190,191,192

3x 1000 kolem jezera Laka..

Včera další z Ivánkových výprav po tisícimetrových vrcholech ČR,tentokrát bez kompletní lovecké družiny,neboť Senoš ze zdravotních důvodů absentoval-původně jsem si oba mysleli,že to byla chabá výmluva kvůli účasti na oblíbeném tenisu,ale budiž..jenže během výletu došla od Senoška zpráva,že byl při ošetřování svého domácího včelstva poštípán a tak byla nakonec původní zdravotní "výmluva" milostivě akceptována.
Trasa:Nová Hůrka-po modré na rozc.Nová Hůrka a velice prudký nástup na první tisícovku včerejší trojkombinace,Hůrecký vrch 1099m-zpět lesními pěšinami na modrou k hrobce rodu Abelů na býv.Staré Hůrce-opět prudký výstup divočinou po polomech a vývratech na Dřevěnou hůl 1206m-přes býv.samotu Vysoká hůl k jezeru Laka-po červené přes rozc.V zátočině pod Polom-závěrečný výstup na Debrník 1336m,kde jsme pomalu zjišťovali,že nestihneme plánovaný zpátečný spoj z Železné Rudy,tak jsem jako místní znalec navrhnul variantu zpáteční cesty,která by nás navedla dolů do Železné Rudy.Chtěl jsem využít část cesty na Gr.Falkenstein,kterou jsem v minulosti již několikrát použil,ale minul jsem pěšinu a vedl jsem naši minivýpravu neomylně podél hraničních N/CZ směrníků sice po vyšlapané pěšině,ale neskutečně prudkým a nepříjemným sestupem přímo do Medvědích jam ve Ferdinandově údolí.Překonávali jsme koryta potoků,rozblácené mokřiny,přelézali padlé kmeny,ponechané svému osudu..sice jsem věděl,kde jsme,ale nevěděl jsem,kam až dojdeme.Naštěstí jsme neporušili zákaz vstupu do 1.zóny,narazili jsme na rozcestí s tzv.Stykovou cestou,která nás již příznivějším terénem dovedla k civilizaci,na rozc.Zámecký les,kde jsme si odpočinuli,sečetli rány,četné šrámy a pokračovali již v klidu do cíle a odjeli u Rudy pozdějším vlakem.Doufám,že jsem Ivánka od dalších dobrodružství neodradil a dále se hlásím na další výpravy.

Č.190-celkem nezajímavý vrchol Hůreckého vrchu 1099m,ve starém,trochu strašidelném lese,plném starých nebo mrtvých stromů.


Č.191-Dřevěná hůl 1206m vrcholová skalka sice zarostlá,ale kupodivu s nádherným skorokruhovým výhledem,odměnou za těžký výstup.


Tzv.Havránkova průrva,jedna s přístupových cest na vrcholovou skalku,kterou podle serveru Tisicovky pojmenoval první objevitel.Ivánek včera ale unikátní přístupovou cestu nezdolal,protože článek nedočetl do konce a nezaznamenal tedy,že bágl se tahá průrvou na laně za sebou,ne na zádech.Na vrchol jsme tedy vylezli klasickou,méně atraktivní cestou.




Č.192-na vrcholu Debrníku 1336m již s úsměvem,dnes splněno,ale ještě neví,jaké nás čeká zakončeníÚžasný..

Komentáře

  1. Včerejší výlet do Českého ráje se povedl.Nebylo to nic těžkého,ale i tak to měl Honza Rychtařík dobře připravené.

    OdpovědětVymazat
  2. Byl jsem včelkami Mája327 a Mája411 z našeho roje poštípán do obličeje..vypadám jak ten živý Ken,který přijel minulý týden do Prahy na další plastiky,tak bych na fotkách z výletu nevypadal dobře.Až splasknu určitě zase pojedu !

    OdpovědětVymazat
  3. Já po včerejšku bez sportu,dnes totiž otevírání další z vánočních zážitkových poukázek-procházka plzeňským historickým podzemím s odb.výkladem.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat