Gr.Falkenstein

Zima je tu,ale na běžky ještě brzy..

Trasa:Železná Ruda,hotel Ostrý,zastávka NAD-Debrník rozc.-Zwieslerwaldhaus-Gr.Falkenstein 1312m-Zwieslerwaldhaus-Debrník-Železná Ruda-Alžbětín 22km.
Video se záznamem trasy: https://www.relive.cc/view/1987673017


Na vrcholu velké překvapení a za mne mírný povzdech..naposledy jsem tu byl s posledním sněhem na jaře a mezitím se nachýlila ke konci stavba nové chaty, započatá v červnu letošního roku. A mírný povzdech ?..navždy zmizí romantika staré dřevěné chalupy, která tu vítala turisty po desítky let a bůh ví, jaký osud jí čeká po otevření novostavby. I v té nejrušnější sezóně jsem tu potkával tak do deseti lidí a nyní plánovaná společenská místnost pro 85 lidí a 40 lůžek, tak nevím..




Celou cestu jsem nepotkal živou duši, na vrcholu také sám. Rozhledy oproti poslední návštěvě minimální viditelnost, ale není zima ani vítr, po získání výškových metrů nad Zwieslerwaldhausem 15cm nádherného prašanu.




V Debrníku docela dobrý čas,tak se nevracím na start do Rudy, ale kolem bývalých kasáren PS do Alžbětína.Pohraničníci se do tehdy nového areálu přestěhovali v 70.letech, když budova býv.debrnického zámku přestala vyhovovat. Mám trochu času pročíst si pozorněji i několik info panelů naučné stezky Železné opony a nejvíc jsem se tedy nasmál u plánků desítek místností a inventáře roty i s německým překladem, které prý vypracovala západoněmecká výzvědná služba..jó, kde jsou ty časy:kancelář politruka, kancelář instruktora SSM, ubikace záložníků/částečně sín tradic, promítárna filmů atdÚžasný..


Zpátky do Nýrska opět busem NAD, ale teplo mám jen pro sebe, jen na Špičáku nastupuje starší dvojice, která se mnou cestovala i ráno, tak se s porozuměním zdravíme.

Komentáře