Scénář na září-do odjezdu zbývá 7 dnů

Po letech na dvoutisícovku opět spolu..

Repríza článku ze závěru července,již ne prvoplánově oznámení akce,ale administrátorská pomůcka-do odjezdu výpravy již nový článek nevyjde a aktuální akce bude tedy hezky první na seznamu článku pro případné komentáře a nebudete muset nepohodlně rolovat zpět v seznamu a hledat v komentářích uváděné novinky z akce.

S letošní chystanou výpravou vysočanského týmu bude mít problém nejen naše komandující,neboť sedla osedlají současně tři/!/ vysočanští výpravčí..já,Tony a Emílio,a doufám tedy,že nás tak počátkem září na vysočanských perónech opravdu nezastihnete,ale jeden drobný problémek zbyde i na mne-jak opět nazvat tradiční zářijovou výpravu.Od prvopočátků týmu si každá alpská cesta ekipy SeniorTour2000 nesla hrdý přídomek,charakterizující dominantu té které výpravy.Problém ale nastává,jestliže se do dané oblasti po letech vracíme a zdoláváme třeba stejné vrcholy a název výpravy je již tzv. "vyjetý" z minuých let.To se v naší historii několikrát stalo a letos tedy nás to čeká opět,neboť se spolu s Železným Karlem vracíme již potřetí/!/ za sebou do rakouského Wertschachu na A/I/SLO pomezí a bereme spolu navíc Tonyho,Emília,Vlka a Radka,společnou sestavu,která již s námi absolvovala v minulých letech cest několik,a která mezitím vyrostla z dětských plenek a nepojede tedy zcela bez zkušeností.Protože jede tedy sestava v maximálním počtu,tak název se sám lehce nabízí..po SeniorTour Mangart 2015,SeniorTour Alpenfreude 2016/..název našeho kempu ve Wertschachu/,přídáme jen příponu,která bude charakterizovat rozšířenou sestavu týmu,konkrétně tedy SeniorTour Alpenfreude XXL 2017.
Termín:2.9.-7.9.2017,tento termín platí pro Tonyho,Emília,Vlka a Radka.Otcové zakladatelé,já a Železný Karel,si pobyt ještě o dva dny prodloužíme na náš obvyklý týden.
Destinace:Camping Alpenfreude,obec Wertschach v rakouských Korutanech.Tony a spol.ubytování v domečku,já s Karlem opět v osvědčeném karavanu.
Plánované trasy:
Kemp-Tarvisio-Pontebbana/cyklostezka po zrušené žel.trati-výjezd na passo Pramollo.
Kemp-Tarvisio-výjezd na Mangart 2103m ve Slovinsku.
Kemp-výjezd po Villacher Alpenstrasse na skoro dvoutisícovku Dobratsch nad Villachem.

Kemp-Goldeck Panoramastrasse..to jsme ještě s Karlem za minulé dva pobyty nestihli,tak snad konečně letos,v klidu po odjezdu zbytku výpravy!
Všechny trasy již osvědčené a vyzkoušené při minulých pobytech,vše samozřejmě k diskusi a na výběr dle přání jezdců,ale doporučujeme první tři trasy z výše jmenovaných.
Bonus:Po dvouletých zkušenostech nabízíme s Železným Karlem perfektní znalost destinace a tras,skoro 100% jistotu pravých cyklistických zážitků,bazén volně k použití před i po vyjížďkách,jen to alpské vrtkavé počasí ovšem neovlivníme,ale pevná střecha nad hlavou v případě nepřízně počasí vše zachrání,zmoklým pomůže v kempu sušička i dobře zásobený bar.

SeniorTour Mangart 2015..kdo další z vysočanských týmových kolegů se s námi bude letos také radovat na této ikonické dvoutisícovce?

1. I když jsme to s Karlem předpovídali a vlastně kolegům z týmu po loňských,předloňských vlastních zkušenostech to samé navrhli,tak po diskusích vykrystalovala asi již pevná trojice výletů,která nás v příštím týdnu čeká: a/výjezd na Mangart. b/po zrušené žel.trati,dnes cyklostezce Pontebbana do Pontebby,přejezd passo Pramollo a přes Hermagedor domů. c/výjezd na vrchol Dobratsch nad Villachem. Prioritou je Mangart,vše je podmíněno samozřejmě počasím,výslednou Trojkorunu je ještě vhodné proložit odpočinkovou projížďkou/..také zčásti po bývalé žel.trati/do Kranjske Gory-samozřejmě nutné výchozí místo pro zdolání Vršiče z naší strany,který ale není letos naší prioritou,nebo pro toho,kdo miluje Pec a Špindl,ten mumraj přeplněných horských středisek s lanovkami,stánky s cetkami a davy korzujících lidí,navrhoval bych raději idylické zakončení několik kilometrů před Kranj.Gorou u dvojice jezer Lago di Fusine Inferiore a Lago di Fusine Superiore..už ty názvy lákají,že?

2. Zdar,tak jsem poslední dny léta věnoval výletům a koupání ,zvláště když příští týden možná ani jezdit nepůjde

3. [2]: Nestraš ,mění se to každým dnem jako posledních 14 dnů..teď právě ale naopak k lepšímu-od neděle do čtvrtka zase zpátky sluníčko,ale buď připraven stále na nejhorší .

4. Pozdrav z RSM posílají Dusítka.

5. Výprava vyjíždí..Ahoj,čekáme ve Vídni na přípoj do Villachu,ale fotky jsou ještě z ranního odjezdu z Phy,kam nás přišla doprovodit i Broskvička po noční směně..více fanynek a fanoušků týmu se nesešlo.

6. Včerejší příjezd do kempu,alespoň první trojice/já,Tony a Železný Karel/,v pořádku.Vlak.spoje načas,celou cestu sice za okny déšť,ale výstup v cílové stanici Nötsch již jen pod zataženou oblohou a posledních 4,5km do kempu,jediných to včera strávených na kole,skoro na suché silnici.Krápat začalo hned po příjezdu do kempu,když jsme vybalovali v karavanu a Tony v domečku.Deštík se bohužel změnil v intenzivní liják,který vydržel až do noci,bohužel doprovázel z nádraží v Nötsch i zbytek výpravy,která odjížděla z Phy o 2hod později a do kempu tedy dorazila po hrdinném boji s živly během noci..

7. Po včerejší heroické cestě do kempu se trojice z vedlejšího domečku dala obdivuhodně do kupy,takže jsme všichni po půl desáté vydali od kempu do Kranjské Gory na seznamovací jízdu.Počasí oblačné,chladno,ale v prvním zahřívacím stoupání už nám bylo dobře.V Tarvisiu odbočujeme na cyklostezku po tělese bývalé žel.tratě a mírným stoupáním/klesáním dorážíme v polojasném počasí do slovinského Špindlu,do Kranjské Gory.Přestávka na občerstvení a na zpáteční cestě plánotuané dvě odbočky:do areálu mamutího můstku v Planici a k dvojici jezer Lago di Fusine.

8. [7]: Kdo neskáče není Čech!

9. Ahoj všem,dnes podruhé zdolán Mangart 2103m/2015,2017 já s Železným Karlem/,premiérově i zbytek výpravy/Emílio,Vlk a Tony/,Radek rozumně zhodnotil své šance a počkal na ostatní pod vrcholem.Podrobnosti a foto zítra

10. Zdar dalším výzvám!!

11. Tak zase se k dokumentaci včerejška nedostanu-jedeme společně vlakem do Hermagoru,kde se rozdělíme:já s Karlem si vyšlápneme horské serpentiny na Eggeralm See,hoši z domečku mají svůj program.

12. Fotky ze včerejší královské etapy na Mangart.

13. Po nekonečném 9km stoupání,plném bezejmenných zatáček a oblouků,kterým naopak vévodilo 14 očíslovaných pravých alpských vraceček,jsme se s Karlem dostali do pásma horských pastvin kolem 1415 metrů nad mořem,pojmenovaných trochu honosně Egger Alm See podle místního "jezera",které připomínalo spíše rozlehlejší napajedlo pro dobytek z okolních vymýcených strání,zdroj obživy pro pár místních sýrařských farem..jinak ale nádherný kus zeměkoule.

14. Ještě milý odpolední pozdrav z daleké domoviny-náhodné setkání v nymburské osvěžovně Žofín.Emíliova Lenka po 100km cyklistickém výletu na Kokořínsku a jedíné volné místo u stolu bylo u Černocha s Houbou,kteří se dávali dohromady po pravidelném švihu.

15. Včerejší poslední společný výlet/..dnes ráno kluci odjížděli/,se po všech stránkách vydařil.Předpověď počasí sice strašilo odpoledním deštěm,ale po snídaní odjíždíme v příjemném polojasném podnebí.Vyrážíme z Nötsch po cyklotrase R3 dolů podél řeky Gail do Villachu,odkud nás čeká vrchol dne-stoupání po Villacher Alpenstrasse na místní monument,vrchol Dobratsch.

16. [15]: A co dopad,Tony?..ten je nejhorší,let je brnkačka.

17. Zdravíme domů,ráno jsme osiřeli,kluci odjeli a touto dobou už asi líčí zážitky doma.Nikde jsme dnes nebyli,dopoledne zataženo a střídavý deštík,odpoledne zatažene a trvalejší deštík.V tom dnešnímbezvládí nás alespoň potěšila Broskvička,která poslala snímek ze setkání zbytku vysočanského týmu s Jarouškem Jungrů.

18. Ahoj,tak passo jsme včera zvládli a honička nebyla,v kempu docela brzy,ale nejdříve poslední koupání,předbalení na ráno,večeře a nakonec rozloučení s majiteli v baru,takže už na článek a fotky nezbyl čas..stejně jsme šli spát o půlnoci.Fotky a závěrečný den budou,ale až doma.Právě teď v osobáčku z Nötsch do Villachu a večer doma.

19. Zatím pracuje wifina ve vlaku bez problémů,tak se vracím se k včerejšímu poslednímu výletu našeho rakouského týdne s Železným Karlem-obava z náročnosti i délky,jakož i závěrečného balení,uklízení atd.nás vedla k tomu,že jsme z kempu vyjeli dokonce před devátou hodinou..jak podotýká Karel na protějším sedadle na můj dotaz:"Tři minuty před devátou."Cestu do Tarvisia,kde se napojíme na cyklostezku Pontebbana známe nazpamět,nikde se nemusíme zdržovat,letíme s větrem v zádech..

20. Jednoduše, jsem rád, že jsem mohl být účastníkem této sportovně hodnotné, přírodně čarokrásné a společensky důstojné cykloakce.

21. Ještě poslední zkompletování dokumentace-videa tras z Wertschachu,které se mi bohužel nepodařilo zařadit v týdnu do aktuálního denního zpravodajství.

22. Doplňuji chybějící dokumentaci výletů.