Odpolední

Slaměný vdovec se nenudí..

Ale slaměný jen momentálně, žena totiž opět v lázních, tak je mi doma smutno. Minulý výlet do Chudenic na oběd znemožnila bouřka přes cílem, dnes mne zahrádka pivovaru Stará škola naopak přivítala s otevřenou náručí..
Trasa: Plzeň - Dobřany - Dnešice - Roupov - Křenice - přímo u paty stoupání do Trnčí mne zastavila siréna a červený praporek, nahoře v lomu právě začaly trhací práce, další siréna mne pouští dál, ve vzduchu je cítit střelný prach - Chudenice a pozdní oběd - Koloveč - Čermná - Merklín - Dnešice - Dobřany - Plzeň 110km.

Pivovar Stará škola na Mírovém nám.165, přímo pod starým zámkem Czernínů v Chudenicích - expozice věnované významným osobnostem spojených s místním zámkem - Josefu Dobrovskému, Jaroslavu Kvapilovi a Czernínům.


Dnešní nabídka na čepu, na mne zbylo nealko Birell pomelo Úžasný.


Když už projíždím kolem Chudenic, tak jsem si po delším čase neodpustil romantickou zajížďku po Naučné stezce Žďár kolem zámku Lázeň, nedaleko starého zámku.Na svazích vrchu Žďár NPP Americká zahrada, na vrcholu kamenná rozhledna Bolfánek. Protože je terén po deštích bahnitý, tak mířím hlavně ke dvěma jezírkům, kde Jaroslav Kvapil čerpal námět a psal libreto k Rusalce, premiérově uvedené v dubnu roku 1901.



Komentáře