Nášivky - mánie, hobby i úchylka

Mírně aktualizovaný článek z roku 2015, který mi přišel na mysl při balení na letošní zářijovou výpravu do Alp a přinutil mne sáhnout hluboko do archivu.

Nerudovskou otázku "Kam s ním?", či v mém případě spíš otázku Čapkovskou,"Kam s nimi ?", jsem snad již až na další vyřešil. Nejatraktivnější trofejní nášivky ze suvenýrových kiosků zdolaných alpských dvoutisícovek, které přibývaly raketovým tempem v našem portfoliu, zaplnily na mých expedičních brašnách veškeré volné výstavní prostory a před nastávající jubilejní 20. cyklistickou výpravou SeniorTour Küthai 2020, nastolily opět výše uvedenou otázku. Bohužel, nebo naštěstí, již z loňského výjezdu na passo Küthai 2020m. víme, že na vrcholu kiosek není, nebo jsme ho nenašli, takže by mne nedostatek místa na brašně nemusel moc trápit, ale je to přeci jen Jubilejní 20/!/ společná výprava, takže památná nášivka se bude muset hledat trochu pečlivěji 😎. 

Ale vraťme se k nedostatku místa na brašnách..co teď, projet vrchol bez zastavení a hledání suvenýru na památku, nebo koupit a už jen nové kousky střádat doma v šuplíku? Těch nových, neprojetých passů v našem oblíbeném regionu už moc nezbývá, plno vrcholů máme zdolaných již několikrát za sebou, na těch bezejmenných, které se nám připletou do cesty, zase třeba najdete jen provizorní vrcholovou ceduli, ale ne kiosek se suvenýry. Má sběratelská úchylka asi tedy končí, soustředím se jen na výkon a zážitek samotný, ne na případné zklamání, když na zdolaném passu nezískám obvyklou "odměnu jak vyšitou"😎. Náhradním řešením byly na pár let nálepky na cestovní hrníček, ale..

Já se ze své mánie asi vyvázal, ale na druhé straně doc.Nešpor z pražského Centra pro léčbu závislostí asi získá novou dušičku - Železný Karel, po letech trpělivého tolerování mé záliby, padal hlouběji a hlouběji do osidel této, na první pohled nevinné zábavy..viz společný Gothardpass a Karlova nelíčená radost ze získání první nášivky v životě na své nové brašny:"Mám ji!" a já se mu tenkrát vůbec nedivil..nášivky, to je totiž mánie, hobby i úchylka 😎.


Komentáře