Křivoklátsko a okolí

Nahoru a dolů..

Dolů k řekám, nahoru do kopců..mé obvyklé výletní motto se včera vyplnilo měrou vrchovatou. Sjezdy a výjezdy ke Střele a Berounce, neznámé kouty CHKO Křivoklátsko.
Trasa: Plzeň - Třemošná - Dolní Hradiště - Hodyně - Všehrdy - Chříč - Zvíkovec - Hradiště - Čilá - Skryje a stejnou cestou jako s Karlem na průsmyk Suchá jedle, Janušky a Křižovatky, kde jsem ale neodbočil vlevo, ale po přeplánovaném okruhu na Líšeň - Jablečno - Drahoňův Újezd a přes Mlečice zpět k Berounce dolů do Zvíkovce - Chříč - Brodeslavy - Kaceřov - Nynice - Třemošná - Plzeň 161km.

Nenápadná obec Chříč na severním Plzeňsku..muzeum každodennosti, pamětní síň pěvkyně Milady Šubrtové, mini pivovar Chříč, jehož výrobek nás s Karlem překvapil minulý týden ve Skryjích, i když já jsem ve včerejším dusnu spíše ocenil fungující kohoutek s pitnou vodou na dětském hřišti na tiché návsi.


Klesání na silnici od Chříče do Zvíkovce..nejdříve stoupáte pozvolna otevřenou krajinou a dalekými výhledy, řeku jen tušíc kdesi v údolí. Po vjezdu do lesů CHKO Křivoklátsko následují ve sjezdu nádherné serpentiny, hlaďouký asfalt, jen ty výhledy na Berounku chybí. Ty se otevřou až opravdu tou poslední serpentinou, když vjedete z lesa na silniční most přes řeku. Obec Zvíkovec se táhne na druhém břehu nad řekou do dalších serpentin stoupání, tudy se budu ale vracet až zpátky ze Skryjí domů.



Původně jsem zpáteční cestu plánoval spíše ke Zbirohu, ale neodolal jsem a vyjel si Zvíkovecké serpentiny i nahoru zpátky na Chříč a až cestou jsem upravil itinerář..


Alpské serpentiny jsem si sice užil, ale delší závěrečný okruh mne nakonec vytrestal. Za Chříčí začal sílící vítr přinášet zprvu osvěžující dešťové kapky, které mne se vzrůstající intenzitou donutily dokonce bivakovat hodinku v autobusové čekárně kdesi v polích před Kaceřovem. Protože ale déšť neustával a taky díky nastupující únavě a blížícímu se večeru, jsem stejně musel pokračovat a dojel domů mokrý a na blikačkách.
V dešti nad Kaceřovem..houbaři se mohou těšit dále, z lesů už se zase páří. Domů ještě 50km Zamračený.

Komentáře