Úterní bleskovka

Za kulturou..

Dnešní trasa:Plzeň-Třemošná-Zruč-Žichlice-Kaceřov-Břízsko-na Borek krásnou silničkou plnou serpentin,rozdělující Přírodní park Rohatiny a Přírodní park Horní Berounka,která klesá hluboko dolů k soutoku Střely a Berounky u Liblína.Silnice/cyklostezka Baroko III.pak opět vystoupá nad obzor,projíždí Kozojedy a míří ke Kralovicům,ale já obočuji do lesů a polí směrem na Buček a Výrov a zastavuji u kláštera v Mariánské Týnici.Již při minulé návštěvě jsem si v programovém kalendáři zatrhnul 16.červen,kdy ve zdejší výstavní síni vystřídá výstavu skla výstava obrazů,kreseb,plakátů,knižních ilustrací Bohumila "Bimby" Konečného,plzeňského rodáka,spolužáka Miroslava Horníčka.Za mých mladých let mne Foglarovky nějak minuly,ale jeho knižní ilustrace dobrodružných povídek Otakara Batličky jsem miloval.
Více o životě a díle Bohumila Konečného: http://bimba.cz/dilo/

Perlička na závěr návštěvy-cesta na výstavu byla sice plánovaná,ale hezky pěšky a se ženou ruku v ruce.Když jsem se tady ale najednou ocitnul na kole,tak jsem plány změnil-s prosíkem za paní pokladní v klášteře,že nemám zámek a jestli bych nemohl někde nenápadně uložit kolo během prohlídky.Paní ochotná,vnitřek areálu je i monitorován,nemusím se prý bát...Během prohlídky jsem kvitoval,že je ve výstavní síni položen koberec,nerušil jsem klepáním kufrů cyklistických treter,ale ten odchod..Expozice je v prvním patře,schodiště letité,dřevěné a poctivé,napuštěné a vyblejskané..chvilka nepozornosti a letěl jsem jak namydlený blesk až na podestu,hrozný rámus a odjížděl jsem navíc i s bolestivou památkou.
Video se záznamem trasy: https://www.relive.cc/view/1648529085

Kája Saudek o něm napsal:"Konečný,to byl člověk,který uměl v roce třicet sedm nebo třicet osm to,co dnes v Americe umí sotva pár desítek malířů.Byl neporovnatelný s čímkoliv.Tento Bohumil Konečný,zcela zapomenut a za života neuznán,byl absolutní génius,který už jen tak nebude.To,co umím,mne naučil on."




Z Mariánské Týnice výlet pokračoval do Žihle na kofolku-Mladotice-Horní Břízu a přes Třemošnou zpátky domů 130km.Oproti předpovědím počasí proměnlivé,sluníčka moc nebylo,vestička se užila..hezký výlet s bonusemÚžasný.
Obecní lesy Mladotice-na zpáteční cestě zbyl čas i procházku lesem,ale bez houbařského potěšení..šišek hodně,hub málo.

Komentáře

  1. Až po cestě do Týnice a výstavě samotné jsem z Konečného životopisu zjistil,že jsem nevědomky část trasy putoval i v jeho stopách-v r.1943 odešel od Bati ze Zlína,zbytek války strávil v Piplově mlýně poblíž výše zmíněného soutoku Střely/Berounky a v Liblíně.O rok později se oženil s Evou Oppeltovou,seznámili se v Borku,který leží nad Liblínem,a přes který jsem také projížděl..jet stejnou cestou i zpátky,určitě bych se rozhlížel i jinýma očima

    OdpovědětVymazat

Okomentovat