Deštivý Bayerischer Wald

Polojasno,pak mlha,nakonec déšť a tma..

Včerejší běžkařský výlet na Šumavu se nadobro zapíše do mých letitých sportovních análů a pevně věřím,že si důkladně zapíši za uši to,čeho se příště vyvarovat,ale raději popořádku..plánovaná trasa:Špičák-Hofmanky do stopy-Gerlova Huť-jen na skok jezero Laka-Zlatý Stoleček-Horní Ždánidla-Gsenget CZ/D-obkroužit masiv Gr.Falkenstein-Zwieslerwaldhaus-Debrník-Železná Ruda.
Jezero Laka-počasí se rapidně zhoršilo,sice stále docela teplo,ale mlha přede mnou,mlha za mnou..


Zasloužená odměna-dlóóuhý sjezd na Horní Ždánidla a rozc.Gsenget-starý a vlhký sníh,dvě stopy i manšestr,v měkkém sněhu se dalo krásně plužit,ve sjezdu rychlý tak akorát,takže ani takový strašpytel jako já,se nebál..jaká změna oproti předsilvestrovské návštěvě,kdy jsem v opačném směru ze Zlatého Stolečku v ledovém korytu při sjezdu zpět na Laka umíral strachy.


Pohled z býv.Horních Ždánidel na německou stranu.


Turistický přechod Gsenget CZ/D a na německé straně království neporušeného sněhu.


Můstek přes Prášilský potok a pohled na přechod z bavorské strany.


Dole poslední idylický pohled na českou stranu se siluetou Poledníku a nyní již jen telegraficky-velice jsem podcenil svůj časový i kilometrický odhad aktivity na německé straně.Trasy mám projeté na kole i částečně pěšky,ale rozhodujícím minus faktorem se ukázalo množství sněhu a úplná absence projetých..ani od místních sportu chtivých,stop.Od přechodu Gsenget jsem druhou půlku výletu prakticky 20km jen prošlapával stopu v místy metrových návějích,se stálou nadějí,že na stopu od místních narazím.S přibývajícím časem ubývalo denního světla,přidal se vytrvalý děšť,úplně promočené oblečení,při bloudění a snaze zkrátit si cestu i 2x pád závějemi do potoka.Zachránila mne částečně čelovka se kterou jsem dojel/došel až pod Falkenstein,pak po prošlapané turistické stezce dolů až do Zwieslerwaldhausu,kde již dosloužila.Pak již v úplné tmě,s běžkami v ruce a indiánským během na Debrník a do Železné Rudy,kde jsem chytnul poslední osobák ve 20:05h domů,ve vlaku zimnice a křeče do stehen.V Plzni mne zeťák naložil do auta a dovezl domů,dámské osazenstvo mne bez rozpaků svléklo,ošetřilo a napojilo,s kapačkou a bažantem u postele jsem prožil neklidnou noc.Znovu se omlouvám za strach,který jsem rodině způsobil,již nikdy více,slibuji.

Komentáře

  1. Železný Karel6. ledna 2018 v 15:27

    Na Tři krále-o komín dále!Už si dovolujeme i přes 50km/52km/..dnes nás vytáhlo slunce ven .

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: To stýskání po kole začíná nějak brzy,ne?

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: Dobrá reakce..rozdíl jen v tom,že já to měl neorganizované .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat