Procházka okolím Božího Daru II.

Včera na Plešivec..

Jáchymovský lázeňský pobyt se rychle krátí/,,..tentokrát ne můj, ale manželčin/, tak se po týdnu opět vracím společně poznávat místa v okolí. Musím uznat, že Krušné hory, mně dosud tak neznámé a jen párkrát v minulosti navštívené, mne zaujaly měrou vrchovatou..

Místní info centrum na náměstí v Abertamech je spojené s ukázkovou výrobnou a muzeem historie tradiční výroby rukavic v městě a okolí. V 19.století byla v obci zavedena výroba kožených rukavic vysoké kvality, které získaly ohlas po celém světě. Po privatizaci, rozprodání a rozkradení se výroba v roce 1998 definitivně ukončila a dnešní pohled na bývalé provozovny je opravdu tristní.

Po návštěvě infocentra s mini expozicí rukavičkářské výroby a návštěvě vyhlášeného bio bistra s řeznictvím a sýrárnou, jsme si k výstupu na Plešivec vybrali Plešiveckou NS ukrytou ve stínu lesa, která až těsně pod vrcholem ve volném terénu na plném slunci traverzuje svah pod lanovkou, napojuje se dvěma serpentinami na asfaltku cyklostezky a vyústí přímo pod vrcholovou boudou u lanového centa.

Původní název Plessberg 1028m najdeme schovaný již jen nenápadně za hradbou stromů, na odvrácené straně budovy.

Nazpátek se vracíme cestou jinou, přes bývalou Švýcarskou boudu, dnes zavřenou/zrušenou, v mapách ale stále uváděnou. Smutný dojem z opuštěné chaty nahrazuje nedaleká vyhlídková skalka s nádherným rozhledem do vnitrozemí. Příjemnou výstupovou lesní cestu po trase Plešivecké NS nahrazuje asfaltová cyklostezka 2002B, jejíž alpské parametry a dokonalý asfalt lákají k brzkému návratu, tentokrát na kole. Plánovaný odjezd z autobusové zastávky Plešivec rozc. na Abertamské silnici rušíme, máme ještě hodinu čas, tak se vracíme o zastávku zpátky na náměstí do Abertam, ve stínu odpočíváme a odjíždíme..žena do Jáchymova, já pokračuji do Karlových Var, kde ještě zažívám atmosféru víkendového mezinárodního triatlonového klání.