SeniorTour Alpenfreude 2016

Pár dnů nás s Tonym na perónech nepotkáte..

V půlce týdne se rozdělí cesty našich spřátelených týmu-senioři ZÚ s Tonym a Vlkem odjíždějí ve středu do Pyrenejí,já s Železným Karlem ve čtvrtek na každoroční SeniorTour,letos opět do Alp.Jako každoročně budu pod článek přidávat naše komentáře z cesty,to samé se budu domlouvat s Tonánkem přes Whatsapp a přidávat do našeho článku.
Složení týmu:Redukované,jen Otcové zakladatelé,já a Železný Karel.Tony a Vlk ve stejném termínu již zmíněné Pyreneje,ostatní absolventi našich,dříve tak populárních vysočanských Mateřských školek již mezitím asi dospěli a držitelé dříve vydaných divokých karet/Dusič z postupického Dream teamu/se úspěšně zapírajíUsmívající se.Houba letos opět již akcí tolik,že schází volné termíny.Juniorská záloha početná,sportu chtivá,ale teprve zvolna dorůstající a paní Houbičková s námi tedy asi sama nepojede.
Destinace a doprava:Vlakem Vídeń,Villach,přejezd na kole do kempu a opět z Villachu přes Vídeň domů.Nejedeme do oblíbených Dolomit,vracíme se po roce do stejného kempu Alpenfreude ve Wertschachu na A/I/SLO pomezí-letos projedeme několik vysokohorských silnic-Goldeck Panoramastrasse,Dobratsch Alpenstrasse,a najdou se i nové dvou,nebo skorodvoutisícovky do našeho rozsáhlého portfólia zdolaných vrcholů-opět Dobratsch a hlavně Mangart,konečně Vršič,cyklostezka po zrušené železnici Pontebanna s přejezdem passo Pramollo,výjezd k vysílači Gerlitz atd.Ubytování jsem si vzal na starost opět sám-výběr omezený,i když všech kategorií-zde zprvu trochu problém,z toho mála je většina kempů čistě nudistických,s Karlem ještě nekonzultováno,pádným argumentem by mohl být bonus lehčí bagáže na cestu..ostatně,ostych stranou!Něco podobného jsme si přece vyzkoušeli již dříve,při SeniorTour Dachstein 2011,při focení na obálku místního gay magazínu Romeo und Julius-ostatně v příjemné dojezdové vzdálenosti od kempu nákupní centrum a možnost dokoupit chybějící oděvní svrškyUsmívající se.Nakonec po loňských zkušenostech vybrán již výše zmíněný kemp,kde převážil těžkotonážní bonus ubytování pod střechou,bez stanu,v pronajatém karavanu s věškerým vybavením a možností venkovního bazénu hned před snídani i po dojezdu z výletu.
Držte nám palce,oba se těšíme na známá i dosud nepoznaná místa.Pojedete-li kolem,klidně se stavte,v karavanu máme místa dost!Usmívající se
Ilustrační foto z našeho loňského výjezdu na Mangart..

1. Večer jsem se při střídání rozloučil s Tonánkem..odjezdy našich spřátelených týmů se blíží a uvidíme se tedy zase spolu až v půli září ve službě.Doufejme,že ale zafunguje spojení via air a vysočanský Twitter Vás bude z obou akcí opět průběžně informovat.

2. Ještě koncem týdne hrozila dlouhodobá předpověď na první tři dny pobytu stejně deštivým počasím,přesně jako minulý rok při našem pobytu premiérovém..doufejme,že dnešní,k lepšímu opravená,nám opravdu vydrží.

3. [2]:Naše prognóza je ještě lepší..

4. Jde do tuhého..začíná balení a dilema,kam vše v brašnách poskládat.Nepomáhají letité skušenosti,ani prověřená poučka "co nemám,nepotřebuji",jen víra,že letos zase vše uvezu,vyvezu,unesu,najdu a projím.

5. Tradá vláček jede a Fanouška veze a vedle sedí Karel Železný a doprovod tvoří karavana velbloudů naložených vzácným zbožímm,jak za časů sultána Sulejmana..

6. [5]: ..tak,tak.Oba velbloudi uvázaný a jedeme.V noci posílal Tony dvé fotografií z dálnice před Plzní,ale nepřikládám-v autě jen stíny ozářené palubními přístroji,ale už tedy také na cestě.

7. Oběma příjemnou cestu ke zdolání cíle,žádnou písečnou ani sněhovou bouři

8. Tak krásné počasí a stále vítr v zádech!

9. V půl sedmé jsme na místě,jsem přivítán a ubytován majitelem kempu,o něco později došlo i na polibek od jeho manželky,která nás ubytovávala přesně před rokem+1 den a samozřejmě si nás pamatovala..V karavanu vybalujeme "příslušenství",v naší vedlejší samostatné kuchyňce zase zásoby potravinové.V karavanu vše přísně účelové,každičký kout a volný prostor využit na skladování na cestách-po obvodu místnosti je cca 64 uzavíratelných úložných šuplíčků/!/-Karel si jich zabral 59 a polepil leukoplastí a popsal obsah.Kola máme ve stanové přístavbě společně se stolkem a židličkami-už žádné sezení na bobku,jak afgánští uprchlíci,když jsme v minulých pobytech neměli v některých kempech na čem sedět.

10. Vypadá to moc hezky..a je to rozdíl než spát na seně    .Tak at vám to dobře šlape a přeje počasí..

11. Ahoj,zdravím cestovatele a přeju krásné počasí a hodně šťastných kilometrů na kole   Teším se na další fotky!!!

12. [14]: Ahoj, úplně stejné problémy měl dnes Vlk, teď shání hořčík. Na Tourmalet super výšlap za skvostného počasí. Pepa jezdí na italském speciálu Atala - tajnůstkář. Od tebe mám letos dobrý základ -v kategorii nad 50 let se držím v čele. Zítra přesun k Col du Aspin. Mějte se krásně !

13. Ahoj,tak jsme v pořádku doběhli do cíle B 7,95km,převýšení 5500m za 19:18h.Jsme moc spokojeni!

14. Dnes jsem si konečně zasloužil vrcholovou fotografii..oproti včerejšku bez křečí a i oproti včerejšímu večernímu skororozhodnutí vynechat dnešní etapu,tak úspěšně zdolán Vršič-jako včera do Tarvisia,ale odbočujeme po cyklostezce do Slovinska a přes Řateče a Podkoren dorážíme do Kranjske Gory.Je sobota,tak cyklostezka praská ve švech,navíc v Kranjske Goře se přidává k místnímu neskutečnému mumraji i průjezd masového silničního závodu,který pak v podobě sjíždějících stovek silničních cyklistů,potkáváme ve sjezdu z Vršiče,zatímco my stoupáme nahoru polovinou vozovky,uzavřenou pro automobilový provoz.Bylo to drsné-z Kranjske 11km,stoupání 14%,nespočet zatáček se zpestřením-24 očíslovaných,ne moc kvalitně dlážděných serpentin.V půli kopce nás zastihnul konec uzávěry pro automobilový provoz nahoru,tak se nás snad všichni lufťáci z Kranjske snažili dojet,než dorazíme na vrchol.Kupujeme colu,píšu esemesku našemu předchůdci Houbovi,který zdolal Vršič z druhé strany.Čeká nás cca 50km zpět do kempu,nejdříve přežít to dláždění dolů,rychle projet slovinským Harrachovem a po cyklostezce,která je teď v odpoledních hodinách zase poloprázdná,zpět do Itálie a přes Tarvisio do Rakous.V kempu jsme v půl sedmé,sluníčko stále pálí,tak do bazénu,do kterého chodíme jen my.Zítra se má počasí pokazit,tak asi odpočinkový den..za dnešních 104km si to oba zasloužíme.

15. Ahoj Fany,dnes vylet na Pic du Midi.Zitra Col d´Aspin.Uz stanujeme v zapomenutem kempu v Bulanettes bez wifi,tak se na par dnu odmlcime.Bonsoir

16. Tak odpočinkový den asi nebude,i když se to zpočátku jevilo velice dobře:

17. Col d´Aspin je za námi!

18. Ve dvě hodiny jsme se vrátili zpět do kempu z relaxační vyjížďky seniorů během jejich plánovaného dne odpočinku.Chtěli jsme se vrátit před předpovězeným deštěm,ale zatím spalující sluníčko.A co si představit pod pojmem relaxační vyjížďka seniorů během volného dne?Dvacet km poctivě rozdělených 50/50-nejdřive lesní asfaltkou mezi zapomenutými usedlostmi,pak na frekventovanější silničku s vrcholem s charakteristickým názvem Windishe Höhe,se stálým 18% sklonem na 4 kilometrech,okořeněným množstvím serpentin s navazujícím progresivním stoupáním..drsné,ale alespoň vím pro příště,že když se zvedá ve stoupání přední kolo,tak je to více než 18%.

19. Běžíme z bazénu,ze kterého nás vyhnali drobné kapky přicházejícího deště a vibrace na hladině od hromu a blesků z okolních kopců..jsem blahořečen za výběr pevné střechy pro letošní akci a spolu s marně bušícím deštěm na střechu karavanu,je to pro mne rajská hudba..

20. Neproležený odpočinkový den   bazén s "tryskovou masáží"a teď relax! SUPER DEN!!

21. Za sebou mame Silvretta pass 2031m, Fluelpass 2383m, Ofenpass 2149 m,mirime do Merana a zacnem stoupat na passo Mangham 2047m, a pak lazenskym tempem na Lago di Garda a finale do Verony, zdravime Vas.

22. Celou noc pršelo,je zataženo,pro mlhu nejsou vidět kopce kolem..dokonce ani ten nositel vůdčích myšlenek a progresivní prvek v našem týmu,Železný Karel,nechce v nejbližších minutách vyjet..to v Pyrenejích mají cyklisté určitě požehnanější počasí,co Tony?

23. Ještě dopoledne to hrozilo deštěm,museli jsme si v maringotce vymýšlet náhradní zábavu-zašívání,překolíčkování vlhkých svršků pověšených venku pod slunečníkem,příběhy Sherlocka Holmese se Karlíkovi v suchu maringotky čtou taky parádně atd.Kolem jedenácté občas vykouklo pichlavé sluníčko,tak do sedel!Cílem bude vrchol vysílače Gerlitzen 1909m nad Ossiacher See,sice nedaleko Villachu,ale bohužel ne nevysoko..Cíl byl v původním plánu,ale kilometry budou notně ořezané,částečně nahrazené vlakem,vyjíždíme pozdě.

24. Ahoj,u nas gut,zitra posledni sedlo a pak pohoda na Gardu.Kvuli horku presouvame dojezd do Trenta,aby jsme se nemotali ve Verone.Ted jsme v Cavalese,vsude moc jablek a vina.

25. Vzkaz pro mého mechanika Luboška:na tyhle seniorské výlety prosím příště přidat dozadu o 2 zuby více a bude zase na pár let pokoj ..Alpy třeste se!

26. Když se daří,tak se daří!   Radost z vás čiší!!!

27. Fany,jsem rád,že jste si to užili.Tady pořád nádherně.Dnes výšlap do horského střediska les Agudes+výšlap na kopec nad Garin,kde nyní stanujeme.

28. Skvělá práce,Fany,snad se těmi všemi komentáři prohrabu až se vrátíme. Ať máš strýčka, dnes se chystáme na dalš pasíčko z Tour Col de  Peyresourde.

29. Podle yr.no,norské stránky s meteo předpovědí,mělo tady,ve Wertschachu,pršet ve 14hod.Zvolili jsme tedy jen pohodový výlet údolím řeky Gail a kolem jezera Presseger See zpět domů tak,aby jsme dorazili pokud možno za sucha.Jižní stranu nevelkého jezera jsme objeli po asfaltce příjemně kopírující terén,mezi osamělými chatami,naopak severní stranu lemuje výpadovka na Hermagor,jednokolejka do Ketchach-Mauthenu rozparcelované příbřežní parcely se soukromým vstupem k vodě-"Strand,strand..",nápisy kolem,ale k vodě se dostanete jen po zaplacení vstupného,dokonce i velké dětské hřiště má pokladnu na vstupné a turnikety,jak na Bohemce.Krápat začalo v půl jedné,když jsme se zastavili na místní zastávce jednokolejky a se stále větší intenzitou nás doprovázelo až do kempu,kam jsme dorazili přesně ve 14hod.Sušíme,sušíme v předsíňce..ale v maringotce sucho,relativně teplo a vládne dobrá nálada.Zítra poslední den,ve čtvrtek ráno domů.

30. Zdravíme! Dnes po Col de Peyresourde stále výš do Peyrargudes.Odpoledne údolím Val d'Astau k jezeru Lac d'Oó-nedosaženo,cesta před jezerem strmě,jen pro pěší.Stále hic,hrozí úpal.Navečer prohlídka etapového města Luchon,cyklistice zasvěcenému.

31. Dnes do poledních hodin zataženo,nízká oblačnost,okolní kopce v mracích a sluníčko asi až někde v Pyrenejích,co Tony?Přesto jsme vyrazili za poznáním-na mapě zaujala cesta z městečka Bad Bleiberg,serpentinami vzhůru do hor,dokonce se napojující na Villacher Alpenstrasse směřující na Dobratsch.Nečekali jsme bůhví jakou kvalitu,ale za posledním domkem městské části Hüttendorf se úzká asfaltka změnila jen v obslužnou,kamenitou cestou,extrémně stoupající v ostrých zákrutách vzhůru.Karel jel jako stroj,já doplatil na lajdácký přístup k přípravě stroje před cestou-mírně sjeté pláště ve štěrku nezabíraly,nebo naopak poskakovaly na kamenech,jak kozičky dole v ohradách,takže jsem se zase často prošel a "těšil" se na sjezd dolů.Nevyjeli jsme,obrátili zpět,i když už ne moc daleko od napojení na legendární Villacher Alpenstrasse,ale přece jenom s jedním bonusem-mysleli jsme,že někdy příště po zdolání Dobratsche by jsme nemuseli sjíždět tak hluboko,až do Villachu,ale touhle nábližkou by jsme sjeli do Bad Bleibergu a po několika kilometrech zpátky v kempu-teď už víme,že se to nedá resp.nikomu to nedoporučujeme.

32. Zdar Fany a Karle.Dnes přesun autem 213km do Canillo v Andoře.Stále i autem držíme trasu letošní Tour.Jeli jsme přes Coll du Portillon,Port de la Bonaigua,nejkrásnější dvoutisícovka na trase,a Col del Cantó.Spíme v kempu Jan Ramon a zítra Port d'Envalíra 2408 m a pro nás cca 900m převýšení.Zdar.

33. Ranní odjezd z kempu..v 7:11h z Nötsche do Villachu,v 9:14h nach Wien..akorát tak čas,přečíst si dnešní drby rakouského regionálního tisku.

34. Přejeme cestu OK. Dnes první výměna duše. Ráno překvapivě prázdná. Stará záplata nevydržela včerejší horko během přepravy.😊

35. Už se s Karlem blížíme ku Praze,cesta končí.Budu přidávat již jen zprávy od spřäteleného týmu z Pyrenejí.Díky za podporu a pozornost .

36. Jedna krasná etapa končí,zážitky vydrží ještě chvílku,než budou "roupy" na další výzvy

37. Ahoj, tak jste asi šťastně doma. My dali Envaliru 2krát i od francouzských hranic. Samotný vrchol  silnice asi největším zklamáním. Zde, posedlí nejlevnějším benzínem, vybudovali 4 benzinky a další za kopcem směrem k Francouzům. Přes passo jezdí i dost aut, protože tunel pod ním je zpoplatněn.Okolí jinak pěkné.

38. Čekám od Tonyho ještě obvyklé fotky..mezitím snad konečně dojedu domu.Vydržte!

39. Mnohem hezčí je Coll ď Ordino bez mála dvoutisícovka, kam však na kole vyjel jen vítěz Envaliry, Pepa. A poblíž super vyhlídka Roc del Quer.

40. My vyjizdime z Mnichova rano v 6:00 jsme doma, natocili jsme 749 km a nastoupali 8970 metru, ahoj kluci Veckovi.

41. Právě přišla asi závěrečná zpráva od Tonyho-při závěrečné etapě u moře chyběla wifi,tak se ohlašuje až nyní,při průjezdu Plzní.Mise ukončena úspěšně..

42. Zakončení bylo také parádní..pronajali jsme si mobilhouse u Narbonne Plage a chodili se koupat.

43. Fany, Senioři ZÚ vydávají závěrečnou fotku z akce Le Tour de France Revival a žádají o její zveřejnění. V 11.40 vystoupením Šedého Vlka v Neratovicích akce úspěšně završena. Dík.