Jezero Milada

Spíše jako jezero Loch Ness..

Již brzy končící babí léto bylo poslední pobídkou k včerejšímu,dlouho plánovanému výletu k napuštěnému jezeru Milada u Trmic.Start plánovaný v Ústí n/Labem,konkrétně na výstupní stanici lanovky Větruše nad městem.
Na Větruši se dlouho nezdržuji,stylová restaurace,upravený park,ale výhledy z terasy žádné,mlha a vtíravá zima..Po kamenitých serpentinách,kluzkých a pokrytých různobarevným listím se zahřívám alespoň navenek při extrémním stoupání na Soudný vrch.Cesta značená jako cyklostezka 3009 mne uspokojuje až při následném klesání,v serpentinách dolů do průmyslových Trmic,celou cestu v mlze svítím přední i zadní blikačkou,je půl jedenácté.Zbývá napojit se na cyklostezku 3071,vymotat se z bludiště letitých továrních hal,používaných i zarostlých železničních vleček a pak podle infotabule je už někde v mlze přede mnou cíl,jezero Milada,proto jen z přiložené fotografie si mohu udělat představu,jak velké území bylo zrekultivováno a kolik nepoužívaných důlních pracovišť bylo po dokončení těžby vodou zatopeno.

Nástupní stanice lanovky je na střeše OC Forum v centru Ústí-trochu hledání,pak přežít pár udivených pohledů,než jsem se dostal s kolem z nákupní galerie od luxusních butiků k výtahu a nechal se vyvézt na nástupní plošinu.Lanovka pulsuje v 15ti minutových intervalech a zrovna mi jedna ze dvou premávajúcich odjela,tak čekám,až se z mlhy vynoří kabinka moje,kterou mám ale sám pro sebe..mlhavé a mrazivé počasí nikoho k procházce po Větruši neláká.




Výstupní stanice na Větruši a kdesi v mlze pod námi Ústí n/Labem.


Trasa heslovitě:Ústí-Trmice-jezero Milada 3009,3071-Roudníky 3009-Habří-Hliňany-Habrovany-Radejčín-neznačeno Kletečná-Velemín a po modré značce Oparno a navazující cyklo 25 Opárenským údolím dolů do Malých Žernosek na plánovaný přívoz na pravý břeh do Velkých ŽernosekÚžasný..smajlík bude vysvětlen níže.

Jezero Milada..na první pohled spíše jako jezero Loch Ness,ale z mlhy se naštěstí nevynořila místní příšera,ale jen zvědavá labuť.

Tak co,koupat nebo ne?..voda byla ale teplejší než ve WertschachuÚžasný.


Opárenské údolí-celou cestu z Velemína dolů do Žernosek kolem několika starých mlýnů,zříceniny hradu Oparno,tunýlkem pod tratí a z Opar.údolí rozcestí současbě i po žluté turistické značce,která směřuje z vrcholu Lovoše a připojuje se k cyklostezce č.25 a směřuje mezi vinicemi nad Žernoseky až k přívozu.

Přívoz Malé Žernoseky skončil provoz koncem září,prám na břehu,převozník nikde,jen důchodce vedle se vyhřívající na odpoledním sluníčku a s plechovkou barvy v ruce,se na lavičce potutelně pod fousy usmívá..nu což,musím trochu upravit závěr cesty,který byl po pár kilometrech po protějším břehu plánován až do Roudnice n/Labem a až pak vlakem do Prahy/Plzně..

..a protože se mi ani nepodařilo místo přívozu stopnout remorkér,tak dále kolmo po levém břehu do Lovosic.

Závěr byl trochu hektický-v Lovosicích jsem zjistil,že jsem se cestou kochal trochu více a zbývá cesta ještě do Prahy a Plzně.Na poslední chvíli jsem s kolem naskočil na zadní plošinu rychlíku R 687 a uháněl ku Praze..průvodčí uznalý,cestujícím jsem se snažil nepřekážet.V Praze na šestém nástupišti příjezd cca v 17.09,běžím na druhé a ještě se vmáčknu do rychlíku do Plzně v 17.12,doma po sedmé večerní.
Ještě vysvětlivka k tradičnímu videu záznamu trasy:v Lovosicích jsem záznam vypnul,pak nedopatřením asi opět oživil a pak už definitivně někde cestou za Lovosicemi ukončil-uhánějící šipka z Lovosic tedy nejsem já na kole,ale R 687 dodržující jízdní řád na cestě z Děčína do Prahy,ke konci záznamu dokonce jako Airbus mířící ku přistání v Praze..Úžasný.

Komentáře

  1. Ráno při dnešním střídání opět rozjezd vysočanských cyklistů do všech světových stran-po delší době střídám "dobrého holuba" Houbu a ten se vydává na silnice Hradecka.Po hodince zase Tony směřuje do Jizerek či Krkonoš za Vlkem,Emíliem a Lenkou-upřesněno bude cestou,dle meteo radarů..podle nyní došlé zprávy již víme,kam jejich cesta směřovala.

    OdpovědětVymazat
  2. Video se záznamem včerejší krkonošské trasy:

    OdpovědětVymazat
  3. Jen závěrečná perlička k mé včerejší denní směně..ráno jsem vystřídal Houbu,ten odjel hltat kilometry,pak Tony a směna probíhala v obvyklém rytmu až těsně před odchod do šaten.Volala pí.Houbičková:"Fando,prosím tě,Houba..",ve mně zatrnulo,když jsem slyšel ten roztřesený hlas,že měl snad Houbička bouračku,ale naštěstí ne,jen asi nechal ráno v práci veškeré klíče.Až pak jsem si všimnul odemčené skříńky a svazku klíčů..v rychlosti jsme dohodli logistiku,aby pí.Houbičková nemusela jet až do Vysočan,klíče jsme poslali za pár minut po ptg fírovi na vyzvednutí v Počernicích.

    OdpovědětVymazat
  4. Kdepak,zadna nehoda,jel jsem z Paky domu,krasnych 105 km,jen to slunce chybelo...Dik a mej se H.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat