Šumava na otočku

Žádná panoramata ale nečekejte..

Pěší výlet na Šumávku za účelem zjištění stavu běžkařských stop dnes začal neslavně-hned za odjezdu z Plzně,na prvních výhybkách,jsem vylil půl termosky horkého čaje na čepici a nákrčník a tak jsem makové koláče zapíjel studenou kokosovou vodou,kterou jsem měl přichystanou jako regenerační nápoj na zpáteční cestu-aktuální změření srdečního tepu potvrdilo,že mne příhoda trochu rozhodilaUsmívající se.Následné ždímání oděvních součástek završila aplikace ruční odstředivky,kterou mne v deštivém Rakousku letos naučil Železný Karel..v Železné Rudě jsem nakonec vystupoval jen mírně navlhlý.
Na první sníh,když nepočítám zdálky viditelné dva pruhy sjezdovek na Špičáku a zbytky na sjezdovce Samoty a pro mlhu neviditelný Gr.Arber,jsem narazil až daleko nad hřbitovem na rozcestí u býv.zámečku.Cestou na Zámecký les byla ještě viditelná strojová stopa,ale v hustém lese plno jehličí ve starém a přemrzlém sněhu-tady by si neužily ani mé letité Kandahary.Místy sníh úplně scházel a proti mně se valily proudy vody z odtávajícího sněhu z vyšších partií.Až na vrcholu stoupání,kde se cesta rozšiřuje,byl sníh relativně čistý,v dostatečné tloušťce 25 cm,ale i tady se zčista jasna objevily až na asfalt vytáté plotny s proudící vodou..když se člověk zastavil,tak i pod tlumící vrstvou sněhu slyšel hučení odtávající vody.Uvítal jsem přístřešek Pod Polomem,to kvůli stáletrvajícímu mrholení a stále silnějšímu větru.Cestou z Rudy jsem ocenil hůlky a místy bych přivítal i nesmeky,nyní při stoupání na Polom,kdy jsem se bořil po kolena do mokrého sněhu,jsem zase ocenil návleky a postrádal sněžnice.Na předvrcholu Polomu,který je mimochodem o dva metry vyšší/1297m,je umístěna malá meteorolog.stanice.Na hlavním vrcholu Polomu/1295m kolem vrcholového kříže vytátý půlkruh až na polehlou mokrou trávu,ale jinak vůkol neutěšený pohled-mlha,polámaná torza stromů,fičící vítr,žádná panoramata..to jsem poznal i přes brýle bílé od omrzlice.Zpáteční cesta po vlastních stopách a pak snad nekončící klesání dolů do Rudy-tady trochu jako exot ve sportovním s rodinkami na procházce,mezi chlupatými zimními botami s třásněmi a pufovanými bundami,tak raději rychle do vlaku a honem domů.
Celkem cca 18km a závěr?Tady se,Karlíku,v nejbližších dnech nesvezeme.
Cestou Zámeckým lesem od zámečku.



Meteorologická ministanice na předvrcholu Polomu-anemometr/říká se tomu tak?/ se točil jak zběsilý a když jsem zvednul hůlky,tak poutka vlála vodorovně-jet stream řádil i tady..rychlost větru neodhadnu,ale Dusítko by určitě poznamenal,že když mám na mobilu měření srdečního tepu,tak bych na Google Play určitě našel i aplikaci na měření rychlosti větruSmějící se


Vrcholový kříž Polomu 1295m.


Ivánku,zdravím a už se těším na jaro,až nás sem vyvedeš se Senošem a společně oslavíme Tvou stovku zdolaných československých tisícovek..neskutečné!


Komentáře

Okomentovat