Kombi výlet

Do Tábora za Jirkou Hrzánem..

Včerejší výlet se nesl v trochu nezvyklém duchu - kombinoval částečně kolo a z větší části obyčejnou chůzi. Využil jsem totiž příležitosti, při které jsem odvážel kolo do Písku ke svému dlouholetému servisákovi, vyjevil mu veškeré své tužby a naložil mu tak plno úkolů do zimní přestávky. Cestou zpátky na vlak jsem se ponořil do vzpomínek při pohledu na své letité bydliště, ale tím výlet nekončil, naopak, nevracel jsem se totiž zpátky do Plzně, ale pokračoval jsem o vlak později do Tábora..a co mne čekalo v cíli?


Tábor, vodní nádrž Jordán a před pár dny odhalená socha místního rodáka Jiřího Hrzána na hradbě před Gymnáziem Pierre de Coubertina.



Žižkovo náměstí.


Bechyňská brána skrývá Husitské muzeum.



Hrad Kotnov při pohledu z Parkánů -dnes vyhlídková věž a muzeum, v areálu jinak pivovar. Hrad založil r.1270 Přemysl Otakar II. jako součást města Hradiště. Zničený Vítkovci ho Sezimové z Ústí nechali ve 14.století obnovit. O století později byl již Kotnov zapojen do hradeb nově vzniklého Tábora. Nárožní věž je nejstarší bateriovou věží u nás.

Komentáře