Kolem jezera Laka

K jezeru podruhé, ale už na běžkách..

Oproti mým kamarádům, Emíliovi, Tonymu a Houbovi, jsem včera naskočil do stopy o pár dnů později, což se ukázalo vzhledem k stávajícím povětrnostním podmínkám určujícím faktorem k vyznění mé letošní běžkařské premiéry.
Trasa: Plzeň 5:20h vlak-Špičák-Hofmanky s úmyslem nastoupit do stopy, mlha, nikde nikdo a stopa taky nikde-Gerlova Huť, tady byla už stará slehlá stopa od lidí, tak na Ašerlák a po Armádní na Rudskou křižovatku-směrem na Laka jen hluboké stopy nějakého pěšáka, pokračuji houpavým stylem k jezeru-chtěl jsem se podívat ke Zlatému stolečku,ale cesta komplet zavátá, bez stopy a navíc začalo pršet s hustou sněhovou krupicí, tak k nouzovému nocovišti u bývalé Staré Hůrky a po Armádní zase zpátky na Gerlovu Huť-po Dálnici kolem Sklářského vrchu na Zámecký les-rozc.Debrník-Železná Ruda centrum žst. 38km.
Video se záznamem trasy: https://www.relive.cc/view/2028145915

Již jen pohled před večerní kontrolou před výletem napoví nejoblíbenější a nejpoužívanější loňskou pomůcku..modrý Swix Extra.


8:15h nástupní místo, Hofmanky.


Pohled z Gerlovky na Ašerlák v dáli, občas kolem projede auto, ve stopě nikdo.


Jezero Laka..ještě skoro idyla, pak celé odpoledne jen déšť se sněhem,déšť s deštěm a vítr Úžasný.


Po příjezdu již jen komentář Železnému Karlovi,který mi radil "..teplou sprchu, groček a postel ! Ať funguješ a nejen o svátcích !"
Všechny rady jsem si vzal k srdci, již po hygieně, ale..v batohu voda,čapáky i rukavice ždímu, mikina a tílko vlhké, neb jsem si mimořádně s sebou nevzal nepromokavou bundu, vodu mám dokonce i v pouzdru na brýle Úžasný..a taky vlastně vůbec nevím, jak ty km narostly: Hofmanky-Gerlovka mlha a bez stopy-z Gerlovky na Rud.křiž.stará stopa jen od lidí-Laka bez stopy-Stará Hůrka a zase Rudská křižovatka, od Laka začalo pršet se sněhem a vítr a to celé odpoledne, takže i ty jakés takés stopy zaváté, že to nejelo ani z prudkého sjezdu-Gerlovka-pak nekonečné trmácení na Zámecký les a to už mne honil čas, ale nedalo se zrychlit, z kopce to nejelo a já byl hotovej-Ž.Ruda centrum 15:49h a vlak v 16:12h,tak jsem stačil koupit naproti plechovku Coly a sušenky, přezout a zabalit lyže, ve vlaku třesavka, i když se topilo. SKOL !!

Komentáře