jsem letos první,ale kniha plná a tak jen na konci poslední strany.





Pak už jen obdivuji vystupující ostrůvky nejvyššího vrcholu Gr.Arber v moři inverzních oblak,vše ozářené poledním sluncem..




Lavička u bývalé chaty Bergwache v sedýlku mezi Malým a Velkým Ostrým je jako stvořená k odpočinku..


Komentáře

  1. Moc pěkné fotky!!!Tesim se příští úterý na vyprávění do hospody U Hubatku,kde se doufám v hojném počtu sejdeme!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Musela to být paráda,hlásím se též na příští Nový rok!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat